Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke kleur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • welke kleur

    hallo ik zou graag willen weten wat voor kleur of mutatie dit is
    en ik zou graag willen weten wat je er mee kunt zijn ze ook goed voor tentoonstelling of voor de kweek en wat zet je er tegen kwa kleur
    foto 1 volgens mij een DD turquoise
    foto 2 ??????
    foto 3 staart van foto 2
    Click image for larger version

Name:	DSC05468-1.jpg
Views:	1
Size:	54,2 KB
ID:	436649

    Click image for larger version

Name:	DSC05471-1.jpg
Views:	1
Size:	47,3 KB
ID:	436650

    Click image for larger version

Name:	DSC05459-3.jpg
Views:	1
Size:	57,7 KB
ID:	436651

  • #2
    hallo
    zijn dit ook vogels voor tentoonstellingen
    of alleen voor de kweek
    mvg jeroen

    Opmerking


    • #3
      Hallo Jeroen:

      Een eerste vereiste is dat een vogel "op kleur" moet zijn voor een TT.
      Dat zijn uw vogels nog niet.
      Dus doen als de duivenmelkers: wachten!
      Bij deze vogels: tot na de jeugdrui.

      Wessel van der Veen.

      Opmerking


      • #4
        hallo wessel
        oke dat snap ik maar bedoelde deze kleur de mauve mogen ze als ze op kleur zijn meedoen op tentoonstellingen
        mvg jeroen

        Opmerking


        • #5
          Ze staan gewoon in het vraagprogramma hoor, dus je mag ze insturen. Alleen de naam mauve wordt niet meer gebruikt voor deze kleurslag. Of het toppers worden moet je nog afwachten. Ze zijn nog lang niet op kleur. Ik denk dat ze qua formaat nog achter zullen blijven bij de top. Overigens is dat bijna altijd het geval bij vogels met (een dubbele) donkerfactor.
          Verder zie ik in de 2e vogel ook de cinnamonfactor vanwege de bruine slagpennen, dus DD cinnamon turqoise.

          Ik kan me bijna niet voorstellen dat de vogel op foto 2 dezelfde is als op foto 3. Het lijken wel twee verschillende vogels.
          mvrgr

          Piet

          Opmerking


          • #6
            Hallo Piet:

            Voor de goede orde: correct is "cinnamon D D turquoise".
            De donkerfactor slaat altijd op en wordt altijd geplaatst naast de basis kleur.
            Bijv. groen, D groen, D D groen; pastel gezoomd D aqua, cinnamon D D turquoise.

            Om het heel simpel te houden (er zijn nog legio mogelijkheden om tot hetzelfde eindresultaat te komen): U heeft eerst een D D turquoise nodig, dan pas kunt u er cinnamon inkweken. Cinnamon bestaat bij de gratie van "een basiskleur" waarvan het zwarte melanine verandert in bruin melanine.

            Wessel van der Veen.

            Opmerking

            Working...
            X