Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problematische kweek Rode Kardinaal / handopfok

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Bijna zelfstandig en bij de andere jonge vogels:

    Opmerking


    • #32

      Opmerking


      • #33
        Ik zou kant en klaar pap gaan voeren. Daar halen ze alles uit en dat is heel makkelijk verteerbaar. Zo klein krijgen vogels dat bij mij ook. Pas na enkele dagen wat tartaar en insecten geven. Water in de mond druppelen met wat druivensuiker pept een zwakkeling ook wat op. Succes want het klinkt niet veelbelovend helaas.

        Rupsen zou ik minimaal doorknippen of zelfs uitknijpen bij zulke jonge vogels. Buffalo ook.
        Als ze net uitgekomen zijn ook weinig geven want ze teren nog op hun dooierzakje de eerste dag. Dan hoeven ze dus maar heel weinig te eten. Warmte en rust is dan erg belangrijk. Leg er ook iets op anders, een klein stukje stof. Waarom weet ik niet maar ik heb het gevoel dat dat helpt Soort moeder die ze afdekt.

        Opmerking


        • #34

          Opmerking


          • #35
            toch?

            Opmerking


            • #36

              Rechtsvoor op de foto zie je de 2 zwarte spreeuwen, zoals ze er een paar dagen geleden uit zagen...

              Opmerking


              • #37
                Oorspronkelijk geplaatst door Robin
                Hoe oud zijn die vogels eigenlijk Arjan?
                Die zijn vandaag uitgekomen Ik zou ook geen rupsen voeren inderdaad. Welke rupsen ga je dan voeren en welke plant zit er in hun spijsverteringsstelsel? Dat is link.

                Opmerking


                • #38
                  Wil bij deze even mededelen dat mijn blauwborst<pop> waar ik vorig jaar over verteld heb,ook door omstandigheden met de hand groot gebracht,altijd alleen gezeten en sinds eind april gekoppeld met een nog nooit geziene soortgenoot een prachtig nest heeft gebouwd en op eieren zit.Hoe het verder verloopt weet ik nog niet maar hou jullie op de hoogte.
                  groeten eddie

                  Opmerking


                  • #39
                    We zijn er, na het verhaal van Marx over zijn ekster, niet meer verbaasd over als dit goed gaat aflopen Eddie!

                    Opmerking


                    • #40
                      Ben heel benieuwd hoe dat afloopt. Kan net als bij een natuurbroed makkelijk verkeerd gaan de eerste keer natuurlijk.

                      Opmerking


                      • #41

                        Opmerking


                        • #42
                          Ik zou in eerste instantie Avian of Aves pakken Arjan, maar Orlux is ook niet verkeerd!

                          Opmerking


                          • #43
                            Ik hoop dat het geen eikenboom was?

                            Verder kunnen het deze rupsen geweest zijn, dat denk ik zelf. Die zijn van de stippelmot. De rupsen zijn helaas giftig en deze soort hangt hier nu massaal in de struiken en bomen.
                            Als het deze was dan vrees ik voor de andere twee aangezien dit een voor vooral vogels heel giftige rups is

                            Opmerking


                            • #44
                              Dat is hem dus

                              Opmerking


                              • #45
                                Oorspronkelijk geplaatst door Arjan
                                Dat is hem dus
                                Dat dacht ik al. Dat is rot en nu kun je er alleen nog maar op hopen dat ze dit overleven.
                                Maargoed, dit is meteen een hele goede les voor de volgende keer. Voer uit de handel, insecten uit de handel en evt tartaar wat mijn persoonlijk wondermiddel is. Nodig is dat niet en als ik de verhalen van Robin zo lees ga ik ook alleen nog kant en klaar voer geven denk ik.

                                Opmerking

                                Working...
                                X