Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn vogels gaan nachthok niet in?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mijn vogels gaan nachthok niet in?

    Hallo ik heb sinds tijdje een buiten voliere kijk maar onder `mijn nieuwe voliere` maar nou willen mijn vogels het nacht hok niet in ik heb ze al paar keer er in gejaagd maar heb 4 x gedaan en leeferd veel stress op voor de vogels en lukt niet ik heb nachthok van 150cmhoog,60cm,60cm ik heb 3 kanaries koppel sijsjes ,koppel boekvinken , mozambique sijsje. weet iemand waarom ze niet in nachthok gaan ? of heeft iemand tips om ze erin te krijgen of moet ik het gewoon zo laten ?

    Alvast bedankt voor jullie reacties...
    _____________
    Groetjes jan

  • #2
    Hoe licht is het in het nachthok? Verder is 1,50 hoog bij 60x60 cm wel een rare maat. Beter was wat langer en breder en minder hoog.

    Als je een lamp in dat nachthok hebt zou je die met schemer eens aan kunnen zetten, kans is dat ze er dan wel ingaan en ook elke dag ingaan. Mits het daar niet donker is dus.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Marx
      Hoe licht is het in het nachthok? Verder is 1,50 hoog bij 60x60 cm wel een rare maat. Beter was wat langer en breder en minder hoog.

      Als je een lamp in dat nachthok hebt zou je die met schemer eens aan kunnen zetten, kans is dat ze er dan wel ingaan en ook elke dag ingaan. Mits het daar niet donker is dus.

      Hallo marx bedankt helemaal niet aangedacht wat dom van me :S haha ik zal maandag meteen lamp aanschaffen bedankt voor je reactie.
      _____________
      Groetjes jan

      Opmerking


      • #4
        Ik lokte de vogels naar binnen met wat eten en water binnen te zetten, dat ging direct goed. Maar zet het wel dicht bij de opening van het binnenhok zodat ze het eerst even kunnen inspecteren vanuit de ingang.
        mvg Gerard 6

        Opmerking


        • #5
          Verder is 1,50 hoog bij 60x60 cm wel een rare maat. Beter was wat langer en breder en minder hoog.


          klik op onderstaande link ff scrollen en zie de foto van zijn nachthok




          Henk Dijkkamp

          Ik weet niet alles maar doe mijn best.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp
            klik op onderstaande link ff scrollen en zie de foto van zijn nachthok




            http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=2932&page=2
            Dat is inderdaad even iets anders dan hier vermeld Maargoed, dat nachthok vind ik dus weer piepklein. Ik denk niet dat al je vogels samen zin hebben om daar hutjemutje in gepropt te zitten. 1 of 2 dominante vogels zullen dat wel claimen als het koud wordt. Hier krijg ik ze in ieder geval niet zo dicht op mekaar gepropt denk ik

            Opmerking


            • #7
              In dit jaargetijde hoeven de vogels ook helemaal het nachthok niet in.
              En als je zorgt voor een lampje ,en ook voer en water in het nachthok ,dan leren ze er wel in te gaan ,en tegen de winter gaan ze waarschijnlijk er van zelf in.

              Opmerking


              • #8
                Hallo,

                Mijn tip absoluut niet erin jagen, ze beslissen zelf wel waar ze het best slapen. (Maar dat zei je zelf ook al).

                Over die lamp weet ik het niet zo, wij hebben sinds kort ook een nachthok in de schuur, als daar het licht ff aanstaat, (langer dan 3 min.) Dan stressen ze helemaal en gaan ze naar buiten etc. Dit komt denk ik omdat ze donker asocieren met slapen en licht niet. Wat mij betreft kunnen ze het nachthok net zogoed overdag 'ontdekken' in plaats van tijdens schemer met een lamp aan.

                Ik heb je nachthok bekeken, ik denk dat een raam een betere oplossing is dan een lamp, omdat dan dus verschil van dag en nacht te volgen is voor de vogels.

                Ik had een keer gelezen dat een bepaald deel van het grondoppervlakte van je nachthok raam moest zijn, maar ik weet niet meer hoeveelste deel, iemand ?

                Gr.
                Met vriendelijke groet, Jeroen

                www.jeroenhubert.nl

                Opmerking

                Working...
                X