Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vroedvrouwen/mannen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    mannen

    Ik heb al wel een koppel jap. meeuwen die op kunsteieren gingen zitten.
    Daarna eieren er onder gelegd van timor zebravinken en die zijn uitgekomen en allen groot gekomen.
    Ik heb nu een man op 6 eieren zitten die zit alleen en was niet van het nest te branden, hoe dit verder gaat weet ik niet.
    Niet alle eieren kan je er onder leggen, ze komen wel uit, maar ze worden niet gevoerd.
    Dan heb ik het over edelzangers of blauwkopblauw fazantjes.
    Hoewel ik 1 koppel had die de blauwkopblauwfazantjes groot bracht.
    Dus het blijft proberen als de eigenlijke ouder vogels het niet doen.
    Ime

    Opmerking


    • #17
      en warom MAAR 2 meeuwtjes
      ik pas hier 2 mannen en 1 popje toe

      hoezo? omdat ze dan zeker goed gevoert worden en ik er ook een rijstvogelbastaard zou kunnen onderstoppen


      en dit zag ik bij een kennis die dit toepaste

      groeten frank4

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door frank4
        ik pas hier 2 mannen en 1 popje toe
        waarom waarom 2 mannen en 1 popje ipv 1 man en 2 poppen,of is dat gewoon toeval?

        Opmerking


        • #19
          Vroedvrouwen en mannen

          Hallo allemaal

          Ik zit sinds ik weet wat flagellaten zijn eigenlijk met een vraag.
          Nu ik weet wat de flagellaten zijn en ook weet dat de Japanse meeuwtjes grote verspreiders zijn hiervan.
          En de Japanse meeuwtjes er zelf eigenlijk niet veel last van hebben.
          Vraag ik mij juist af hoe goed het eigenlijk is om de meeuwtjes in te zetten als pleegouders voor bijv. de Australische prachtvinken.
          Met de kans de ziekte over te geven aan die prachtvinken, die het waarschijnlijk niet hebben, maar het krijgen via de pleegouders.
          Dus daar zal tegen gekuurd moeten worden.
          Want de vogels komen nooit meer van de flagellaten af dus ook nog preventief kuren 2 x per jaar.
          En de medicijnen liegen er eigenlijk ook niet om.
          Kans op onbevruchte eieren.
          Zeer nauwkeurig doseren, want te weinig werkt niet en teveel geeft kansen op vergiftiging en lever beschadigingen.

          Hoe zien jullie dit?
          En komt het echt zo vaak bij de meeuwtjes voor?

          Kijk als alle of veel prachtvinken zo groot worden gebracht en er is een import stop. Dus er komt geen vers bloed binnen, hebben we straks een heel bestand aan prachtvinken die preventief gekuurd moeten worden.
          mvg Gerard 6

          Opmerking


          • #20
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

            Opmerking


            • #21
              oke

              Hallo Hans

              Bedankt voor jouw antwoord.
              Mooi dat jij er nog geen last van hebt gehad, houden zo
              Maar het sluit niet uit dat 1 van jouw meeuwtjes wel drager kunnen zijn dus?
              Jammer van je forpussen dat die het wel hebben. Bij die moet je dus wel blijven kuren? En kun je nu nog wel kweken met deze vogels?(vanwege de medicatie 2x per jaar)
              Goed trouwens dat je niet kuurt om te kuren tegen....? maar daadwerkelijk ook een mest-onderzoek laat doen om andere oorzaken uit te sluiten.
              mvg Gerard 6

              Opmerking


              • #22
                Hoi Gerard,
                Ik sluit zeker niet uit dat een of meer van mijn meeuwen drager is.........
                En zeker niet nu enkele van mijn forpussen besmet lijken te zijn; ze zitten in dezelfde ruimte.
                Ik geef Ronizol 2,5%, 4 gram op 3 liter drinkwater gedurende 5 dagen. Dan 7 dagen schoon water en daarna nog eens 5 dagen Ronizol.
                En daarna...... ik denk dat ik sowieso de vogels besmet zijn 2x per jaar ga kuren. En de rest? Het is me wel geadviseerd. Ik ben er nog niet helemaal uit.
                Het is net als met de groenlingen die ik vroeger kweekte; het ene jaar werden de jongen probleemloos groot, het andere jaar waren ze besmet met coccidiose en moest er gekuurd worden wilde je eentje overhouden.
                Het belang van de vogel moet voorop staan, vind ik.

                Hans.
                Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                Opmerking


                • #23
                  Hoe leg je nu de eieren of de jongen bij de meeuwkes zodat ze ze gaan broeden of voederen.
                  heb hier eieren bij een koppel gelegd maar ze doen niks

                  Opmerking


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door Sharky
                    Hoe leg je nu de eieren of de jongen bij de meeuwkes zodat ze ze gaan broeden of voederen.
                    heb hier eieren bij een koppel gelegd maar ze doen niks
                    je kunt dat maar doen als ze zelf met eieren liggen,
                    dus als ze niet in broedstemming zijn, of zelf geen nest hebben zullen
                    ze natuurlijk niet kijken naar de eitjes die je erbij legt

                    Opmerking


                    • #25
                      en met twee mannen bij elkaar zijn het beste is hier altijd verteld en bij mijn weten leggen de mannen geen eitjes

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Sharky
                        en met twee mannen bij elkaar zijn het beste is hier altijd verteld en bij mijn weten leggen de mannen geen eitjes
                        ik heb eens gehoord (maar van horen zeggen hoort men veel leugens)
                        dat de ene de andere 'verdenkt' van een ei te leggen

                        Opmerking

                        Working...
                        X