Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Kwartels eten eieren terug op

Senior lid
    Thanks
    0

Exclamation Kwartels eten eieren terug op

Hey
    ik heb een koppeltje chinese dwergkwartels
    en natuurlijk legt het hennetje eitjes maar na het 2de of 3de eitje eten ze de eitjes weer op (ik bedoel ze pikken erin en maken de schaal kapot en eten een stuk van de schaal ) weet iemand wat de oorzaak is want er staat nochtans grit
    ter beschikking en ze hebben al een nestje grootgebracht van 5 kuikentjes

Lid perry's Avatar
    Thanks
    0
    bij mij doet ze dat bij het 6de of 7de eitje.

gr. perry

Stamgast
    Thanks
    0
    ja... misschien eens proberen de eieren dat ze gelegd heeft weghalen
    en er valse eieren onder leggen die ze niet kunnen stukbijten, zo verleren ze
    dat er in de eieren een goede smaak zit en ze kunnen opeten

Senior lid rob 2's Avatar
    Thanks
    0
    Waarschijnlijk hebben ze een keer bij toeval geproeft dat een eitje wel lekker is en blijven ze dit doen tot ze een andere mening krijgen.Probeer een paar onbevruchte bebroede eieren te krijgen en leg die er neer dan wil het wel eens over gaan omdat die niet smakelijk zijn succes ermee.

Lid perry's Avatar
    Thanks
    0
    bij mij hebben ze eindelijk een nest gemaakt van hooi er lagen 6 in en hebben er 2 uitgehaald en zijn wel nog steeds heel en dan liggen ze er weer in. ze blijven elke keer eieren verplaatsen. maar er blijven wel elke keer minimaal 4 eieren in liggen maar er komen steeds meer eieren bij niet in het nest gewoon ergens in de kooi.

Senior lid
    Thanks
    0
    het rare is bij mij dat ze geen nest in hooi willen maken want de eerste ronde in de volière zat ze te broeden achter een steen met als resultaat 5jongen

Lid perry's Avatar
    Thanks
    0
    bij mij wouden ze dat ook niet maar ze hadden toen een kuiltje half onder de dak pan gemaakt en ze pakte elke keer wat hooi mee maar weet jij waarom ze de eieren uit halen en daarna er weer in leggen thomasD.

gr perry

PS: ze eten de eieren niet meer op sinds gister.

Senior lid
    Thanks
    0
    geen flauw benul bij mij verplaatsen ze de eieren al de hele dag van de ene kant van de volière naar de andere kant rare beesten en het rotste aan dit hele zaakje is dat je bijna nergens een goede site over chinese dwergkwartels kunt vinden
    want dan is het antwoord van anderen ja leg ze dan in een broedmachine en je hebt zoveel jongen als je maar wilt.
    Maar dan denk ik bij mezelf is dit waarvoor een echt liefhebber het nu doet ok het is de gemakelijkste weg maar waarom niet de weg met uitdagingen aangaan je moet het maar proberen. Want mijn pépé heeft ook vogels (europese cultuur) en door hem ben ik in contact geraakt met de vogelwereld en heb ik een volière gekregen en een aantal vogels en een koppeltje chinese dwergkwartels maar het rare is hij houd al al die jaren vogels en heeft nog nooit jonge chinese dwergkwartels gehad ??? en ik heb ze een maand of 10 en ze hebben al 5 jonkies
    ahja wat je mischien moet proberen is de man apart te zetten het kan zijn dat hij de eitjes wegneemt

Stamgast
    Thanks
    0
    ik ben ook voor het uitbroeden vna de kwartels zelf
    ik heb nu 3 kleintjes van 5 eitjes

Senior lid
    Thanks
    0
    toch wel hoor steven
    mijn hennetje is nu aan het broeden geslagen op 5 eitjes en ze heeft eerst
    een "nestje" gemaakt van hooi
    het is wel zo dat je best ergens in je "kooi" schuilplaatsen zet bv. een schuine plank of iets dergelijks want vorig jaar broedde ze tegen een steen aan

succes

mvg thomasD

Forum Rechten