Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogelmuur?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vogelmuur?

    hallo,

    kan iemand mij vertellen waar je vogelmuur kunt vinden?
    ik kijk goed om me heen tijdens het uitlaten van de hond
    maar kom het niet tegen.
    Is het mischien mogelijk het zelf te kweken?

    groetjes pascal
    groeten uit apeldoorn

  • #2
    bij mij in de streek staat het meestal op een schaduwplaats (naast de haag)
    maar ik heb goed moeten zoeken want als de witte bloemetjes niet uitgekomen zijn kijk je er heel vlug over
    ik weet naturlijk niet of er bij jou in de streek juist geen groeit dat kan ook natuurlijk maar waar er paardebloemen te vinden zijn zou er ook wel eens vogelmuur kunnen staan
    alvast veel succes met het zoeken

    Opmerking


    • #3
      Hier groeit het werkelijk overal. Vooral daar waar het wat vochter is en wat hoger gras staat. Het houdt niet echt van volle zon dus op open veldjes hoef je niet te zoeken. het is meestal 30x30 cm en gewoon een plat stukje plant met kleine blaadjes. Hier in het hoge gras is het ook hoog en veel grover dan op de meer open stukken.
      Daar waar mooi dik vet gras staat staat meestal ook wel muur.

      Opmerking


      • #4
        ja marx heeft gelijk
        en het groeit gewoon bijna overal
        zelf kweken van vogelmuur heb ik geen ervaring mee

        Opmerking


        • #5
          plaatje



          Je kunt het prima zelf kweken hoor, spit gewoon een paar planten ergens vandaan en zet ze mooi tussen je eigen planten.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            vogelmuur

            vogelmuur groet vooral op stikstofrijke grond vooral op humusrijke grond ik gebruik aleen de topjes met de zaadjes en de boveste blaadjes.

            Opmerking


            • #7
              Hoi
              Ik pluk elk jaar gewoon de zaadjes, die droog ik en kweek het vervolgens op in kweekbakken. Weet je zeker dat het mooi schoon is en vers en nog leuk om te doen ook.
              mvg Gerard 6

              Opmerking


              • #8
                onkruiden

                Hallo Heren,

                Bedankt voor de tips ga eens ff beter kijken.
                En een leuke tip gerard! ik doe hte nou ook met sla,andijvie, peterselie, wortel.
                Zijn er ook andere onkruiden geschikt voor grasparkieten buiten paardebloem,
                muur en graszaad?

                groetjes Pascal
                groeten uit apeldoorn

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door pascal
                  Hallo Heren,

                  Bedankt voor de tips ga eens ff beter kijken.
                  En een leuke tip gerard! ik doe hte nou ook met sla,andijvie, peterselie, wortel.
                  Zijn er ook andere onkruiden geschikt voor grasparkieten buiten paardebloem,
                  muur en graszaad?

                  groetjes Pascal
                  Niets te danken, Zo weet je zeker dat er geen vreemde stoffen in zitten.
                  Je weet maar nooit wat er langs de weg of ergens anders allemaal gebeurd.
                  Zo is het altijd schoon. Ik denk dat je het zeker ook met andere onkruiden kan doen. Zelf doe ik het alleen met muur, De paardebloemen laat ik al jaren weelderig naast mijn huis bloeien en dat levert meer dan genoeg op. Daar staat een stuk van 8 x 1 meter helemaal vol ermee.
                  mvg Gerard 6

                  Opmerking


                  • #10
                    Vogelmuur

                    Ha vogelmuur!
                    Dat is gewoon een heerlijkheid voor de vogels.
                    Het groeit in mijn tuin op een schaduwrijke plek en dan de paardenbloemen
                    niet te vergeten. Ik weet niet hoe het komt,maar de borders en ook tussen
                    de tegels zijn ze volop te vinden.
                    Tussen de tegels moeten ze tzt weg zegt de vrouw,maar voorlopig laat ik alles
                    maar groeien en voer de Timbrado's ermee.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo,

                      kweken kan wel, maar waarom zaaien als je een plantje kan overpoten?
                      heb ik ook gedaan en groeit heel hard met dit mooie weer.

                      mvg Ben
                      Groeten, Ben

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                        Ha vogelmuur!
                        Dat is gewoon een heerlijkheid voor de vogels.
                        Het groeit in mijn tuin op een schaduwrijke plek en dan de paardenbloemen
                        niet te vergeten. Ik weet niet hoe het komt,maar de borders en ook tussen
                        de tegels zijn ze volop te vinden.
                        Tussen de tegels moeten ze tzt weg zegt de vrouw,maar voorlopig laat ik alles
                        maar groeien en voer de Timbrado's ermee.
                        Jaaaaa die vrouwen Hahahaha.
                        Hier moeten ze ook tussen de tegels weg, daarom heb ik mij de zijkant van het huis maar toe geeigend. en inderdaad vinden ze het heerlijk.
                        mvg Gerard 6

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ben86
                          Hallo,

                          kweken kan wel, maar waarom zaaien als je een plantje kan overpoten?
                          heb ik ook gedaan en groeit heel hard met dit mooie weer.

                          mvg Ben
                          Gewoon omdat het leuk is om te doen, maar zo kan het ook prima ja.
                          mvg Gerard 6

                          Opmerking


                          • #14
                            hier gaat dat in ieder geval prima hoor heb verschillende plantjes overal staan en ze beginnen toch echt mooi te groeien. dit lijkt mij sneller te gaan dan dat ik ze zou zaaien. en die onkruidplantjes kan ik ook overal vinden. in de groenstrook, berm, bij goede kennissen

                            veel succes ermee,

                            groeten Ben
                            Groeten, Ben

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
                              Hoi
                              Ik pluk elk jaar gewoon de zaadjes, die droog ik en kweek het vervolgens op in kweekbakken. Weet je zeker dat het mooi schoon is en vers en nog leuk om te doen ook.
                              hallo Gerard
                              ik zie dat dit een oude draad is maar...
                              als beginnend vogelhouder was ik op zoek naar info over vogelmuur voor mijn diamantduifje.
                              Ik weet niet zo gauw waar ik dat kan vinden. Nu zie ik 'Groningen' bij jouw naam staan, daar woon ik ook - zou je mij verder kunnen helpen om aan vogelmuur te komen?
                              Niels

                              Opmerking

                              Working...
                              X