Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mexicaanse roodmus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • mexicaanse roodmus

    Hallo ik ben van plan een koppel mexicaanse roodmussen in mijn voliere te doen nou is mijn vraag kan ik ze bij kanaries en sijsjes doen ?
    iemand mischien ervaring mee?
    _____________
    Groetjes jan

  • #2
    Dat kan op zich prima.
    Ze kunnen echter wel bastaarderen met de kanaries. Als je dat niet iwl, kun je ze beter apart houden.
    Ook zijn ze vrij druk, alleen als je voldoende ruimte hebt is het aan te raden (3 meter of meer). Ze fladderen anders een kanarie of een sijs haast van de s(t)okken.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      ik heb meeer dan 3 meter bedankt voor de info
      _____________
      Groetjes jan

      Opmerking


      • #4
        zijn er nog uiterlijke geslachts kenmerken?
        _____________
        Groetjes jan

        Opmerking


        • #6
          foto's roodmussen

          1 roodmus man
          2 roodmus pop
          mvg Gerard 6

          Opmerking


          • #7
            mex roodmus

            Oorspronkelijk geplaatst door distel-kanarie
            Hallo ik ben van plan een koppel mexicaanse roodmussen in mijn voliere te doen nou is mijn vraag kan ik ze bij kanaries en sijsjes doen ?
            iemand mischien ervaring mee?
            pas op met de mexc roodmus hij kruist met kanarie en hij is zeer actief naar alles wat rood is .
            heb zelf koppeltje bij tropen in waaronder de roodkop en roodkoppapagaaiamadine in zitten maar deze vogels zijn sneller dan hun dus wil het wel .
            had er een koppel groenlingen bij in maar deze viel de mexc roodmus aan dus moesten eruit
            gr bert

            Opmerking


            • #8
              Oorspronkelijk geplaatst door bertuntied
              pas op met de mexc roodmus hij kruist met kanarie en hij is zeer actief naar alles wat rood is .
              heb zelf koppeltje bij tropen in waaronder de roodkop en roodkoppapagaaiamadine in zitten maar deze vogels zijn sneller dan hun dus wil het wel .
              had er een koppel groenlingen bij in maar deze viel de mexc roodmus aan dus moesten eruit
              gr bert
              Ja daar moet je zeker mee oppassen, helemaal mee eens.
              Is je voliere groot genoeg zoals bij mij heb je met de groenlingen en roodmussen geen problemen. Om eerlijk te zijn laten ze mekaar volledig links liggen gelukkig maar. Plus de roodmus man kan een eier pikker zijn, gelukkig hier ook niet.
              mvg Gerard 6

              Opmerking


              • #9
                Oorspronkelijk geplaatst door bertuntied
                pas op met de mexc roodmus hij kruist met kanarie en hij is zeer actief naar alles wat rood is .
                heb zelf koppeltje bij tropen in waaronder de roodkop en roodkoppapagaaiamadine in zitten maar deze vogels zijn sneller dan hun dus wil het wel .
                had er een koppel groenlingen bij in maar deze viel de mexc roodmus aan dus moesten eruit
                gr bert
                ik heb een rooie kanarie pop maaar als kruist vind ik wel leuk als er maar geen agresief tijd is mijn voliere is 3 breed 150 diep en nog een stop van 1 bij 2
                _____________
                Groetjes jan

                Opmerking


                • #10
                  Oorspronkelijk geplaatst door distel-kanarie
                  ik heb een rooie kanarie pop maaar als kruist vind ik wel leuk als er maar geen agresief tijd is mijn voliere is 3 breed 150 diep en nog een stop van 1 bij 2

                  Ik probeer dit te lezen maar ik kan er niet een touw aan vast knopen.
                  Kun je het nog eens doen maar dan met leestekens? Ik ben nogal "lawaaidoof". (3 breed 150 diep) Is dat niet zo breed of juist heel diep?
                  Ik denk dat je zo enthousiast aan het typen bent dat je de helft vergeet.

                  Greetzzz

                  Opmerking


                  • #11
                    vertaling

                    Origineel gepost door distel-kanarie
                    ik heb een rooie kanarie pop maaar als kruist vind ik wel leuk als er maar geen agresief tijd is mijn voliere is 3 breed 150 diep en nog een stop van 1 bij 2
                    Ik heb een rode kanarie pop maar als ze kruist met de mexicaanse roodmus vink ik dat wel leuk. Als er maar geen agressieviteit is in mijn volière.
                    Mijn volière is 3 meter breed, 1,50 meter diep en nog een deel van 1 meter x 2 meter.

                    Zo wat duidelijker dan?
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • #12
                      haha ja ik maak nogal veel typ fouten ben nie zo geleerd sorry
                      _____________
                      Groetjes jan

                      Opmerking


                      • #13
                        Is zo een stuk duidelijker geworden Henk3, maar waar het om gaat had je zelf ook wel begrepen toch?
                        Een typefoutje kijk ik rustig overheen maar dit is geen nederlands meer.
                        Buitendien vergist Distel-kanarie zich dan aardig in het formaat van zijn voliere.
                        Een voliere van 3 meter x 1,5 meter is 4,5 vierkante meter en geen 14 vierkante meter zoals hij in een ander topic beweerd.
                        Nou mijn voliere is in totaal 14 vierkante meter
                        Greetzzz

                        Opmerking


                        • #14
                          inhoud

                          Ja ik had je wel door.

                          En de inhoud van de vlucht is ongeveer 14 kubieke meter. (Ook dat had ik wel gezien.)

                          (13 kubieke meter bij een hoogte van 2 meter).

                          Niet iedereen is evengoed in taal en rekenen. Kijk er een beetje door.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

                          Mijn website:

                          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                          Opmerking


                          • #15
                            haha ja zorry mensen wij praten hier thuis bargoens taal van woonwagens bewooners snapje
                            _____________
                            Groetjes jan

                            Opmerking

                            Working...
                            X