Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn nieuwe voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mijn nieuwe voliere

    Ik ben vandaag begonnen met mijn nieuwe voliere te bouw voor mijn kanaries en andere wildzang .
    hier een paar foto`s van wat ik tot nu toe heb gedaan.


    Hier hoe heet eerst was:


    Dit heb ik vandaag gedaan alleen stuk van het geraamte:


    nog maal:


    morge ga ik verder met geraamt en ga ik denk ik bamboe matten tegen de muur doen en hem in de verf zetten fotos volgen..

    ik ben er nog niet uit wat voor bodem dekking ik ga doen of beukensnippers of grind ... heeft iets tip welke ik beter kan doen en waarom .

    alvast bedankt voor reacties
    _____________
    Groetjes jan

  • #2
    Ziet er goed uit hoor Ik zou alleen geen bamboematten gebruiken. Die holle bamboes zijn echt luizen-flats. Als je last van bloedluis krijgt krijg je ze met die matten in ieder geval niet weg. Ook gaan de vogels er wel eens aan hangen met hun pootjes en dan glijden ze omlaag en zit er zo een teen tussen. Ik zou dus eerder een paar mooie bossen vervangbare takken tegen die muur aanzetten oid

    Opmerking


    • #3
      o bedankt dat u zegt wat kan ik beter doen want tussen die schuurtjes zittem hoekjes waar het tocht weet o mischien ietS?
      _____________
      Groetjes jan

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door distel-kanarie
        o bedankt dat u zegt wat kan ik beter doen want tussen die schuurtjes zittem hoekjes waar het tocht weet o mischien ietS?
        Dichtmaken met evt een stuk hout? Dat deel kan je evt indien nodig nog wel met een spuitbus te lijf gaan. Tocht is inderdaad heel slecht, goed dat je daaraan denkt.

        Opmerking


        • #5
          ja maar wat kan is dat stuk hout aan vast make die muur is van beton
          _____________
          Groetjes jan

          Opmerking


          • #6
            beton

            Aansmeren met cement misschien, of zet er gewoon een nieuw wandje voor.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              hallo henk dat is een idee bedankt
              _____________
              Groetjes jan

              Opmerking


              • #8
                bodem bedekker

                als bodem bedekker heb ik kippegrit ideaal

                Opmerking


                • #9
                  In de hoeken kun je balkjes precies klemzetten. Goed op maat zagen en vastzetten met montagekit.

                  Ik zou ook een plank op de achterwand met sterkte lijm monteren, daar kun je nestkastjes en of bloembakken aan hangen. In die betonplaten krijg je verder haast niets vast.
                  Wordt het overdekt?
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    wordt mooi

                    Hallo
                    Dat begint er mooi uit te zien, voor je achterwand heb je vele keuzes.
                    Zoals ik het bij jouw zie zou ik een trespla achterwand doen mooi schoon te houden en zeer duurzaam. Maar aangezien jij het hebt over bamboematten, heb ik het idee dat je voor een natuurlijke uitstraling gaat. Dan heb je ook weer veel keuzes. Zelf heb ik mijn achterwand met mooie lariks schaaldelen, is natuurlijk en goed te behandelen mocht je onverhoopt last krijgen van wat voor soort mijten of luizen dan ook. Als bodembedekking zou ik zeker geen beukensnippers gebruiken, want als dit vochtig wordt is het een broedplaats van schimmels en ander ongedierte. Je kunt grind doen of scherp zand, maar wil je schoon dan kun je ook nog een beton vloertje storten. Dat is weer mooi schoon te houden. Maar ja je bodembedekkings keuze is ook afhankelijk of je de voliere geheel of gedeeltelijk gaat afdekken. zo zie je maar er is genoeg om over na te denken voor je klaar bent.
                    succes met de verdere bouw en ik zie graag een foto van het eindresultaat.

                    mvg gerard 6
                    mvg Gerard 6

                    Opmerking


                    • #11
                      ik heb de hoeken dicht gemaakt met opmaat gezaagd geplecitviceerd hout.
                      grind kan je dat makkelijk afspuiten met tuinslang de onlasting enzo?
                      en ik heb nog een vraag zou ik het gaas aan de binnen of buiten kant van het hout doen wat is mooier en beter?

                      ik ben nou druk aan schildere vanavond volgen fotos
                      _____________
                      Groetjes jan

                      Opmerking


                      • #12
                        gaas

                        Nou het gaas aan de buitenzijde lijkt wel afgewerkter denk ik.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Hallo:

                          Tenzij u knagende parkietachtigen in de voliere wilt doen.
                          Dan beschermt gaas aan de binnenkant enigzins het houtwerk.

                          Wessel van der Veen.

                          Opmerking


                          • #14
                            ik doe er kanaries en eurpeese wildzang in dus kan ik het beste aan buiten zijde doen ik maak het met nietjes vast met de tecker die is aan gesloten op een krompressor.
                            _____________
                            Groetjes jan

                            Opmerking


                            • #15
                              nog een vraagje is grind makelijk met tuinslang schoon te maken de onlasting enzo?
                              _____________
                              Groetjes jan

                              Opmerking

                              Working...
                              X