Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geslacht japanse meeuw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • geslacht japanse meeuw

    Ik heb sinds een week een "koppel" japanse meeuwen in de gezelschapsvoliere zitten.
    Ik heb ze tot nu toe nog niet zien fluiten of met een strootje in de snavel zien hippen op een stok. Wel slapen ze gezamenlijk tegen mekaar aan in een traliekastje. Ook slepen ze er sinds vandaag nestmateriaal in.
    Heb ik nu te maken met 2 popjes of laten 2 mannen ook zulk gedrag zien (tegen elkaar aan slapen).

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door natuurbroed
    Ik heb sinds een week een "koppel" japanse meeuwen in de gezelschapsvoliere zitten.
    Ik heb ze tot nu toe nog niet zien fluiten of met een strootje in de snavel zien hippen op een stok. Wel slapen ze gezamenlijk tegen mekaar aan in een traliekastje. Ook slepen ze er sinds vandaag nestmateriaal in.
    Heb ik nu te maken met 2 popjes of laten 2 mannen ook zulk gedrag zien (tegen elkaar aan slapen).
    Hallo,even een vogel eruithalen en apart zetten in een tt kooi of zo dan zie je gauw genoeg of je een koppel hebt of twee van hetzelfde geslacht,een van de twee zal snel gaan zingen of als ze allebei alleen maar roepen heb je 2 poppen.
    9 van de 10 keer werkt dit wel.
    mvg,
    kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
      Hallo,even een vogel eruithalen en apart zetten in een tt kooi of zo dan zie je gauw genoeg of je een koppel hebt of twee van hetzelfde geslacht,een van de twee zal snel gaan zingen of als ze allebei alleen maar roepen heb je 2 poppen.
      9 van de 10 keer werkt dit wel.
      mvg,
      kingfisher
      En als je haast hebt kun je zelf ook gaan fluiten........ De meeuw zal zeker terugfluiten: een popje geeft een rolletje, prrrrrt en de man meer pieeeet.
      Ik weet dat dit een beetje onnozel overkomt, maar probeer het eens!
      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

      Opmerking


      • #4
        Japanse meeuwtjes houden er best verwarrend gedrag op na.

        Ik heb hier onder andere 2 mannen en eentje ervan gaat zitten dansen en zingen voor de ander. De ander fluit dan niet, zodat je denkt, dat is een vrouwtje. Maar als het popje er dan bij komt, gaat hij ineens ook zingen.

        En ze kruipen allemaal samen in het hokje, mannen, vrouwen, allemaal door elkaar. Ze liggen er hier soms met zijn vieren in (proppen).

        Haha alleen het vrouwtje legt eitjes en het mannetje niet. Dat is ook duidelijk.

        Ik heb nog 1 vogeltje waar ik het geslacht echt niet van kan bepalen. Het is een wat ouder meeuwtje, uit 2004. Die heb ik nog geen enkele keer zien fluiten, maar de mannetjes tonen er ook geen interesse in. Heel lastig dus.

        Opmerking


        • #5
          Inmiddels is 1 van de 2 begonnen met zingen en dansen. Hij doet dit als hij op de stok voor de ander zit. Deze hoort dit even aan en gaat er dan vandoor. Fluit dus niet terug. Eerder een soort van piepen...
          Inmiddels gaan ze rustig door met het bouwen van een nest.
          Bouwen man en pop beide het nest of is het voornamelijk het mannetje wat dit doet. Zie nl de man steeds met nestmateriaal slepen.

          Opmerking


          • #6
            Ik heb ook twee jap. meeuwtjes waar ik van dacht dat een koppeltje is.Maar nu begin ik toch te twijvellen.De een singt en danst de andere heb een zachte geluid.Op eens de meeuwtje met zachte geluid vliegt boven op de singende en dansende meeuwtje.En lijkt wel dat ze aan het paaren zijn.Dit gebeurt al weken lang.Ze hebben al een nest gemaakt maar nog geen eieren. Heb ik nu twee mannen of twee poppen? Of is het toch een koppeltje en de eitjes komen later wel?
            sigpic
            Excuses voor de tipefouten.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Roodmus
              Ik heb ook twee jap. meeuwtjes waar ik van dacht dat een koppeltje is.Maar nu begin ik toch te twijvellen.De een singt en danst de andere heb een zachte geluid.Op eens de meeuwtje met zachte geluid vliegt boven op de singende en dansende meeuwtje.En lijkt wel dat ze aan het paaren zijn.Dit gebeurt al weken lang.Ze hebben al een nest gemaakt maar nog geen eieren. Heb ik nu twee mannen of twee poppen? Of is het toch een koppeltje en de eitjes komen later wel?
              als er geen eitjes gelegd worden heb je 2 mannen of is de pop nog niet broedrijp, geduld dus.

              Opmerking


              • #8
                Als er echt een nestje gebouwd wordt en het is geen koppel, heb je meestal 2 mannen. 2 Poppen bouwen zelden een nest.

                Maar wie weet, wacht het gewoon nog even af.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door yumi
                  Japanse meeuwtjes houden er best verwarrend gedrag op na.

                  Ik heb hier onder andere 2 mannen en eentje ervan gaat zitten dansen en zingen voor de ander. De ander fluit dan niet, zodat je denkt, dat is een vrouwtje. Maar als het popje er dan bij komt, gaat hij ineens ook zingen.

                  En ze kruipen allemaal samen in het hokje, mannen, vrouwen, allemaal door elkaar. Ze liggen er hier soms met zijn vieren in (proppen).

                  Ja,dat is een bekend fenomeen. Alles bij elkaar in een nest. Ook de jongen
                  willen dikwijls nog bij het popje zitten terwijl het alweer op eitjes zit.(hahaha).
                  Wil je echt serieus mee kweken,dan moet je de koppeltjes apart zetten.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking


                  • #10
                    Voor een kanarieboer weet jij nog behoorlijk veel van meeuwtjes af, Antoni!
                    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                      Voor een kanarieboer weet jij nog behoorlijk veel van meeuwtjes af, Antoni!
                      Jazeker Hans !
                      Dat komt omdat het Japanse Meeuwtje destijds een fenomeen was en in de verenigingen waarvan ik lid was diverse personen Goulds Amadinen en wat andere voor die tijd moeilijke vogels
                      probeerden te kweken. Door diverse omstandigheden,die niet zo ideaal waren,
                      zoals problemen met voer/huisvesting enz. was het niet zo eenvoudig jongen
                      te kweken en was het Japanse Meeuwtje soms een uitkomst.
                      Later toen de omstandigheden ten gunste veranderden werden de meeuwtjes niet meer gebruikt.
                      Althans niet door de liefhebberkweker,omdat die wist welk gevaar daar op de duur in school.
                      Vr.groeten van
                      Antoni





                      homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                      Opmerking


                      • #12
                        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                        Opmerking

                        Working...
                        X