Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer stoppen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Ik zou toch echt proberen dit te stoppen. Super voeren, eigenlijk opvoeren van de vogels maakt dat ze inderdaad door en door en door gaan. Maar wie wil dat? Mijn duiven maar ook grasparkieten kan je eeuwig door laten gaan tot de pop het loodje legt. Die zit nl meer in het blok dan dat ze beweegt uiteindelijk. Dus ik zou nu juist eens die voeding karig maken, beesten onder minder licht zetten en echt dwingen rust te nemen. Desnoods blok weg of scheiden. In de natuur worden de omstandigheden slechter of anders en dan stoppen ze wel weer een paar maanden. Met non stop zeer goed voer en goede omstandigheden stoppen ze niet. Alles is meegenomen in het wild maar ik denk dat jij meer baat hebt bij een koppel dat 3 legsel in een jaar trekt en daarna rust neemt om dat jaren en jaren vol te houden.

    Ik zeg niet dat het gebeurd, maar ook ik denk dat je je pop een keer zeer slecht aan gaat treffen.

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door kevin
      en ook een goede kweker
      hey kevin,

      Dank je voor het compliment Ik wil wel zeggen dat dit niet hoort.
      het gaat normaal niet zo

      groetjes Pascal
      groeten uit apeldoorn

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door pascal
        Tijdens de rui zit er ong een maand tussen de normale pauze.
        Waar baseer je dat op als ze stopt dat er daarna geen legsel meer komt?
        En waarom zal de pop van slag zijn?
        Als ik je verhaal goed gelezen heb zijn de loris al meer dan 2 jaar achter elkaar aan het kweken (eieren leggen, broeden, jongen grootbrengen, eieren leggen enz enz).
        Zelf heb ik het geregeld meegemaakt dat als een bepaald koppel een paar rondes extra deed dat ze daarna erg heftig in de rui vielen en ze het jaar daarna veel minder productief waren of zelfs helemaal niets meer deden (dit omdat het kweken toch een grote uitputting is voor de vogels).

        Opmerking


        • #19
          Ja ik weet dat het broeden, grootbrengen zwaar is voor de vogels.
          Mijn punt is dat je niks merkt aan de vogels, en als de jongen uit zijn zitten de pop ook steeds minder in het blok naarmate de jongen groter worden.
          Maar het blijft duidelijlk dat je het moet stoppen.
          groeten uit apeldoorn

          Opmerking

          Working...
          X