Mededeling

Collapse
No announcement yet.

japanse nachtegaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • japanse nachtegaal

    Hallo, ik heb me een koppel japanse nachtegalen gekocht maar nu is men vraag of ik deze nog samen met een koppel groenvinken kan houden. voliere is ongeveer 1m50 breed en 2m50 hoog en 3m lang.

    groeten

  • #2
    Ik zou niet weten waarom niet. Mijn voliere heeft ongeveer dezelfde afmetingen en mijn jappen zitten daar in met een koppeltje putters en chinese appelvinken en dat gaat prima alleen in de broedtijd zullen er misschien wel wat problemen komen, maar da's nog even afwachten.
    Make birds not war.

    Opmerking


    • #3
      Ik denk dat ze de nestjes wel gaan roven als je pech hebt

      Opmerking


      • #4
        Ik denk dat ze de nestjes wel gaan roven als je pech hebt
        Ja dat wel inderdaad, maar dat hoeft niet. Alleen als je pech hebt!
        Make birds not war.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ivo
          Ja dat wel inderdaad, maar dat hoeft niet. Alleen als je pech hebt!
          In een kleinere voliere heb je al snel pech omdat ze daar niet lekker naar insecten kunnen scharrelen maar als snel op de nestjes met eitjes van hun medebewoners uitkomen

          Opmerking


          • #6
            Enige levensruimte is een primaire voorwaarde voor probleemloos broed succes met 'Japanse' nachtegalen.
            de afmetingen zoals genoemd zouden voldoende moeten zijn bij voldoende beplanting en beperkte bevolking.

            Jongen in open nestjes (kanarieachtige vogels en dus ook groenlingen) kunnen wel erg uitnodigend zijn voor de nachtegalen.
            Hier speelt echter ook de wijze waarop de jongen door hun ouders worden verdedigd een cruciale rol.

            Het verdient aanbeveling om enige aandacht besteden aan voldoende aanbod van (levende) insekten voor de nachtegalen. Daar gaat hun voorkeur zeker naar uit, waardoor de kans op ongewenste predatie flink afneemt.

            Met de meeste soorten holenbroeders zijn op die manier eigenlijk weinig problemen te verwachten.

            In sommige gevallen lopen pasgeboren kwartelkuikens ook nog wel eens risico, maar dit kan per koppel (nachtegalen) verschillen.
            Amigo de los Psittacidos

            Look deep into nature and you will understand everything better

            Opmerking


            • #7
              Men nachtegalen zitten van vandaag alleen, wou het risico maar niet nemen. Nu hopen op een goed kweekseizoen!

              Opmerking

              Working...
              X