Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Foto's in/op het forum plaatsen.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Foto's in/op het forum plaatsen.

    Ik lees regelmatig dat men niet weet hoe foto's te plaatsen. Daarom even een aparte tread, zodat ie gemakkelijk terug te vinden zal zijn.

    Zorg in de eerste plaats dat uw foto's rond de 150 - 200 kb groot zijn want anders krijg je hele grote lappen foto in beeld. Verder niet meer dan 4 foto's per bericht plaatsen want anders gaat het niet goed.

    Wat betreft photobucket, dat is echt heel gemakkelijk. Je moet zorgen dat je de foto op je computer beschikbaar hebt in b.v. afbeeldingen. Je moet dus weten waar die opgeslagen is. Dan ga je naar photbucket (als je je eenmailg geregistreerd hebt, voeg je deze site gewoon toe aan je favorieten. Dan kan je de volgende keer gewoon via favorieten deze site openen.) Dus als je het album geopend hebt klik je op bladeren, zoek de foto op op je pc - klik dubbel op deze foto en vervolgens op UP-Load. Nu komt na enige seconden deze foto in beeld. Even iets naar onderen scrollen. Nu op IMG code klikken en je hebt de link gekopieerd. Vervolgens ga je naar het vogelforum en klik je met je rechtermuis in het antwoord vakje en dan op plakken. Klaar.
    Je ziet de foto pas als je op opslaan hebt geklikt.

    Je kan met meerdere pagina's tegelijk werken. Via de tabbladen. Boven in de balk staat Vogelforum als je daar naar toe bent gegaan. Daar staat een leeg vierkantje naast. Klik daar op en je hebt er een pagina bij. Nu kan je zwitsen van site naar site. Succes.
    __________________
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

  • #2
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      foto via foto album

      Klein foutje, sorry,

      Je kunt volgens mij hier alleen je foto via de link naar het fotoalbum laten zien. Dus niet met de foto direkt in het tekstgedeelte.

      Beter is het dus om een foto album zoals b.v. (gratis) Photo-bucket of Picasa2 te gebruiken. Maar er zijn nog veel meer web albums te gebruiken.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        foto verkleiner

        Deze vond ik op het nederlandse caviaforum. Misschien een tip voor de webmaster om die ook hier in te voegen Op vogelcafé?
        Het is hetzelfde type forum.

        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
          Ik snap de zin van te grote foto's niet maar goed. Neem een foto uploadsite
          upload je foto (b.v. 15 inch groot)
          kopieer de direkt link, Ga hier naar je berichtenvak, Klik op het gele embleem "plaatje toevoegen", plak je link - ok.
          Hoi Henk
          Mijn tekst was misschien niet duidelijk. Ik bedoel niet dat ik grote foto's wil plaatsen of mooi vind, maar dat ik ze juist klein wil plaatsen. Toen ik hier eerder lid was toen ik nog zebravinkjes had, was het de bedoeling dacht ik dat je niet al te grote foto's plaatste.
          Weet je toevallig nog een betrouwbare, simpele uploadsite?
          dank voor je moeite
          vr.gr.
          FF
          Groetjes van Little Finch Villa

          Opmerking


          • #6
            Ok.

            http://www.freebits.nl/ Bij deze eerst zelf je foto's verkleinen.

            https://startpage.com/do/search

            http://photobucket.com/

            800 x 600 is wel een mooie maat = 15 inch.

            Zelf doe ik meestal nog iets kleiner.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              Toen een tijdje terug het forum is vernieuwd is ook de upload van foto's een beetje gewijzigd, elders heb ik zojuist ook een voorbeeld geplaatst en die plaats ik nu ook maar even hier want misschien kan er nog iemand zijn of haar voordeel mee gaan doen.

              Foto's eerst verkleinen naar b.v. 480 x 600 of 640 x 800 zoiets.

              Tip voor Ele:
              Last edited by Henk3; 28-03-2016, 10:32.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking

              Working...
              X