Mededeling

Collapse
No announcement yet.

schimmel op kiemzaden!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • schimmel op kiemzaden!!!

    Ik heb zo'n bio potje gekocht(met 3 potten boven elkaar)speciaal om kiemzaad.Ik doe wat ze zeggen,alleen heb ik de volgende dag veel schimmel op de zaadjes.Ik was het wel zeer goed.Maar mag ik dat eigenlijk nog geven? Hoe komt het dat het schimmelt? Die pot is toch speciaal gemaakt.

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Hallo Groentje ik had precies hetzelfde als jij hoor.
      ook schimmel.
      maar neem een zeef doe daar het kiemzaad in
      goed spoelen en in water hangen.
      24 uur lang wel telkens spoelen hoor.

      en dan uit laten lekken en dan afwachten tot je ze ziet kiemen.
      en dan geven aan je vogels door het eivoer heen.

      groetjes petra.

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Lijkt me een goed systeem toe. Maar moet er ook ontlucht worden?
          En is AVICLENS welicht te vervangen door HALAMID?
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

          Opmerking


          • #6
            antwoord aan Hans de vries

            Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
            Lijkt me een goed systeem toe. Maar moet er ook ontlucht worden?
            En is AVICLENS welicht te vervangen door HALAMID?

            Opmerking


            • #7
              washandje

              het kiemen van zaden doe ik anders.het gaat als vold:
              ik pak een washandje die leg ik op een schoteltje en dat maak ik aardig nat.
              ik leg het soort en de hoeveelheid zaad in het washandje en voud het washandje dubbel. dan zet ik het dicht bij de kachel en daar laat ik het 24 u staan. (wel goed nat houden) de volgende dag de kekiemde zaden nog een goed naspoelen en dan kun je ze voeren
              misschien is het te proberen waard

              mvg. Arno

              Opmerking


              • #8
                op de verpakking van halamid staat, als het in aanraking komt met de huid overvloedig spoelen met water, er staat ook het symbool op van bijtend zuur.
                ik denk niet dat het geschikt is voor door het kiemzaad te doen.
                www.fretteren.eu

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking


                  • #10
                    Schimmel op kiemzaden

                    Groentje,
                    Het middel Aviclens om het keimzaad te spoelen is verkrijgbaar via de website van busy birds ,dus ook in Belgie ,en er zijn ook enkele winkels die deze produkten verkopen.
                    mvg
                    ria

                    Opmerking


                    • #11
                      hallo groentje, zo achter zijn we niet, maar je moet het willen lezen.
                      De firma bussy bird is zelfs een BELGISCHE firma.

                      Opmerking


                      • #12
                        O Ik Had De Kiemzaden Al Opgegeven;maar Iemand Brengt Ik Denk Blatner Mee Uit Nederland.het Kiemt Goed En Rap.dud Ik Wacht Geduldog Tot Hij Gaat In April Naar Nederland.

                        Opmerking


                        • #13
                          letop als je kiemzaad koop en het gaat schimmelenkan een paar dingen betekenen


                          is niet goed gespoeld / tewarm gestaan

                          wat er in dit geval aan de hand is na 1 dag is dat het raapzaad is gepoest
                          meestal met slaolie als je dit niet heel vaak spoel voor je het gaat kiemen en dan ook een beetje warm zit is het mis

                          aandacht punt kiemzaad mag nooit glimmend zijn

                          Opmerking


                          • #14
                            ik doe het keimen in een pot met een panty erboven op met een stiekje eromheen.. (wel heel erg goed gewassen uiteraard)
                            eerst spoel ik de zaden.
                            dan voor de eeste 12 uur vul ik het met lauw water met de kiemzaden erin en doe hier appelazijn bij.
                            appelazijn maakt het wat er zuurder, wat de bacterieen en schimmels niet leuk vinden..
                            na de 12 uur spoel ik het weer om, laat het water er uit lopen, en probeer het vochtig te houden door af en toe om te speolen.
                            zo laat ik het ongeveer 24 uur staan.
                            nooit problemen ermee gehad.

                            als het gaat schimmelen kan het natuurlijk oook zo zijn dat de zaden gewoon van slechte kwaliteit zijn....

                            Opmerking


                            • #15
                              kiemzaden

                              Hallo

                              ik gebruik al jaren kiemzaad en doe het als volgt.
                              laat de kiemzaden 24 uur in water staan, daarna spoel ik het een aantal keren met koud water laat het uitlekken in een zeef leg hier een vochtige doek overheen 1 dag spoel het daarna weer uit en doe het in een bakje met een deksel er op tot er kleine kiemen komen meestal na een dag
                              dan spoel ik het af met water en appelazijn daarna doe ik het terug in het bakje en zet het in de koelkast dan blijft het langer goed.

                              gr Bennie

                              Opmerking

                              Working...
                              X