Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 33

Onderwerp: Vogel diefstal € 1.000,= beloning voor de gouden tip!!

Ook deze warme reacties waarderen wij weer zeer en willen diegene die gereageerd hebben ook heel erg bedanken voor hun reactie.
    Helaas hebben wij tot op heden niets meer gehoord en zo wordt de kans op terugvinden steeds kleiner. Helaas leven we in een steeds harder wordende wereld en zijn er helaas steeds meer mensen die het niet zo nauw nemen met de normen en waarden, jammer maar het is gewoon zo.
    Nu het Fantastische nieuws; de vele kanaries die spontaan door Gloster kwekers zijn aangeboden, wel jammer dat het grootste gedeelte van liefhebbers uit de ons omringende landen afkomstig is, je zou toch verwachten dat dit op de eerste plaats uit ons eigen land het geval zou zijn. Wij willen al deze spontane liefhebbers die ons de afgelopen tijd geholpen hebben, danook heel erg bedanken, BEDANKT LIEVE MENSEN, BEDANKT VOOR ALLES!!!!!

Vannacht was het weer zover!!!

De originele post is alweer van ruim 5 jaar geleden en geloof het of niet vannacht waren ze terug!

Net na 12 uur naar bed en om 1:15 ging plots het alarm af. Schrok mijzelf dood en omdat ik tegenwoordig met een zuurstofmasker moet slapen was het een heel gedoe om snel je bed uit te springen en te gaan kijken.

Alarm uitgezet en in de kooi gaan kijken maar niets te zien. Alarm weer aan en verder bleef het rustig. Vanmorgen even wat in de afvalcontainer weggooien en poef viel de achterdeur uit de sponning, dus toch!!! Van de 12 schroeven waarmee de scharnieren waren bevestigd waren er 11 verwijderd. Bij de eerste poging om binnen te komen, voorlopig gered door het ALARM. Het blijft moeilijk ondanks dat de hobby veel kleiner is dan voorheen met alle camera's, deur- en raam contacten en de bewegingsmelders rustig te blijven. Het is eigenlijk met de constante dreiging niet leuk meer om door te gaan met deze mooie hobby, je weet gewoon niet wanneer ze weer een poging wagen.

Het is maar dat u het weet dat het dievengilde weer op pad is!

Groetjes,

Pim

Pim,

Het blijft vervelend dat je hobby, door dit soort idioten, niet op een normale manier kan uitoefenen. Je alarm werkt in ieder geval! De kans dat ze terugkomen is minder groot, omdat ze net zoals jij ook erg geschrokken zijn van het alarm. De kans is groot dat ze de volgende keer jouw hok met rust laten en op zoek gaan naar een hok dat minder goed beveiligd is.

Kan je alleen maar veel succes wensen!

Hans
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Super Moderator ele's Avatar
    Thanks
    11
    Dank u voor de waarschuwing.
    Ik hoop voor u dat ze het niet weer zullen proberen.
    Misschien is het handig als de schroeven na het aanbrengen lichtjes uitgeboord worden zodat er geen schroevendraaier of bitje meer in past.

mvg. Eelke

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk Bericht
    Pim,

Het blijft vervelend dat je hobby, door dit soort idioten, niet op een normale manier kan uitoefenen. Je alarm werkt in ieder geval! De kans dat ze terugkomen is minder groot, omdat ze net zoals jij ook erg geschrokken zijn van het alarm. De kans is groot dat ze de volgende keer jouw hok met rust laten en op zoek gaan naar een hok dat minder goed beveiligd is.

Kan je alleen maar veel succes wensen!

Hans
    Hans , bedankt voor je reactie. Alarm werkt inderdaad nu maar hopen dat ze wegblijven. Zou graag nog een keertje de Mondial in 2015, niet ver van mijn woonplaats, willen meemaken als inzender maar dan moeten de vogels wel blijven zitten.

Pim

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ele Bekijk Bericht
    Misschien is het handig als de schroeven na het aanbrengen lichtjes uitgeboord worden zodat er geen schroevendraaier of bitje meer in past.

mvg. Eelke
    Eelke,

Vandaag al druk bezig geweest om extra buitenverlichting te plaatsen en een extra camera die nu ook de buitenkant bij beweging opneemt. Leuk is anders maar we moeten door. In ieder geval bedankt voor je tip, ga gelijk morgen alle zichtbare schroeven uitboren alhoewel ik ervan overtuigd ben dat mochten ze terugkomen dat ze het op een andere manier zullen proberen.

Pim

Super Moderator ele's Avatar
    Thanks
    11
    Misschien nog een paar algemene tips:

Dievenpennen aanbrengen, eventueel zijn deze gemakkelijk zelf te maken door een "dikke" schroef te gebruiken (wel in het scharnier aanbrengen of een metalen plaatje, omdat de pen dan "opgesloten zit" in het metaal).
    Schroef er in draaien en afknippen op de juiste lengte.

Ook de slotplaat / sluitplaat kan worden verstevigd / degelijker worden bevestigd.
    Een sluitkom kan bijvoorbeeld ook gebruikt worden. http://www.jpmkok.nl/producten/acces...rsele-sluitkom
    Eventueel een meerpuntssluiting gebruiken.

Een inbraakwerende strip: http://www.kieftijzerwaren.nl/Sloten...aakstrip/stang

Gebruik van SKG-gecertificeerd (Stichting Kwaliteit Gevelbouw) hang en sluitwerk bied iets meer zekerheid.
    Het aantal sterren zegt iets over de inbraakwerendheid. http://www.skg.nl/

RVS schroeven breken meestal eerder af dan "gewone" schroeven (hangt ook af van merk / type metaal waar de schroef van gemaakt is).
    Voor een sluitplaat en scharnieren zouden dikkere en langere schroeven gebruikt kunnen worden.

Misschien prikkeldraad langs de dakranden aanbrengen?
    Eventueel aanbrengen op isolatoren en er stroom op zetten met een schokapparaat.

Mvg. Eelke

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ele Bekijk Bericht

mvg. Eelke
    Zijn ook ééntoerschroeven in de handel,maar inderdaad uitboren gaat ook.
    Mvg,
    Kingfisher.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    299
    als je de schroeven uit je scharnieren kan draaien als je deur dicht zit, zit het niet helemaal lekker in elkaar denk ik. dan helpen dievenpennen ook niet.

en om je schroeven uit te boren vind ik ook niet lekker, als je ooit je deur eens moet veranderen ben je het haasje.

wel goed dat het alarm goed heeft gewerkt, gelukkig maar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
    als je de schroeven uit je scharnieren kan draaien als je deur dicht zit, zit het niet helemaal lekker in elkaar denk ik mee eens dan helpen dievenpennen ook niet. niet mee eens

en om je schroeven uit te boren vind ik ook niet lekker, als je ooit je deur eens moet veranderen ben je het haasje. snap wat je bedoel ben ook timmerman

wel goed dat het alarm goed heeft gewerkt, gelukkig maar.

Al met al triest weer,

Gr Arjan

Forum Rechten