Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bodembedekking in broedkooien ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door alexd
    Ik zoek dus nog een alternatief voor de broedkooien wat minder zwaar in de container is dan schelpenzand.
    niemand een suggestie?

    Was v/d week bij iemand die een soort maiskorrels gebruikte, wie kent dat?
    Wat een leuke hobby hebben wij toch!

    Opmerking


    • #17
      Ik gebruikte het eerst alleen in mijn vluchtjes. In broedkooien was het geen succes; zebravinken willen het spul nog weleens de nesten inslepen...
      Nu de forpussen langzamerhand terrein winnen, gebruik ik het ook bij hen in de kooien en ik moet zeggen tot volle tevredenheid. Licht, droog en het aborbeert mest en water uitstekend. En bijna stofvrij.... Kan het iedereen aanbevelen. Het is wel wat duurder dan de andere bodembedekkers maar aangezien je het vooral in de vluchten wat langer kunt gebruiken dan ander materiaal, vallen de kosten toch wel mee.
      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

      Opmerking


      • #18
        Schelpenzand voor mijn exoten. Beukensnippers vliegen bij mij overal in het rond., niet normaal.
        http://coussens.dommel.be/prachtvinken

        Opmerking


        • #19
          Misschien zijn de plantaardige geperste kattenbakkorrels een optie. Ze wegen niet zwaar en vliegen toch niet in het rond en zijn na gebruik bioafbreekbaar/composteerbaar). Ik gebruik ze in combinatie met wat schelpenzand...
          www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

          Opmerking


          • #20
            Ik zag bij de boerenbont zakken maissnippers ,die ook bedoeld waren als bodembedekking. Zal wel duurder zijn als alle andere optie's.
            Schelpenzand kun je ook meerdere malen gebruiken ,je kunt het door een zeef gooien en zo alle vuiligheid er uit zeven.

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Animal
              Schelpenzand kun je ook meerdere malen gebruiken ,je kunt het door een zeef gooien en zo alle vuiligheid er uit zeven.
              www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

              Opmerking


              • #22
                maissnippertjes

                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #23
                  Hallo Animal:

                  Dat moet dan wel een uiterst fijnmazig zeefje zijn om alle bacterieen ook te verwijderen.
                  Want schelpenzand ontsmet zelf totaal niet.

                  Het spijt me, maar het door u beweerde is een slecht advies.

                  Wessel van der Veen.

                  Opmerking


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door wessellouw
                    Hallo Animal:

                    Dat moet dan wel een uiterst fijnmazig zeefje zijn om alle bacterieen ook te verwijderen.
                    Want schelpenzand ontsmet zelf totaal niet.

                    Het spijt me, maar het door u beweerde is een slecht advies.

                    Wessel van der Veen.
                    Er zijn tegenwoordig erg handige stoom apparaatjes in handzaam formaat ,dus als je wilt bezuinigen en je hebt zo'n ding dan werkt dat prima.

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                      Er zijn tegenwoordig erg handige stoom apparaatjes in handzaam formaat ,dus als je wilt bezuinigen en je hebt zo'n ding dan werkt dat prima.
                      Hallo,
                      wat heeft dit met het antwoord van wessellouw te maken?
                      Ik zie het niet zo,ja een stoomeend werkt goed om je hok mee te reinigen maar niet het zand, dat moet je gewoon weggooien na gebruik,want zo lees ik je antwoord.
                      Je zal het wel niet zo bedoelen maar iets duidelijker kan denk ik geen kwaad.
                      mvg,
                      Kingfisher
                      Mvg,
                      Kingfisher.

                      Opmerking


                      • #26
                        Met die stoomeend kun je ook je gezeefde zand weer bacterie vrij maken .
                        Dat kun je zelf ook verzinnen.
                        En wat dit met het onderwerp te maken heeft ,,,dan moet alles nog maar eens goed doorlezen.

                        Alexd zijn container wordt namelijk te zwaar van al dat weggooien van zware bodembedekking. Dus zeven en stomen is de goedkoopste oplossing voor zijn probleem.

                        Opmerking


                        • #27
                          Corbo

                          Oorspronkelijk geplaatst door alexd
                          niemand een suggestie?

                          Was v/d week bij iemand die een soort maiskorrels gebruikte, wie kent dat?

                          Hallo
                          ikzelf werk in een dierenwinkel. daar gebruiken we ook corbo
                          dat is het binnenste van een maiskolf in kleine stukken. Ongeveer 2 mm.
                          Het is heel licht, blijft goed liggen, en stuift niet.

                          Gr wilbert

                          Opmerking


                          • #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door wilbert
                            Hallo
                            ikzelf werk in een dierenwinkel. daar gebruiken we ook corbo
                            dat is het binnenste van een maiskolf in kleine stukken. Ongeveer 2 mm.
                            Het is heel licht, blijft goed liggen, en stuift niet.

                            Gr wilbert
                            Weet iemand ook wat het kost?
                            Wat een leuke hobby hebben wij toch!

                            Opmerking


                            • #29
                              kosten?

                              Klik de link eens aan in berichtje 22.
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

                              Mijn website:

                              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                              Opmerking


                              • #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door alexd
                                Weet iemand ook wat het kost?
                                Ik dacht bij de boerenbont rond de 5 euro voor een zak van 10 liter ,en dat is best duur ,vergeleken met andere produkten.

                                Opmerking

                                Working...
                                X