Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vraagje

    Ik vertelde jullie al in een ander topic van de gevechten in mijn voliere. Nu heb ik dat opgelost door de nieuwe kanarie man apart te zetten (het is niet anders) maar ze kunnen elkaar wel zien en horen. En mijn gehandicapte koppel kunnen nu lekker in de grote voliere rond vliegen. Ze hebben het goed naar hun zin. Er wordt weer gezongen.

    Nu valt mij wel op dat mijn popje (die met de kale plekken) wat moeite heeft met opgang komen zeg maar. Ze zit veel op de grond en ze kan dan niet in 1 keer opvliegen naar boven. Ze draait dan wat heen en weer en kijkt om zich heen en wil dan wel opvliegen maar het lukt op de 1 of andere manier niet.
    Uiteindelijk lukt het haar wel om weer boven te komen maar dat doet ze dan via takken die bijelkaar hangen.
    Ze ziet er verder ondankt die kale plekken wel gezond uit. Eet goed gaat in bad en roept.

    Maar dit viel mij op. Wat zou dit kunnen betekenen?
    Zo oud is ze nou ook weer niet (2006).

    Jeroen

  • #2
    misschien heeft ze haar vleugeltje bezeerd

    Opmerking


    • #3
      Nou ze is inderdaad niet lekker.
      Ze zat heel de tijd op de grond en haar stuit was ook helemaal smerig van aangekoekte ontlasting.

      Ik heb haar onder lauw water schoongemaakt en in een klein kooitje binnen gezet met alle benodigheden bij de hand.
      Zo kan ik haar in de gaten houden en zit ze even rustig en warm afgezonderd van de rest zodat ze tot rust kan komen en hopelijk weer beter wordt.

      Heb ook een krant onderin gelegd zodat ik haar ontlasting kan nakijken.

      Jeroen

      Opmerking


      • #4
        pootje minder

        Het popje zit lekker binnen te roepen dus dat zal wel weer goed komen met haar.

        Haar echtgenoot, had vandaag een ander probleem zijn pootje wat dood is bungelde er half aan en bloeide hevig. Heb het restant met een verwarmde schaar eraf geknipt en er betadinezalf op gesmeerd.
        Hij zit nu ook bij te komen naast zijn vriendinetje in een apart kooitje.

        Heb 2 tentoonstellingskooitje's en heb ze daar nu in gezet ieder een kooitje om bij te komen. Maar ze staan wel naast elkaar.

        Ben wel van plan om ze binnen te houden in een grotere kamer kooi. Dit doe ik omdat ze toch allebei gehandicapt zijn en het liefst bijelkaar zitten en er geen resultaten meer mee kan verwachten. Maar ik ga ze niet van het leven beroven als ze nog lekker bijelkaar kunnen zitten.

        Dan kan ik in de voliere met mijn andere man gaan kweken.
        En deze 2 kunnen hun leven lekker rustig bijelkaar zitten zonder andere vogel's om hun heen.
        Heb een nieuwe plekje in de kamer gemaakt waar ze lekker kunnen gaan staan.

        Jeroen

        Opmerking

        Working...
        X