Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jongen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • jongen

    graag zou ik eens weten hoeveel jongen jullie zo gemiddeld hebben per ronde en hoeveel ronden zo ong. per jaar

    zo kan ik eens kijken of mijn vogeltjes goed zijn en om te weten of ik wel er genoeg voor zorg

  • #2
    hallo Kevin

    een koppel zebravinken zal gemmiddeld zorgen voor zeg 5 eitjes per ronde maar 3 kan ook maar 7 ook wel aangezien ze meestal vanaf het 4 ei gaan broeden is de kans dat nr 6 en 7 het meestal niet overleven als alle eieren uitkomen ze zijn dan tenopzichte van de andere jongen te klein dus dit zegt dan weer niks over het feit of jij de vogels goed verzorgt.

    je mag er vanuit gaan dat zebravinken dus 4 jongen per ronde groot brengen dus kun je zelf ook uit rekenen hoeveel jongen je zou kunnen krijgen op jaarbasis maar de meeste kwekers doen niet meer als 2 ronden.

    indien je dit niet bij jouw het geval is wil nog niet per definitie zeggen dat je slecht voor je vogels zorgt er zijn daar voor meerdere factoren aan te wijzen waarschijnlijk bv de man en de pop liggen elkaar niet, zo de vogels worden verstoort door andere, de nestgelegenheid bevalt hen nu niet,welke kleurslag enz enz.
    Henk Dijkkamp

    Ik weet niet alles maar doe mijn best.

    Opmerking


    • #3
      Hoi,

      Ik kreeg ook een koppel zebravinken van een goede kweker, die bij hem niets hebben gepresteerd.

      Na een paar maanden bij mij in de voliere hadden ze al een nestje gemaakt. Ondanks dat er geen kastje's ophingen. Ze hebben gewoon een nestje gemaakt in een bloempot waar een buxus boompje in staat/stond er is niet veel meer over van het boompje met al die vogel's.
      Hierin hebben ze 2 ronde's gedaan waarvan er in de eerste ronde alle jongen dood gingen en in de tweede ronde zijn er 3 groot geworden.
      Die potten staan in de buitenvoliere op de grond en ze hebben in de herfst nog jongen gekregen toen de nachten al wat kouder begonnen te worden.

      Dus je ziet bij de 1 doen ze het wel en bij de andere niet of althans niet naar verwachting.

      Jeroen

      Opmerking


      • #4
        hallo

        ik had 1 koppel zebravink die de eerste ronde 5 jongen hadden en de 2 de ronde 1 jong dusz het licht ook een beetje aan hoeveel je de eerste ronde hebt
        mvg roy (vogelfreak)
        kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

        Opmerking


        • #5
          ok
          maar twee ronden vind ik persoonlijk wat weinig, maar ok

          Opmerking

          Working...
          X