Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Draadkooien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Draadkooien

    Naar aanleiding van enkele reacties in het topic "levensverwachting te kort".

    In volgende link vindt u enkele foto's van draadkooien:



    Persoonlijk was ik nieuwsgierig naar deze draadkooien, maar aan de hand van deze foto's vind ik het maar niks. Op de foto van de eerste draadkooi vind ik het mannetje een zeer onnatuurlijke houding aannemen met z'n linkerpoot. Er hangt tamelijk wat mest aan de bodem en de omgebogen pinnetjes lijken me nu niet echt veilig.

    mvg

  • #2
    Groeten, Ben

    Opmerking


    • #3
      Een ander voorbeeld, maar wel van dezelfde kweker:


      Luiheid is het begin van wijsheid.

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door barmsijscabaret
          Inderdaad, plastic nestkastjes zijn zeer dieronvriendelijk voor bloedluis.
          ja somige mensen doen zo vreed en dieronvriendelijk tegen de bloedluisen en er zijn mensen die vogels houden om hun bloedluis te kweken
          Gr Marcel Levers

          Opmerking


          • #6
            De houten lat maakt het meteen wat "leuker" om te zien, vind ik. Zit er ook een bodemplaat tussen de verdiepeingen?
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Hoewel ik niets met draadkooien heb, moet ik toch erkennen dat die batterij draadkooien er erg netjes uitziet.....en met die nestkasten is ook niets mis mee. Zebravinken en Jap.meeuwen hebben trouwens sowieso al weinig last van bloedluis.
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

              Opmerking


              • #8
                Misschien is het voordeel van een plastic nestkastje dan wel dat er geen bloedluis zal zijn ,maar door vocht en condens wat niet weg kan zal het nestje erg nat zijn en waarschijnlijk flink gaan schimmelen.
                Lijkt me ook niet erg gezond.
                Ook lijkt het me voor de vogels wel prettig als ze zelf hun nest mogen bouwen/vullen ,en dat is in deze situatie ook niet gebeurd ,zo te zien.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door barmsijscabaret

                  Maar de foto's die op deze site staan zien er niet zo steriel uit als de foto's van L. Walraevens.
                  Steriel ,dat is de juiste benaming.
                  Moet de hobbyist zijn vogels dan onder laboratorium omstandigheden gaan kweken ???
                  Dus toch ,,alleen het resultaat telt !.

                  Opmerking


                  • #10
                    Het zijn niet mijn draadkooien, maar van een collegakweker.

                    @Ton: er zit zeker een bodemplaat tussen de twee etages, eentje van gaas .

                    @Animal: vocht, condens en daardoor schimmel? Er zijn gaatjes in de bodems geboord, dus...
                    Luiheid is het begin van wijsheid.

                    Opmerking


                    • #11
                      er zit zeker een bodemplaat tussen de twee etages, eentje van gaas
                      Ik kan er nog steeds niet een positieve draai aangeven!

                      Greetzzz

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                          Misschien is het voordeel van een plastic nestkastje dan wel dat er geen bloedluis zal zijn ,maar door vocht en condens wat niet weg kan zal het nestje erg nat zijn en waarschijnlijk flink gaan schimmelen.
                          Lijkt me ook niet erg gezond.
                          Ook lijkt het me voor de vogels wel prettig als ze zelf hun nest mogen bouwen/vullen ,en dat is in deze situatie ook niet gebeurd ,zo te zien.
                          Als de nesten nat zijn heeft dat te maken met de vochtigheid van de mest van de jongen. Hoe droger de mest, hoe gezonder de jongen. En is een nest al wat vochtig dan kun je toch snel even een nieuw geven?
                          En wat betreft de nestbouw op zich, veel kwekers vormen vaak het nest even voor met b.v. cocosvezel en de vogels bouwen het zelf af, toch niet onprettig?
                          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                          Opmerking


                          • #14

                            Wat een onzin.
                            Dus alles uit de vs en azie is goed ,of beter dan bij ons. ??

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                              Wat een onzin.
                              Dus alles uit de vs en azie is goed ,of beter dan bij ons. ??
                              haha nee dit is lekker nuttige en toevoegende informatie

                              en die kunststof nesten zie ik ook niet zitten hout heeft als eigenschap vocht optenemen zodat het uiteindelijk buiten het nestblok terecht komt en als vocht eerst helemaal naar het onderste paar gaatjes moet lekken is het ongeveer het hele nest doorgelopen. oftewel het hele kastje met nest moet wel nat zijn. ik kan me er meer in vinden als er ook aan de boven kant een paar gaatjes zitten.

                              mvg Ben
                              Groeten, Ben

                              Opmerking

                              Working...
                              X