Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TT kooi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • TT kooi

    Misschien een rare vraag,
    Maar ik heb 2 tt kooien op de kop weten te tikken. En wil deze gaan renoveren.
    Maar nu weet ik niet wat voor kleur zwart hij moet zijn en dan bedoel ik hoogglans of matglans.

    De binnenkant moet natuurlijk wit zijn.

    Kunnen jullie mij een antwoord op deze vraag geven.

    Jeroen

  • #2
    Geen van beide. Naar mijn mening moet het eigenlijk "schoolborden zwart" zijn.

    Opmerking


    • #3
      Mat en diepzwart wordt gewoonlijk gebruikt.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        nog wat gegevens



        Onderaan worden ook de kleuren beschreven.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Bedankt voor jullie antwoorden.

          Met vriendelijke groet,

          Jeroen

          Opmerking


          • #6
            sluiting

            Toch nog een vraagje,

            Ik ben de kooien nu aan het opknappen en het worden weer mooie paleizen voor de vogel's. Maar hoe hebben jullie de sluiting van het deurtje gemaakt.

            Ik heb aan 1 kant een rond deurtje zeg maar met aan de bovenkant een klein pianoschaniertje. Maar hoe zetten jullie het deurtje dicht aan de onderkant als je begrijpt wat ik bedoel.

            Jeroen

            Opmerking


            • #7
              tt kooi

              Oorspronkelijk geplaatst door jerilo
              Toch nog een vraagje,

              Ik ben de kooien nu aan het opknappen en het worden weer mooie paleizen voor de vogel's. Maar hoe hebben jullie de sluiting van het deurtje gemaakt.

              Ik heb aan 1 kant een rond deurtje zeg maar met aan de bovenkant een klein pianoschaniertje. Maar hoe zetten jullie het deurtje dicht aan de onderkant als je begrijpt wat ik bedoel.

              Jeroen
              Jeroen,

              Aan de onderkant ,tegenover het scharnier ,boor je een klein gaatje (1 cm uit de kant)en daar steek je een ijzerdraadje door (draaddikte 2mm, 7cm lang op 3 cm haaksombuigen,dit ijzerdraadje steek je door het gaatje en als het er door zit buig je het de zelfde kant op ,als je aan de andere kant hebt gedaan, nu krijg je een U (die dan naar beneden hangt,als het deurtje dicht is)op die manier kan je het omhoog draaien dan is het deurtje open en naar beneden dicht.
              hoop dat je het begrijpt anders maak ik wel een foto?

              succes Barend

              Opmerking


              • #8
                Barend,

                Ik snap wat je bedoeld en had zoiets al in mijn hoofd maar wist het nog niet helemaal zeker.
                Bedankt voor de info.

                Mag het ook een stukje lasdraad zijn (kan ik zo meenemen van mijn werk)

                Jeroen

                Opmerking


                • #9
                  tt,kooi

                  Oorspronkelijk geplaatst door jerilo
                  Barend,

                  Ik snap wat je bedoeld en had zoiets al in mijn hoofd maar wist het nog niet helemaal zeker.
                  Bedankt voor de info.

                  Mag het ook een stukje lasdraad zijn (kan ik zo meenemen van mijn werk)

                  Jeroen

                  Als je baas het goed vind mag jij dat van mij meenemen.

                  Barend

                  Opmerking


                  • #10
                    kenmerken

                    Ik denk dat je dan op de grens zit van het toelaatbare. De kooien mogen n.l. niet gekenmerkt zijn. Lasdraad is geloof ik wat goud/roodachtig van kleur. Gewoon glad weidedraad gebruiken.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      tt kooi

                      Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                      Ik denk dat je dan op de grens zit van het toelaatbare. De kooien mogen n.l. niet gekenmerkt zijn. Lasdraad is geloof ik wat goud/roodachtig van kleur. Gewoon glad weidedraad gebruiken.

                      Ja Henk ,geloof kan ik je niet geven maar een stukje ijzer draad wel en dat is er in veel kleuren, ik denk dat deze kooi toch al niet meer is toegestaan (op de TT)met een rond deurtje.

                      gr Barend

                      Opmerking


                      • #12
                        rond deurtje.

                        Als jeroen dan toch gaat opknappen, zaag dan die deurtjes even uit volgens de tekening in berichtje nummer 4. Zet er dezelfde deurtjes in en klaar. Als het oude kooien zijn, voldoen ze misschien ook niet aan de vereiste maten. Kan je zo nameten. De maten staan erbij.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Als het mislukken zou, ik heb nog zat kooitjes voor weinig...
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            deur

                            De kooien zijn heel mooi geworden.

                            Maar het is niet de bedoeling dat ik op tentoonstellingen ga staan voorlopig.
                            Het is meer een kooi voor het gemak als ik naar de beurs ga en wat vogels moet vervoeren bv. of vogels bij mensen moet brengen of ophalen.

                            Als ik goed naar de tekening kijkt staat er letterlijk:
                            Het uitzagen van het deurtje in de RECHTERzijkant.
                            het deurtje mag ook rond van vorm zijn.


                            Dus dan denk ik dat dit ook een officieel tt kooitje is.

                            Jeroen

                            Opmerking


                            • #15
                              rond

                              Ja je hebt gelijk, dat staat er bij.

                              Maar dan snap ik je vraag niet of het ook lasdraad mag zijn. Natuurlijk mag dat dan als je die kooi toch niet voor wedstrijden gaat gebruiken. Het is je eigen kooi toch?
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

                              Mijn website:

                              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X