Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vetbollen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vetbollen

    Ik weet niet of het in deze rubriek thuishoort maar ik zag bij voeding ook niet meteen de juiste titel.
    Kun je putters die geen nachtverblijf hebben een vetbol geven?

    Ik geef mijn kanaries en zebravinken elke winter een paar vetbollen en ik heb nog nooit een dode vogel gehad. Perfect gezond allemaal.

    Stel dat het nu heel hard gaat vriezen, kan ik dan mijn putters ook een vetbol geven om het ze wat makkelijker te maken? Deze haal ik natuurlijk meteen weer weg als het warmer wordt.

    Dat omdat ik zo goed mogelijk wil voeren en nu dus een mengsel geef dat aangevuld wordt met distelzaden. Ik geef sinds gister 2 keer in de week brandnetelthee en ook elke dag een heel klein beetje eivoer met universeel en een lepeltje insectenpate. Een vetbol past daar niet zo bij maar als dat geen kwaad kan help ik ze natuurlijk wel een handje tegen de kou

  • #2
    voor vogels in het wild is dit een aangename verrassing en welkom, als het vriest ze vinden minder voer en hebben het zwaar.

    in de voliere is hun tafeltje altijd "gedekt" het is niet echt nodig, maar het kan.

    maar je weet alles waar "te" voorstaat is niet goed, het zal geen probleem zijn als het vriest eens een bolletje in de voliere te doen.

    wel zou ik het eivoer minderen, op het moment krijgen ze bij mij maar 1 x per week eivoer.

    distelzaad is een perfect zaad en goed zaad voor de putters, samen met je voer zullen de putters niet vlug in de problemen komen in de winter.

    hopelijk komen er meer antwoorden hier over, dit antwoordt, is hoe ik er over denk, wilt niet zeggen dat iedereen er zo over denkt.
    www.fretteren.eu

    Opmerking


    • #3
      OK, dan laat ik het afhangen van wat het weer doet. Het eivoer zal ik minderen en ik ga dan een vetbol geven zodra het echt hard gaat vriezen. Puur om eens te kijken of ze er wat mee doen dan.

      Even heel klein vraagje tussendoor, waarom jagen mijn putters zoveel? Ik heb het idee dat ze elkaar helemaal niet moeten. Soms blijft er zelfs 1 op de grond zitten omdat die volgens mij bang is om weer opgejaagd te worden. Het zijn twee poppen en een man en ik zie ze bijna de hele dag ruzie maken
      Ik heb al een 2e voerbak neergezet want het gaat erg vaak om de voerbak.

      Opmerking


      • #4
        Mijn ervaring is dat 2 poppen en 1 man eerder ruzie geeft dan 3 poppen en 1 man. Met 2 poppen vormt zich 1 koppel en hangt de andere pop erbij. Met nog een extra pop speelt dat probleem minder.

        Vr. gr.

        Wim

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Bullfinch
          Mijn ervaring is dat 2 poppen en 1 man eerder ruzie geeft dan 3 poppen en 1 man. Met 2 poppen vormt zich 1 koppel en hangt de andere pop erbij. Met nog een extra pop speelt dat probleem minder.

          Vr. gr.

          Wim

          Ik heb ook het idee dat er twee ruzie maken met 1 pop. Die pop is in haar eentje wel dominant heb ik het idee want zij is meestal degene die in de etensbak gaat zitten en vanuit daar stampij maakt.

          Opmerking


          • #6
            ik doe ook trio kweek, de naam is eigenlijk verkeerd, ik kweek met drie poppen ( trio) en 1 man, dan heb je veel minder last dat 1 pop konstant achter nagezeten wordt, dan met 2 poppen.

            maar met de major putters heb ik niet zo'n goede ervaring gehad met trio kweek.

            wel met de kleine putters, dit ging zeer goed vooral de eerste ronde.
            www.fretteren.eu

            Opmerking

            Working...
            X