Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verschil tussen zebravink en de timor zebravink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • verschil tussen zebravink en de timor zebravink

    wat is het verschil tussen de 2 soorten zebravink? afgezien van het feit dat de timor kleiner is en zwakker/minder kan hebben?
    mvg Ben
    Groeten, Ben

  • #2
    timor zebravink

    Waar mij iets van bekend is dat de zebravink komt van het continent Autstralie de timor zebravink komt van het Eiland (ja ja) Timor dat licht ergens in de buurt van Australie.

    Mocht dit niet waar zijn corrigeer mij dan want er zijn altijd mensen die dit beter kunnen weten dan mij...

    Verder is de snavel van de timor en de "normale" zebravink ook anders van vorm

    het geluid wat uit deze vogels komen is ook verschillend!

    verder lijken ze vrij veel op elkaar!

    Opmerking


    • #3
      De timor is er alleen in de wildkleurvorm, kom je ze met zwarte wangen tegen dan is er gekruisd met de standaard zwartwang zebravink.
      Wil je ze aanschaffen doe dat dan bij een kweker van de timor, weet je zeker of je met de timor van doen hebt en niet met een (te) kleine zebravink.
      Heb gehoord dat ze iets drukker zijn dan de gewone zebravink, deze willen nog wel eens rustig op een stok zitten, de timor wat minder. Deze vliegt liever.
      Het geluid is idd wat hoger en anders van toon.

      Opmerking


      • #4
        maar zoals karakter dan? ik heb weleens gehoord dat zebravinken door hun nogal broedsgedrag het hele jaar door andere vogels storen tijdens het broeden. wat is hiervan bekend?

        mvg Ben
        Groeten, Ben

        Opmerking


        • #5
          Ik had deze zomer 2 koppels in de voliere, met nog ceresamadines, binsen, kanaries en kwartels. Van alle koppels jongen gehad, dus verstoren valt erg mee. Wel kunnen de zebravinken het nestmateriaal uit ander nestkast pikken, maar als een koppel eenmaal op eieren zit dan verdedigen deze hun eigen nest. Al met al valt het dus erg mee!

          Opmerking


          • #6
            oke heel erg bedankt!!

            nog iemand ervaring met timor zebravinken en andere kleine tropen erbij in?

            mvg Ben
            Groeten, Ben

            Opmerking


            • #7
              Timor zebravink man en pop




              Grijze zebravink man




              Grijze zebravink pop




              Zo kunnen jullie zelf het spelletje spelen: zoek de verschillen .
              Luiheid is het begin van wijsheid.

              Opmerking


              • #8
                haha bedankt die foto's zijn goed duidelijk. maar aan de buitenkant kan ik niet zien welk karakter een vogeltje heeft u wel L. Walraevens?

                maar de foto's laten inderdaad een paar uiterlijke verschillen zien, erg mooie foto's hoor.

                mvg Ben
                Groeten, Ben

                Opmerking


                • #9
                  Groeten,

                  Arjan

                  Opmerking

                  Working...
                  X