Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beplanting nieuwe voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Beplanting nieuwe voliere

    Hallo allemaal.

    Ik heb en nieuwe buitenvoliere gebouwd, mijn eerste, en wil hier putters, sijzen, groenlingen in gaan houden. Welke beplanting is wenselijk ?
    Verder denk ik aan kruisbekken, wat voor extra's is hiervoor nodig ?

  • #2
    beplanting

    Hallo Jeakie, welkom hier. Doe lekker mee.

    Kijk eens even in het onderdeel "buiten"

    En wat betreft je overdenking aangaande de kruisbekken, zolang je eraan blijft denken is er niks extra's nodig. (grapje.)
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
      Hallo Jeakie, welkom hier. Doe lekker mee.

      Kijk eens even in het onderdeel "buiten"

      En wat betreft je overdenking aangaande de kruisbekken, zolang je eraan blijft denken is er niks extra's nodig. (grapje.)
      Dank je wel henk voor de tip ! Heb er mijn voordeel mee gedaan. Kruisbekken dwalen nog steeds rond in mijn gedachten.

      Opmerking


      • #4
        Ik heb en nieuwe buitenvoliere gebouwd, mijn eerste, en wil hier putters, sijzen, groenlingen in gaan houden. Welke beplanting is wenselijk ?
        Verder denk ik aan kruisbekken, wat voor extra's is hiervoor nodig ?[/QUOTE]

        Kijk eens op deze site daar staat alles op over de beplanting voor de voliere.

        http://www.ton-albers.nl/bouwenvoliere.htm.

        Zelf heb ik er allerlei wilde zwarte bessen in,coniferen, taxus, ewrtenstruik,
        wilde appel, beuken, hazelaar, jeneverbes en heide en pampasgras.
        Je moet goed uitzoeken dat de planten vanaf knop tot bloem of vrucht niet giftig zijn. en ook het blad trouwens.
        succes
        mvg Gerard 6

        Opmerking


        • #5
          taxus is zeer giftig......aleen ik heb nog geen vogel zien sterven na het eten van de taxus.ik weet ook niet wat nu wel of niet giftig is voor vogels .

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door goudhaantje
            taxus is zeer giftig......aleen ik heb nog geen vogel zien sterven na het eten van de taxus.ik weet ook niet wat nu wel of niet giftig is voor vogels .
            Ja dat klopt alleen heb je meerdere soorten van de taxus, De taxus die ik heb neer gezet (eentje maar) kwam uit mijn tuin.Daarvan werd gretig gegeten door de vogels dus vandaar dat ik die heb neergezet. De bessen lagen nooit langer dan een dag op de grond of het was wel weer op.
            Zover ik weet kunnen ze de zaadmantel gewoon eten.
            mvg Gerard 6

            Opmerking


            • #7
              Denk dat de meeste vogels wel weten waar ze aan kunnen vreten ik heb jaren lang taxus in de voliere gehad zonder problemen.Wat kruisbekken betrefd ze knagen het liefste op de gewone kerstboom<spar> als ik er takken van een blauwspar of andere takken inhing werd daar bijna niet naar omgekeken een ruwe panlat hoog in de voliere en volop spar/denneappels en de meeste beplanting blijft wel goed.Wat het altijd goed doet is de valse laurier en de vlierbes.Heb nu zelfs planten in mijn voliere staan als ze daar langer dan 2 min. onder zitten zijn ze dood.Ook dat gaat tot nu toe goed. groeten eddie.

              Opmerking

              Working...
              X