Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe doen jullie het met de goudvinken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • hoe doen jullie het met de goudvinken

    hoi ik heb dus twee koppels goudvinken de koppels zijn dus al gekend zetten jullie ze in de winter appart of laten jullie ze ge woon per koppel zitten of de mannen bij de mannen en de poppen bij de poppen ik heb me laten vertellen dat de mannen dan sneller broedrijp zijn en vanaf welke datum zet men ze weer bij elkaar ik wil pas kweken vanaf 15 april graag zou ik weten hoe de ervaren kweker het doet want ik ben echt een beginner hopelijk krijg ik goede raad

  • #2
    Zelf houd ik de vogels altijd bij elkaar. Zeker als het een koppel is wat al heeft gebroed. Om te voorkomen dat de vogels te vroeg beginnen, geef ik de nestgelegenheden pas als de poppen (of beter beide vogels) aanstalten maken te beginnen.

    Vr. gr.

    Wim

    Opmerking


    • #3
      Jonge goudvinken kunnen in de wintermaanden wel in een groepje worden gehouden, mits het hok groot genoeg is en er voldoende zitstokken geplaatst zijn. Zelf hang ik wel eens wat takken met besjes in de vlucht waar een groepje goudvinken dagen mee bezig kan zijn. Voordat je begint met broeden kan je ze beter eerst een tijdje paargewijs houden.
      Wat een leuke hobby hebben wij toch!

      Opmerking

      Working...
      X