Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Verbazing alom...

Lid
    Thanks
    0

Verbazing alom...

Toen ik vanmorgen wakker werd en naar buiten keek zag ik een van mijn Chinese dwergkwartels in de buitenren zitten.
    Heel normaal zou je zeggen, maar om hier te komen moest de vogel vanuit het ruime binnenverblijf ruim 2 meter omhoog vliegen en dan door een van de drie openingen van 12x8 cm. kruipen om hier te komen.
    Is dit normaal gedrag?
    Ze hebben binnen alles wat ze kunnen wensen dus een reden om deze kapriolen uit te halen kan ik me niet bedenken.

Senior lid petra's Avatar
    Thanks
    0
    Hallo dit is heel normaal gedrag van een kwartel die ergens van schrik, die kan erg hoog vliegen hoor.

en wat dat gat betreft waar hij door ging dat kan hij zat.

groetjes petra.

Lid
    Thanks
    0
    Petra...
    Dat ze schrikken en dan opvliegen vind ik wel normaal, maar dat ze precies door zo'n klein gat vliegt vind ik raar, ze moet er vrijwel vanuit de grond meteen doorheen vliegen want een plankje ervoor (om op te zitten) heb ik niet.
    Kan het ook (zoals bij de zebravinken) nieuwschierigheid zijn, de vinken hadden de doorgangetjes meteen gevonden.

Stamgast
    Thanks
    6
    we weten natuurlijk niet hoelang de kwartel geoefend heeft maar als de kwartel het eenmaal kan dan zal hij het zeker vaker gaan doen en kun je het als normaal gaan beschouwen.

laat een kwartel los hij vliegt als een raket de lucht in. vliegen kunnen ze zeker.

mvg Ben

ze zeggen wel dat de kwartels springen maar ze springen helemaal niet ze vliegen wel degelijk dusz het kan makkelijk ik heb ook en kwartel gehad die dat ook de was er toen bij in 1 keer vloog hij er door en kwam ook weer terug
    mvg roy (vogelfreak)
    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Stamgast Tori no Hime's Avatar
    Thanks
    0
    Ik weet dat dit al een oud topic is, maar vandaag is hier precies hetzelfde gebeurd!

Onze kwartels en andere vogels hebben een gezamelijk buitendeel, maar binnen zitten ze gescheiden. Nu vonden we vandaag ineens een kwartelhen in het binnenhok van de vliegende vogels. Het hennetje moet door een gat (grootte=een halve baksteen) op ruim 2 meter hoogte gekomen zijn! Goed gemikt dus
    Ik wist wel dat ze zo hoog konden vliegen, maar als ze "vliegen" lijken ze altijd toch behoorlijk stuurloos, dus ik denk dat het een toevalstreffer was en dat het niet vaker gaat gebeuren...

Maar misschien wilde ze de Japanse meeuwtjes terugpakken, die jatten altijd voer uit het kwartelhok!

Stamgast
    Thanks
    0
    bij een maat van ik is er een keer ene ontsnapt en zijn volière stond op het 2verdiep waar hij van vloog,
    en ik kan zeggen: ze kunnen verdomd goed vliegen, een twintig-dertig tal meter verder was hij geland en hij was weg

ik heb het met mijn eigen ogen gezien

mvg

Stamgast krien's Avatar
    Thanks
    9
    ze "lopen" ook vaak tegen de tralies/gaas omhoog.

Stamgast
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door krien Bekijk Bericht
    ze "lopen" ook vaak tegen de tralies/gaas omhoog.
    door te fladderren raken ze omhoog

Junior lid
    Thanks
    0
    tjah twee meter springen ze makelijk omhoog.

was er laast ook 1 kwijt en ik alles op de grond doorzocht maar zag niks.
    zat die bovenaan naast de parkieten

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten