Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bonte kanaries

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bonte kanaries

    Hallo vogelliefhebbers.

    Ik zou wel eens willen weten, hoe een bonte kanarie er uit moet zien zoals
    die worden toegelaten op TT's . Ik heb ook wel een paar vogels met"schoonheids foutjes"maar die zullen wel niet worden gevraagd denk ik.
    Wat is eigelijk de standaardeis?

    Groetjes Jacob

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Ter aanvulling op bovenstaande reactie van Rob.
      Oranje vogels worden ook gevraagd in het bont, dus rode vogels zonder kleurstof.

      Gr.
      Alex

      Opmerking


      • #4
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Bontheid

          "Aan de bontheid op zichzelf worden geen eisen gesteld."

          Ik interpreteer het zo dat het niet uitmaakt of de vogel groen-bruin-agaat of isabelbont is. Ook de inbreng van de ivoorfactor verandert niks aan de toekenning van punten.

          De voorkeur wordt gegeven aan een mate van bontheid van 40-60% (50% zou dus perfect zijn). Minimaal 20% bont om te voorkomen dat een "gewone kleurkanarie met een bont plekkie" ook in aanmerking komt voor deze lucratieve titel.

          Groet,

          Rob.

          Opmerking


          • #6
            bonte kanariepieten

            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              [QUOTE=RobK;16562]Zo één, twee, drie kan ik de standaard -digitaal- niet even vinden.
              Een uittreksel zoals ik dat even heb samengesteld;

              De vogel zal worden gekeurd in schaal 1, die van de witte lipochroomkanarie dus. Hij kan daarin maximaal 52 en minimaal 42 punten verkrijgen.
              Op de eerste plaats wordt de zuiverheid van de lipochroomkleur beoordeeld (zuiver wit-geel of rood). Naar gelang de kleur meer of minder zuiver is worden er punten toegekend. Een combinatie van geel/rood is dan ook foutief en daar worden minimaal 4 punten (van de 52) voor afgetrokken.
              Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen intensief en schimmel. Teveel intensief of teveel schimmel bevordert niet de kleuregaliteit. De vogel dient minimaal 20% bont te zijn, de voorkeur wordt gegeven aan vogels met 40-60% bontheid en die met een grote mate van gelijk getekendheid.

              Bevedering 15 punten -in de praktijk niet meer dan 14-
              Grootte/Vorm 15 punten -in de praktijk niet meer dan 14-
              Houding 10 punten -in de praktijk niet meer dan 9-
              Alg. indruk 5 punten - in de praktijk niet meer dan 4-

              Groet,

              Rob.[wie

              Wat een onzin allemaal en wat een verspilde kans op meer leden . bont moet volgens mij alleen als eis hebben , rein en gezond zijn en geen gebreken hebben dan kan elke bonte meedoen ,
              want met de bonds eisen moet je roch weer gericht ggan kweken en dat is het kind met het bad watr weggooien als wij deze bonds eisen toelaten dan kunnen wij beter gelijk stoppen met de drie jarige proef periode !!!!!!!!!!!!!!!!

              Opmerking


              • #8
                Wat een onzin allemaal en wat een verspilde kans op meer leden . bont moet volgens mij alleen als eis hebben , rein en gezond zijn en geen gebreken hebben dan kan elke bonte meedoen
                Ben ik niet met je eens "wie" termeer. Als mensen mee willen doen met een westrijd als een vogeltentoonstelling moeten er toch echt meetbare criteria zijn.

                Hoe wou je de vogel anders keuren? Alleen op reinheid, gezondheid en het ontbreken van gebreken?
                Punten geven voor gezondheid? Zelfs een doodzieke vogel doet nog zijn best niets te laten merken. Gezondheid is niet te keuren op een TT.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking


                  • #10
                    Mooi gelukt Auk,

                    Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan? Ik kan het stuk niet eens selecteren. Laat staan kopieëren. Dan komt er een waarschuwingsding.
                    Heb je de hele pagina verzonden per e-mail en daarna het stuk gekopieerd misschien of via pagina bewerken met exel? Of via bestand opslaan als, zag ik net dat dat allemaal toch mogelijk is. Die rechtermuisblokkering is gewoon een lachertje dus.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      hoi Henk3,

                      wij gebruiken een andere browser genaamd: Opera....

                      hierin kan ik die pagina openen en gewoon de tekst selecteren en dan copieren/plakken
                      simpel als 1,2,3 ;-) en anders kan je er altijd nog een screenshot van maken...die plaatsen op bv photobucket en deze afbeelding dan invoegen op het forum.

                      met vriendelijke groet,

                      Auk

                      Opmerking


                      • #12
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door termeer

                          Wat een onzin allemaal en wat een verspilde kans op meer leden . bont moet volgens mij alleen als eis hebben , rein en gezond zijn en geen gebreken hebben dan kan elke bonte meedoen ,
                          want met de bonds eisen moet je roch weer gericht ggan kweken en dat is het kind met het bad watr weggooien als wij deze bonds eisen toelaten dan kunnen wij beter gelijk stoppen met de drie jarige proef periode !!!!!!!!!!!!!!!!
                          als wij deze methode gaan handhaven komt het erop neer dat iedereen die een vogel kan kweken niet op kleur maar op gezondheid meekan doen en de keurmeester ongeveer een heleboel mogelijke winnaars kan aanwijzen en dan staat de keurmeester voor een onmogelijke opgave.

                          trouwens zou u het leuk vinden als een beginnend vogelkweker die het zich er maar makkelijk van afbrengt met een beetje geluk omdat de vogel zo gezond en fit toonde (dus wat wij als liefhebber altijd al standaard willen tonen en zeker niet minder) er met de bondskruis vandoor gaat? en dus eigenlijk hij dat niet verdient had!

                          mvg Ben
                          Groeten, Ben

                          Opmerking


                          • #14
                            Tentoonstelling

                            Oorspronkelijk geplaatst door jacob.werkman@home.nl
                            Hallo vogelliefhebbers.

                            Ik zou wel eens willen weten, hoe een bonte kanarie er uit moet zien zoals
                            die worden toegelaten op TT's . Ik heb ook wel een paar vogels met"schoonheids foutjes"maar die zullen wel niet worden gevraagd denk ik.
                            Wat is eigelijk de standaardeis?

                            Groetjes Jacob
                            Jacob als het een onderlinge tentoonstelling van jou vereeniging beterfd mag je volgens mij alles insturen en dan worden ze gekeurd en aan de hand van de keur briefjes kun je al een beetje zien wat de eisen zijn .
                            maar als je mee help voordragen op de keurings dag kun je na af loop van de keuring altijd bij de keurmeeters terecht voor vragen.
                            En anders bij de bont na vragen die zullen zeker antwoorden>

                            Groeten Roel

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ben86
                              als wij deze methode gaan handhaven komt het erop neer dat iedereen die een vogel kan kweken niet op kleur maar op gezondheid meekan doen en de keurmeester ongeveer een heleboel mogelijke winnaars kan aanwijzen en dan staat de keurmeester voor een onmogelijke opgave.

                              trouwens zou u het leuk vinden als een beginnend vogelkweker die het zich er maar makkelijk van afbrengt met een beetje geluk omdat de vogel zo gezond en fit toonde (dus wat wij als liefhebber altijd al standaard willen tonen en zeker niet minder) er met de bondskruis vandoor gaat? en dus eigenlijk hij dat niet verdient had!

                              mvg Ben

                              en waarom verdiend deze kweker dat dan niet, omdat hij/zij pas kweekt?

                              op dat moment heeft hij/zij dan de beste,mooiste,gezondste vogel en dat is wat telt, niet de jaren dat je kweekt.

                              door jaloezie van anderen ben ik gestopt met Tentoonstellingen, omdat een beginnende kweker een schitterende vogel in had gestuurd en door iemand van de tentoonstelling met kooi en al door elkaar geschud werd, omdat deze bang was dat deze met de prijs zou gaan lopen en hij als "beste kweker" het nakijken had. walgelijk gewoon, dit is wel al een jaar of 15 geleden gebeurd en was gelukkig geen vogel van mij, heb wel mijn lid maatschap op gezegd en ben bij de b.e.c. gegaan als verspreid lid, bevalt mij prima zo.
                              www.fretteren.eu

                              Opmerking

                              Working...
                              X