Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: kiemzaad

Junior lid tattoe's Avatar
    Thanks
    0

kiemzaad

hallo weer een vraag geven jullie heel het jaar kiemzaaden zo ja hoeveel per gaai ongeveer ik geef zelf 2 -3 keer per week is dit genoeg ?

Senior lid
    Thanks
    0
    Ik geef het alleen vanaf ongeveer 3 weken voor de kweek tot aan de laatste jongen als ze het nest/blok uit komen en wat ik geef is enkel gekiemde tarwe, vroeger en nu nog wordt er tarwekiemolie gegeven voor een betere bevruchting, mijn gedachte zijn dan kan ik beter zelf tarwe kiemen, is veel goedkoper en nog lekkerder voor de vogels ook.
    In rusttijd krijgen mijn vogels wat voor soort ook enkel basis zaad, in de vrije natuur hebben onze vogels ook een tijd dat het voedsel schaars is en ze eenduidig moeten eten.
    kijk eens aan onze inheemse vogels ,als voorbeeld de sijs of putter die moeten de hele winter zich op elzenproppen en berkenzaad in leven houden.
    Wij als kwekers willen onze vogels het hele jaar in topconditie hebben zitten qua voeding. Vele gaan onkruiden plukken en vriezen deze in, nooit gedaan enkel wanneer de natuur deze heeft krijgen mijn vogels dit ook , zoals rozenbottels,paardebloem, helaas hebben ze dit niet hier ,maar hier hebben we andere vruchten en zaden, welke bepaalde tijden in het jaar rijp zijn en dan krijgen ze dit ook.

Gr Jan de Nijs Curacao

Lid
    Thanks
    0

kiemzaad

Normaal geef ik elke dag kiemzaad.
    Na de kweek bouw ik dit af (in 3 weken tot niets)zodat de vogels 3 mnd geen kiemzaad krijgen. dan bouw ik het weer op in drie weken tot elke dag. De parkieten krijgen ongeveer 1/2 eetlepel per dag de caiques ongeveer 1 eetlepel per dag.
    ik doe ook mijn eivoer door het kiemzaad.

groetjes egon

Forum Rechten