Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: hout of pvc???

Junior lid tattoe's Avatar
    Thanks
    0

hout of pvc???

hallo allemaal ik heb een vraag over broedblokken het volgende doet zich voor
    vraag aan een kweker welke broed blokken hij heeft zeg hij van pvc werkt erg goed de volgende kweker zeg ik maak ze van hout is beter de vraag is hebben jullie ook pvc of zeg je hout ervaring met pvc ik weet 100
    kwekers 100 verschillende antwoorden maar gooi toch een bal op hier
    wie weet wat er uit kom gr louis

Senior lid Birdfarm's Avatar
    Thanks
    0
    Bij het gebruik van PVC kan je last krijgen van temperatuur en condens problemen, bij het gebruik van houten blokken of natuurstammen houd je een beter microklimaat (dikkere wanden dus meer isolatie)en een betere vochtregulering (hout neemt vocht op). Maar dit is ook afhankelijk van de plaatsing van de nestblokken binnen de voliere en het klimaat van de voliere (warm en droog/koud en vochtig).
    Mijn keus gaat naar een natuurblok boven een getimmerd blok en een getimmerd blok boven een PVC blok, maar zoals je het zelf al aangeeft, zoveel mensen, zoveel zinnen.

Greetzzz

Junior lid
    Thanks
    0

hout of pvc

binnen gebruik ik pvc maar buiten gebruik ik houten broedblokken omdat daar pvc veels te warm kan zijn

Thanks
    0

hout of pvc

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ankie Bekijk Bericht
    binnen gebruik ik pvc maar buiten gebruik ik houten broedblokken omdat daar pvc veels te warm kan zijn
    hallo ankie over wat voor vogels heb je het dan ? en mijn bedoeling is als het gaat met grijze roodstaarten te kweken wel binne heb graag dat de vogels als het donker word binne zijn al is het maar voor de buuren gaat nu nog goed maar weet niet als ze altijd buiten zouden zijn of het nog zo is ik vind het wel mee vallen het geluid maar ja ps jammer dat er maar 2 zijn met een gedachte hier over gr louis

Junior lid
    Thanks
    0

hout of PVC

Dat was bij mijn grijze roodstaarten binnen. Voor de ara nobilis heb ik weer een houten blok.
    Ik had de pvc blok aan de buitenkant van de kooi gehangen met een gat in het gaas voor de invliegopening.
    Onderaan zit aan de buitenkant een deurtje zodat de controle makkelijk wordt.
    Hiervoor schoof ik dan een plaatje hout voor de invliegopening als ze er even uit waren, of ik tikte zachtjes tegen de blok en dan kwamen ze er ook uit. Ze kennen dit snel.
    Helaas heb ik geen broedkoppel grijze roodstaarten meer, want de man was dood gegaan. Het popje zit nu bij iemand anders die een man over had.
    Bij de PVC blok was wel de bodem en "dak" weer van hout.

Thanks
    0

hout of pvc

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ankie Bekijk Bericht
    Dat was bij mijn grijze roodstaarten binnen. Voor de ara nobilis heb ik weer een houten blok.
    Ik had de pvc blok aan de buitenkant van de kooi gehangen met een gat in het gaas voor de invliegopening.
    Onderaan zit aan de buitenkant een deurtje zodat de controle makkelijk wordt.
    Hiervoor schoof ik dan een plaatje hout voor de invliegopening als ze er even uit waren, of ik tikte zachtjes tegen de blok en dan kwamen ze er ook uit. Ze kennen dit snel.
    Helaas heb ik geen broedkoppel grijze roodstaarten meer, want de man was dood gegaan. Het popje zit nu bij iemand anders die een man over had.
    Bij de PVC blok was wel de bodem en "dak" weer van hout.
    zoals jij het blok beschrijf heb ik het zelfde gr louis

Senior lid
    Thanks
    0
    Hier op Curacao waar het nu 32 graden is wordt door de meeste zinkennestblokken gebruikt dit tegen het knagen,wel gaatjes erin voor ventilatie en de nestkasten hangen wel in de schaduw ,maar dan nog over warmte gesproken !!!!!!!!!

Gr Jan

Junior lid
    Thanks
    0

hout of PVC

ZINKEN nest blokken????????????? In die hitte....
    En het broeden gaat dan toch goed? Is de temperatuur in die blokken weleens gemeten dan? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Forum Rechten