Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 in een

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • 2 in een

    hallo ik heb een voliere van 4 x 1.20 x 200 en een nachthok is een tuinhuisje
    van 270 x250 daar in zitten de grijze roodstaarten de vraag is heeft iemand
    ook wel eens gedacht aan 2 nachthokken en een voliere dus bvb om de dag een koppel naar buiten zou dit gaan ???

  • #2
    2 en 1

    Wat niet kan, is nog nooit gebeurt. Dit kan natuurlijk wel maar het lijkt mij lastig voor je. Beter zou zijn elk hok een vlucht.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Henk 3
      Ik ga ervan uit dat tattoe deze ruimte niet heeft en het zou inderdaad zomaar kunnen,ik heb er nog nooit iets van gehoord op deze manier.
      Wel de broedblok binnen uiteraard en laat ons het verder verloop weten hoe het gaat, ben erg benieuwd.

      Opmerking


      • #4
        2 in 1

        hoi jan de nijs ik heb wel de ruimte maar ik vind een 1nachthok in een tuinhuisje wel veel voor een koppel waar ik op doel is maak er 2 nachthokken van kan je een koppel meer in zetten en je ben de zelfde ruimte kwijt
        en moeilijk is het niet zo je maak er een vlieggat bij en om de dag kan je ze er uit doen denk dat het beter is als een kooi van 1 x1 x1 of heb ik het mis koppels kunnen naar buiten dus ook zon

        Opmerking


        • #5
          2 in 1

          Het idee op zich is wel aardig maar wat krijg je als de vogels gaan broeden, en ze willen niet uit zichzelf naar binnen om de dag. Dan moet je ze naar binnen drijven. Dus onrust in de kooi denk ik. Zou je dan niet beter, als je toch de ruimte wel hebt een dubbele ren kunnen maken? Dan kunnen de vogels zelf kiezen of ze wel of niet binnen willen zitten. Het is maar een idee.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            Bij grijze roodstaarten is het bekend dat ze ,als ze beschikking hebben over een nestblok hier de hele dag in kunnen zitten zonder dat je ooit ziet.
            dus ben ik bang dat je buitenvlucht erg vaak leeg zal zijn !!!
            De kweek van grijze roodstaarten, gaat het beste in kooien van een kuub, maar deze kan je het beste wel verdonkeren, zodat er weinig licht bij komt ,klinkt gek,maar zijn wel feiten.
            erg belangrijk persoonlijk vindt ik dat vogels na kweektijd wel de beschikking hebben over een goede ruime vlucht zodat ze hun vliegspieren weer goed kunnen gebruiken.

            Opmerking


            • #7
              2 in 1

              Ik heb dit jaren gehad,(en heb nu nog enkele kooien op deze manier)

              Als Je uit gaat van ,,een half ei is beter dan alleen de dop,,is het een heel goed alternatief.

              De vogels kunnen op deze manier toch met regelmaat buiten en geluids,,overlast,,is wat minder.

              Het enige nadeel in mijn geval wasmdat er 2 binnenverblijven uitkomen op 1 buitenverblijf,zitten er ook 2 openingen in de buitenkooi.

              Kakatoes kunnen bijna alles openmaken,en zorgde in mijn geval dus voor dode /gewonde vogels.

              Dus wel goed opletten wat Je maakt... Succes

              P.S Ik heb dit 2 in 1 systeem overigens weleens beschreven in artikelen over de Ducorpskaketoe,amazone albifrons en amazone barbadensis in diverse bladen(P.S,NBVV en pakara en papageien)

              Opmerking


              • #8
                2 in 1

                Oorspronkelijk geplaatst door molineti
                Ik heb dit jaren gehad,(en heb nu nog enkele kooien op deze manier)

                Als Je uit gaat van ,,een half ei is beter dan alleen de dop,,is het een heel goed alternatief.

                De vogels kunnen op deze manier toch met regelmaat buiten en geluids,,overlast,,is wat minder.

                Het enige nadeel in mijn geval wasmdat er 2 binnenverblijven uitkomen op 1 buitenverblijf,zitten er ook 2 openingen in de buitenkooi.

                Kakatoes kunnen bijna alles openmaken,en zorgde in mijn geval dus voor dode /gewonde vogels.

                Dus wel goed opletten wat Je maakt... Succes

                P.S Ik heb dit 2 in 1 systeem overigens weleens beschreven in artikelen over de Ducorpskaketoe,amazone albifrons en amazone barbadensis in diverse bladen(P.S,NBVV en pakara en papageien)
                ik denk dat je dat wel oplos die openingen is niet zo moeilijk waar het mij om gaat is werkt het met broeden als een koppel broed of zou je die binne laten zitten als het zover is kan het andere koppel meer naar buiten en zoals gesteld word dat je ze niet vaak zie als ze broeden is de voliere toch niet leeg zo

                Opmerking

                Working...
                X