Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is toevoegen van zuren / appelazijn aan drinkwater nodig / nuttig ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Is toevoegen van zuren / appelazijn aan drinkwater nodig / nuttig ?

    ______________________________
    Technische info voor gouldkwekers
    http://natuurgould.blogspot.be/
    http://natuurgould.be/

  • #2
    aanzuren drinkwater

    Hallo Iedereen,

    Interessante bijdrage over het aanzuren, over dit onderwerp zijn er vele misvattingen in het gebruik ervan onder de vogelliefhebbers.
    Toch heb ik nog enkele vragen die ik graag wat duidelijker zou willen uitgelegd worden.

    Zelf gebruik ik verschillende soorten produkten die als doel het aanzuren van drinkwater in mijn geval nektar hebben.
    Ik gebruik brute appelazijn, en 3 verschillende soorten samenstellingen aanzuringspreparaten, allen zo natuurlijkgericht als mogelijk.
    Ik weet niet of ik hier produkten mag noemen maar zal het toch maar doen daar het mijn insziens belangrijk is om kwaliteit te herkennen.
    Vior van Dr. Vandersanden, Avi d'or van Avian, Naturaline van Natural granen.
    Deze produkten worden voor alle duidelijkheid altijd apart gebruikt.
    Ik geef het zonder regelmaat, 1-3 week meestal voordat ik een probiotica geef, de dag na de probiotica geef ik 2-3 dagen een zuiveringsthee, dit ter zijde.
    Wat ik van u zou willen weten is wat u bedoeld met het verstrekken op de aangewezen momenten, kunt u daar iets specifieker in zijn?
    Wanneer is het aangewezen volgens u en wanneer mag er niet aangezuurd worden? Als u spreekt over de seizoenen te volgen dan veronderstel ik de seizoenen die plaats vinden in het land van herkomst, afhankelijk van gebied maar in grote lijnen kleine en grote regentijd en kleine en grote droge tijd met daaraan verbonden kleine en grote rui, kweek en rustperiode. Daar waar onder invloed van de regens de watersamenstelling gaat veranderen moeten wij proberen dit te doen in onze volieres door respectievelijk aan te zuren of aan te zouten. Naar ik gelezen heb heeft u kunstmatig u kweekperiode verlegd maar de natuurlijke opvolging van de verschillende periodes zal waarschijnlijk hetzelfde gebleven zijn,nl kleine rui- kweekperiode- grote rui- rustperiode- kleine rui enz.
    Graag had ik van u geweten welke alternatieve nevenprodukten u voor het aanzuren nog gebruikt en hoe u deze in de verschillende periodes inpast, wanneer wel, wanneer zeker niet?
    Ook over het aanzouten zou ik graag weten wanneer en welke produkten?
    Tijdens mijn bezoeken aan Papua- nieuw guinea zag ik vooral zoutopname uit zoutpoelen en zouthoudende gronden maar kon niet nagaan of dit enkel bepaalde periodes vh jaar opgenomen werd.
    Ik gebruik een samengesteld produkt uit de duivenwereld.

    Vriendelijke groet en wachtend op een reactie.

    Opmerking


    • #3
      www.testjewater.nlsaelmanl@hotmail.com.

      Met sportgroeten,
      Laurens Saelman.

      Opmerking


      • #4
        Behalve schadelijke stoffen filtert omgekeerde osmose ook alle goede stoffen uit het water. Is daar al onderzoek naar gedaan? Wat doet dat met ons of onze vogels?
        Niet alles wat aangetoond wordt is schadelijk...
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          of men nu aanzuurt,toevoegd(natuurlijke wijze danwel chemische wijze),of juist omgekeerd alles eruit haalt............
          het heeft allemaal hetzelfde effect.
          het natuurlijke resistentie systeem word door de war gegooid,als je dus alles eruit filtert (wat ongetwijfeld met de beste bedoelingen wordt gedaan) en men verkoopt zulke vogels (jongen of ouder vogels) en die koper doet dat niet,hoelang zullen zij dan nog leven??????
          te steriel is gewoon ook weg niet goed,als zulke vogels dan bloot worden gesteld aan een bacterie/ziekte zijn zij de eerste die het loodje zullen leggen.
          waarom? omdat men juist door te toevoegen ofwel te weghalen "het"overneemt van de vogels en daarom deze vogels wat langer nodig hebben om zich daarop in te stellen enja krijgen zij die tijd dan ook ?????????
          zomaar mijn mening
          mvg

          Opmerking


          • #6
            artikel overnemen

            hoi dit is een te gek artikel zouden we het in ons maandblad van onze club mogen zetten vogelvereniging de pestvogel overpelt kbof alvast bedankt

            Opmerking


            • #7
              Lester Lievens heeft natuurlijk alles tot in de finesses uitgevogeld.
              Dus doe je voordeel ermee.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                Aanzuren drinkwater

                Wat wij in de aquariumliefhebberij vroeger gebruikte, was het water filteren met turf. Turf had het grote voordeel dat het op zeer natuurlijke wijze het water aanzuurde en daarnaast heeft turf een zeer bac.t dodende werking. De tropische visseneitjes beschimmelde immers veel minder in turfwater.Turf ontgift, denk maar aan norit, wat ook verkoolde turf is, bij diarree aanval. Als je een turf in een tuincentrum koopt, en je doet deze in een grote regenton met water dan zal deze heel lang zijn goede stoffen afgeven. Dit is heel gemakkelijk te controleren, als het water niet meer bruin kleurt dan zijn de stoffen op.
                Denk maar eens een mensen die gevonden zijn in het turf en geheel geconserveerd waren. Deze mensen stamden vaak uit de oertijd en toch waren hun lichaams door de zuren uit het turf vele eeuwen geconserveerd. Dit geeft dus aan dat het bac.t dodend is. Ook zal het water door turf nooit te zuur worden, dat je bang hoeft te zijn voor een te lage Ph.

                Osmosewater of gedemineraliseerd water is water waar alle stoffen uit gehaald zijn. Het eerste door omgekeerde osmose het andere door anion en kation wisselaars. De laatste waterfilter, bestaat uit twee gedeelten. Hier zitten kunstharsen in. In het eerst filter zit hars welke geactiveerd moet worden met technisch zoutzuur, het tweede moet geactiveerd worden met natronloog. Met andere woorden de ene is positief geladen de andere negatief. Beide heffen elkaar op en krijg je dus aan het einde weer neutraal water met een Ph van 7 waar dus wel alle stoffen uit zijn. Dit wordt dan weer vaak op gemeten met een geleidbaarheidmeter, hoe lager de geleidbaarheid deste minder stoffen er zich in het water bevinden.

                Dit is dus in feite dood water. Nu zou het dus wel heel mooi zijn als je dan zelf zou weten welke mineralen er in de juiste verhouding er in zouden moeten. Hiermee krijg je dan wel water waar in principe geen schadelijke stoffen meer zitten, en door toevoeging vd mineralen alleen de goede die nodig zijn. Het is alleen jammer dat mensen waar het hun beroepsvak van is niet reageren welkemineralen en de hoeveelheden er juist nodig zijn. Natuurlijk kunnen producten als calcium soorten geen kwaad en zijn zelfs nodig, maar mijn kennis is te gering op dit gebied om verder advies te kunnen geven wat de echte essentiële mineralen moeten zijn en in welke verhoudingen. Als we dit wel zouden weten dan had je echt een top drinkwater, met alles in de juiste verhouding. Ook zou je dan dit kunnen aanpassen aan de soort vogels. Afrikaanse papegaaien hebben immers veel meer calcium nodig dan andere soorten papegaaien.
                Ik vind dat hier eigenlijk een taak weggelegd is voor de echte gestudeerde vogelvoeding expert of vogelarts.
                Helaas levert deze site niets op in hun portemonnee, of men bedrijft de vogelsport niet, dus blijven professionele reacties uit.
                Ik heb een paar jaar geleden een natuurfilm gezien waar in Australie koeien extreem oud werden. Deze dronken heel erg sterk mineraalhoudend water, dit water proefde erg bitter, bleven heel lang melk geven. De dieren waren ver in de twintig jaar en alle maal nog zeer gezond. Het water uit de bron was zeer ijzerhoudend en was waarschijnlijk voor deze dieren erg goed. Dit geeft aan hoe belangrijk goede mineralen kunnen zijn. Ook de mensen die van deze bron dronken werden oud. Zo ben ik er van overtuigd dat water de belangrijkste schakel in het leven is, gezond water houd ook mens en dier gezond. Helaas wordt er hier veel te weinig aandacht aan besteed door de wetenschap, men zou dat bronwater als voorbeeld kunnen nemen, nadat ze onderzocht hebben welke stoffen er in zitten en in welke verhoudingen. Maar ja hier zit de farmaceutische industrie immers niet op te wachten. Niet verdienen is geen interesse, ook al gaat het over het belangrijkste op aarde, en dat is een goede gezondheid.

                Maar wie weet, wat er in de toekomst gebeurd.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door de goudvink
                  hoi dit is een te gek artikel zouden we het in ons maandblad van onze club mogen zetten vogelvereniging de pestvogel overpelt kbof alvast bedankt
                  Geen enkel probleem in dit geval voor de mensen van Overpelt; enkel de algemene vereisten zijn hier van tel, plus het volgende : Stuur wel een e-mail naar ons adres met opgave van uw eigennaam en bevestiging van uw vraag. (Jaak A.?)

                  Algemene vereisten in geval van toestemming voor éénmalige overname van copyright voor éénmalige publicatie zonder winstgevend oogmerk of financieel resultaat voor de uitgever :
                  1. Bovenaan de publicatie plaatst de uitgever een opgave van bronvermelding met daarin "Ivan & Lester Lievens, Erpe-Mere";
                  2. Op het ogenblik van publicatie stuurt de uitgever ons per expresspost een exemplaar van het betreffende clubblad, ter verificatie van de vorm van de publicatie.
                  ______________________________
                  Technische info voor gouldkwekers
                  http://natuurgould.blogspot.be/
                  http://natuurgould.be/

                  Opmerking


                  • #10
                    Goede stoffen in je water ??????

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                    Behalve schadelijke stoffen filtert omgekeerde osmose ook alle goede stoffen uit het water. Is daar al onderzoek naar gedaan? Wat doet dat met ons of onze vogels?
                    Niet alles wat aangetoond wordt is schadelijk...

                    Opmerking


                    • #11
                      aanzuren water

                      Even een vraag is het aanzuren van water ook nuttig of nodig bij grasparkieten?

                      groeten Pascal
                      groeten uit apeldoorn

                      Opmerking


                      • #12
                        Als je meer over water wilt weten kijk maar eens op de site van Zero-water.
                        Deze mensen hebben alle rechtzaken die de waterleiding bedrijven tegen hen hebben aangespannen om hun site uit de lucht te krijgen gewonnen.
                        Maar bedenk je wel... als je je er in gaat verdiepen neem je, net als ik, nooit meer een slok water uit de kraan.
                        Dat valt erg mee, ik drink zo'n 2 lier kraanwater per dag en blijf dat lekker doen.
                        Ik heb jaren bij de keuringsdienst van waren gewerkt, dan leer je wel dergelijke beweringen te relativeren. Vergeet niet dat het hier gaat om de website van een commercieel bedrijf, of de gegevens correct zijn is voor niemand te controleren. Je kunt de waterlevranciers wantrouwen, maar waarom dan wel een ander bedrijf blind vertrouwen?

                        Helemaal zuiver water in de vorm van pure H2O komt denk ik niet in natuurlijke vorm voor op aarde. Overal zal de omgeving stoffen hebben afgegeven. Niet alle stoffen met "enge" namen zijn schadelijk. Minerallawater staat zelfs bekend als gezond juist vanwege de aanwezigheid van een aantal van die stoffen.

                        Ik zie veel meer in op natuurlijke wijze een beetje aanzuren om bacteriegroei in het drinkbakje wat af te remmen. Turf, zoals door Louis genoemd lijkt mij een prima middel, daar ga ik eens mee experimenteren.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
                          Overigens is in de Aquarium wereld omgekeerd osmose water al een begrip voor de liefhebbers. Osmose water word gebruikt in kuikenbroederijen en orcideën kwekerijen, beide zeer kwetsbare "producten"
                          Mailen mag altijd
                          Groetjes
                          L.
                          Omkeer osmose word veel gebruikt bij zeewateraquarianen waarbij het schone water word aangevuld met, jawel zouten, mineralen en sporenelementen. Waarom? Om de juiste waarden in de hand te hebben vandaar dat ze beginnen met schoon water.
                          Bij orchideeën- en anthuriumkwekerijen word het besproeien gedaan met omkeer osmose omdat anders de tere bloemen kalkvlekken kunnen gaan vertonen. De plant zelf krijgt wel degelijk bemesting en mineralen en sporenelementen want anders kwijnen de plantjes weg door een gebrek aan voedingsstoffen.
                          Ook bij de autowasstraat word gebruik gemaakt van omkeer osmose, wederom ter voorkoming van kalkvlekken op je dure lak.

                          Greetzzz

                          Opmerking


                          • #14
                            aanzuren van water effect?????????

                            er was vorig jaar een lezing bij de scap over aanzuren van water gegeven door een laborant.
                            er is was geen reden tot aanzuren van het drinkwater kort gezegd kwam het volgens mij hierop neer het had geen effect op de vogels
                            groeten wim

                            Opmerking


                            • #15
                              Net als Laurens filter ook ik het water, maar dan met een brita kan. Is niet alleen goed voor ons maar ook voor de volgens voor zowel drinken als baden.
                              groeten P@tje

                              Opmerking

                              Working...
                              X