Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Help! Houtduif!

Junior lid
    Thanks
    0

Help! Houtduif!

Hoii,

Ik heb eergister een houtduif gevonden. Hij kan niet meer vliegen en is redelijk mager. Lopen kon hij nog wel alleen leek het een beetje of hij een slecht evenwicht had, inmiddels gaat het iets beter. Hij is wel gewoon in staat om zijn vleugels te strekken maar vliegen kan hij nog steeds niet :S En voor zover ik weet is hier geen vogelopvang in de buurt. Maar wat een goed teken is dat hij wel goed eet en hij ziet er niet gestressed uit. Ik geef hem gewoon sierduivenvoer en grit (ik heb zelf sierduiven.) Het is trouwens geen jonge duif meer omdat hij al een witte vlek in zijn nek heeft. Maar zou hij ook een of andere ziekte kunnen hebben als; paratyphus ofzo? Of krijgen wilde duiven dat niet?

Kan iemand me alsjebliefd helpen? Want ik wil graag dat hij weer beter wordt zodat ik hem weer vrij kan laten!

Groetjes Duiff

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    466

Post natuur?

Zou je niet de natuur gewoon zijn gang laten gaan? Ook houtduiven hebben niet het eeuwige leven. Wie weet wat je je aanhaald. (Kan ook meevallen natuurlijk.) Als zo'n duif nu niet genoeg te eten kan vinden dan is er iets niet in orde met die duif. Er is op dit moment voer in overvloed voor die beestjes te vinden. Maar het siert je wel. Daarvoor een compliment.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Junior lid
    Thanks
    0
    Jonge je bent net m'n vader, die zei ook; Gooi hem maar weg hij gaat toch dood... -_-'

Maar ja als het echt niet verbeterd kan ik verder ook niets doen...

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    466

Post net je Vader?

Duiff
    Jonge je bent net m'n vader, die zei ook; Gooi hem maar weg hij gaat toch dood... -_-'

Maar ja als het echt niet verbeterd kan ik verder ook niets doen...
    Ik bedoelde het niet verkeerd hoor! Misschien is die duif al een tijdje niet in orde. Heeft ie een hagelkorreltje meegekregen misschien? Of mag er nog niet gejaagd worden? Dat weet ik niet. Maar ik weet wel dat houtduiven bij bosjes afgeschoten worden in het najaar. Ik weet ook niet wat het beste is.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    466

Jachtwet

heb even de jachtwet opgezocht.

Opening van de jacht: periode & gebieden
    �� Wanneer is de jacht geopend?
    De minister van LNV heeft de volgende periodes voor opening van de jacht vastgesteld:
    • wilde eend Van 15 augustus tot en met 31 januari
    • haas Van 15 oktober tot en met 31 december
    • fazantenhen Van 15 oktober tot en met 31 december
    • fazantenhaan Van 15 oktober tot en met 31 januari
    • houtduif Van 15 oktober tot en met 31 januari
    • konijn Van 15 augustus tot en met 31 januari
    • patrijs De jacht is niet geopend
    De jacht is in deze perioden in beginsel toegestaan tussen zonsopgang en zonsondergang. Voor de wilde eend geldt dat de jacht in die periode is toegestaan van een half uur voor zonsopkomst tot een half uur na zonsondergang.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Junior lid
    Thanks
    0
    Oké bedankt, het mag officieel dus nóg niet... maar je weet maar nooit.

Heb even snel een foto van hem gemaakt, dan zie je wel dat hij er niet ziek/gewond uitziet maar ja...

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    466

Post oogje

Als ik zo naar zijn oogje kijk (die je trouwens maar net kan zien), dan lijkt het of het dier pijn heeft. Maar het kan ook een gevoel van onbehagen zijn.
    Zet het niet al te warm want anders krijgt ie het daar straks weer moeilijk mee als ie wel op gaat knappen.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Junior lid
    Thanks
    0
    Nee, hij staat in de garage...

Lid
    Thanks
    0
    Wat ontzettend lief van je dat je de zorg voor deze duif op je heb genomen. Hier in A'dam kan je de dierenambulance bellen en zij komen thuis de zieke dieren ophalen.
    Misschien is dat een idee. Zoniet, dan kun je hem ook naar de dierenarts brengen en zeggen dat je hem hebt gevonden. Zij weten dan wel wat er mee moet gebeuren. Inslapen of opvang regelen.

Suc6

Marianne
    live 4 love

Junior lid
    Thanks
    0
    Naar de dierenarts is niet echt een optie, die doen er toch niets aan. (ben al eens eerder met een duif naar de dierarts geweest.) Die kon ook niet meer vliegen enzo, nou hij bekeek hem alleen even meer verder.. Dierenambulance zou misschien wel kunnen ja.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten