Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ZWOLLE vogelbeurs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Dat ze excessen aanpakken lijkt me in het kader van dierenwelzijn niet meer dan logisch. Maar voor de hobby vogels houden en misschien wat geld vragen om wat voer te kunnen kopen ... kom op zeg mogen we in dit land helemaal geen plezier meer ergens aan beleven.

    Opmerking


    • tja wellicht is een proces de enige weg, tot op heden hebben alle andere acties richting Ministerie niets opgeleverd. Ook zou het mooi zijn als de bond meerdere signalen krijgt van 'ongeruste' leden m.b.t. deze kwestie. Wij gaan in ieder geval in september nog een Zwolse Vogelmarkt organiseren!
      Zodra er nieuws is zal ik dat hier weer posten.

      Opmerking


      • Beste

        De bond kon niet op geruchten reageren was hen reaktie.
        Mogelijk dat ze het nu inzien na de uitleg van de nvwa.

        Maar iedereen kan lezen wat er in die wet staat.
        Het is heel duidelijk en overzichtelijk.
        Alles is in die wet afgetimmerd ; je mag zelfs je vogel/dier niet meegeven aan de dierenambulance[of je moet aan kunnen tonen dat het je familie of vriend is]!
        Dat staat er gewoon letterlijk allemaal in.
        Iedereen maar dan ook iedereen valt op enig moment of constant onder 1 van de voorwaarden om aangemerkt te worden als "bedrijfsmatig".

        Het is van geen belang wat ze wel of niet gaan handhaven.
        Je kan toch geen wet maken en dan zeggen: ja;maar dit of dat gaan we niet handhaven?
        Dan moet je alles wat er in de wet staat handhaven.

        Belachelijk eigenlijk dat we ons in dit land om zulk soort onzin druk of zorgen moeten maken.
        Zijn er dan echt geen belangrijker zaken dan het kwellen van dierenliefhebbers met onzinwetjes.

        M.vr.gr.Evert-jan

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door graaf277 Bekijk Bericht
          tja wellicht is een proces de enige weg, tot op heden hebben alle andere acties richting Ministerie niets opgeleverd. Ook zou het mooi zijn als de bond meerdere signalen krijgt van 'ongeruste' leden m.b.t. deze kwestie. Wij gaan in ieder geval in september nog een Zwolse Vogelmarkt organiseren!
          Zodra er nieuws is zal ik dat hier weer posten.
          Denk dat de bond wel weet hoe de vork in de steel zit.Om ze dan nog een hart onder de riem te steken lijkt mij overbodig.Er zitten een paar "oude" rotten bij onze organisatie die van de hoed en de rand weten.

          Opmerking


          • Mischien is die hoed iets te groot en zakt voor hun ogen en orenen krijgen ze niet alles mee

            mvg eddie

            Opmerking


            • Snap dat niet iedereen een hoge pet van de NBvV heeft,maar voor de inzet van de 2 wijze mannen neem ik mijn hoed af.

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vriend Bekijk Bericht
                Snap dat niet iedereen een hoge pet van de NBvV heeft,maar voor de inzet van de 2 wijze mannen neem ik mijn hoed af.
                Je zondagse?
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk Bericht
                  Je zondagse?
                  Inderdaad Henk en trek natuurlijk mijn grapjas aan.

                  Opmerking


                  • Blijkbaar zijn dit weekend de kattenmensen aan de beurt en is er vandaag volop bij die mensen gecontroleerd door de NVWA. Naar aanleiding van die actie heeft Mevrouw Philippi-Go (de advokaat van het platform verantwoord huisdierenbezit) de volgende informatie geplaatst:




                    Die rechter is de hoge raad en deze definitie wordt ook door de fiscus gevolgd. Het is dus ook maar de vraag de definitie van Economische Zaken stand houdt in het geval van een rechtszaak. Ik ben benieuwd hoe de NVWA reageert indien dit aan hen wordt voorgelegd?

                    Opmerking


                    • De NVWA heeft hier weinig aan. Zij zijn slechts een controlerende instantie. Zij maken geen wetten en ook al zou (is) een wet zo krom als je maar kunt bedenken, dan nog heeft de NVWA hier niets mee van doen. Er moet gewoon een rechtszaak komen. Die uitspraak kan het ministerie vervolgens dwingen deze kromme wet aan te passen.

                      Opmerking


                      • Klopt, maar als de NVWA zich bewust is van de uitspraak is de kans wel groot dat ze voorzichtiger zullen zijn met de handhaving. Wat ik begreep van het Platform Verantwoord Huisdierenbezit zitten ze te wachten op een excuus om een zaak aan te spannen.

                        Opmerking


                        • Beste

                          Vandaar dat ze namen en "rugnummer"wilde weten en niet op geruchten wilde reageren.
                          Ze vroegen ook wel heel erg nadrukkelijk of ze soms bij mij geweest waren wat niet het geval was.
                          En met enkel een waarschuwing kunnen ze ook nog geen proces beginnen als ik het zo begrijp anders was het dus al gebeurd.

                          M.vr.gr.Evert-jan

                          Opmerking


                          • een vraag als je meer dan negen vogels verkoop ben je dan ook beroeps matig bezig of niet .
                            groet Ries

                            www.vogelmarkt.nl

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door ries Bekijk Bericht
                              een vraag als je meer dan negen vogels verkoop ben je dan ook beroeps matig bezig of niet .
                              Als het struisvogels zijn is de kans groot dat dit zo is,als het kanaries zijn is de kans al een heel stuk minder,er zal toch een keer een gerechtelijke uitspraak moeten komen voor er enige duidelijkheid is.

                              Opmerking


                              • de dierenbescherming is bij ons langs geweest die begonnen er over .
                                ik vond het al en raar regel
                                groet Ries

                                www.vogelmarkt.nl

                                Opmerking

                                Working...
                                X