Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ZWOLLE vogelbeurs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #76
    Ben het met Jan eens. Tussen handelen en af en toe vogels verkopen zit een groot verschil.

    groetjes fons
    Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
    uit het restant de rest van het land.

    Opmerking


    • #77
      Beste

      Een bekende is nog [lang] geen vriend.
      Je moet dan voldoende aannemelijk maken dat het ook een vriend betreft.
      De nvwa hoeft geen verschil te maken of je nu 1 vogel verkoopt of weggeeft of 1000.
      Daar zijn zij geheel vrij in.
      Al vraag je alleen maar een vogel[of goudvis] op marktplaats dan ben je met je voorraad opbouw bezig als handelaar en bovendien adverteer je dan.
      Ze maken geen onderscheid tussen eigen kweek geringde vogels of niet,dat is een fabeltje.
      Heb je 1 nestkastje in je voliere hangen dan heb je al een ruimte speciaal ingericht voor het fokken!
      Lees het maar na op die link van H.J. De Graaf.
      Iedereen voldoet aan 1 of meerdere van die voorwaarden om aangemerkt te worden als handelaar.
      Dit gaat echt heel ver en er schijnt niemand zich zorgen te maken.
      Struisvogel gedrag zou ik het noemen.

      M.vr.gr.Evert-jan

      Opmerking


      • #78
        Oorspronkelijk geplaatst door mosje Bekijk Bericht
        Beste

        Een bekende is nog [lang] geen vriend.
        Je moet dan voldoende aannemelijk maken dat het ook een vriend betreft.
        De nvwa hoeft geen verschil te maken of je nu 1 vogel verkoopt of weggeeft of 1000.
        Daar zijn zij geheel vrij in.
        Al vraag je alleen maar een vogel[of goudvis] op marktplaats dan ben je met je voorraad opbouw bezig als handelaar en bovendien adverteer je dan.
        Ze maken geen onderscheid tussen eigen kweek geringde vogels of niet,dat is een fabeltje.
        Heb je 1 nestkastje in je voliere hangen dan heb je al een ruimte speciaal ingericht voor het fokken!
        Lees het maar na op die link van H.J. De Graaf.
        Iedereen voldoet aan 1 of meerdere van die voorwaarden om aangemerkt te worden als handelaar.
        Dit gaat echt heel ver en er schijnt niemand zich zorgen te maken.
        Struisvogel gedrag zou ik het noemen.

        M.vr.gr.Evert-jan
        Vraag mij af hoe je aannemelijk moet maken wat een vriend is,je hebt: kaartvrienden,visvrienden,faceboekvrienden,voetbal vrienden,allemansvrienden etc.etc. Vogelhouders die hun vogels ringen staan sterker om aan te tonen dat ze hobbymatig bezig zijn.Wie een advertentie plaatst: alle TT en kweek vogels te koop wegens omstandigheden lijkt mij geen handelaar.Als de Nvwa met willekeur kan handhaven dan heeft onze maatschappij een groot probleem.Dat niemand zich zorgen schijnt te maken weet ik niet,vraag mij af waar dat op gebaseerd is.De link van H.J. De Graaf is letterlijke test en biedt niet de oplossing eerder verwarring.

        Opmerking


        • #79
          Die zorgen waar jij op doelt zijn jaren geleden hier al geuit door verschillende mensen die toen ook niet serieus zijn genomen maar achteraf toch gelijk hadden zoals nu maar weer blijkt.Nog steeds mis ik hun discussie,s over bovennoemde onderwerpen maar ook hun goede bijdragen over soorten en of kweek van vogels.
          Lees dan in het bondsblad een artikel over verantwoord vogelhouden en liever geen mutanten en stukje verder weer een artikel over 45 koppels zebravinken opzetten waarvan mischien zo,n 200 jongen in verschillende kleuren/formaten en daarnaast nog andere vogels.Wat moet die man een hoop vrienden hebben om ze alle weg te geven.
          Heb een mail gestuurd omdat ik graag antwoord had op een aantal vragen over een opleiding/kosten en voorwaarden voor een uniek bedrijfsnr.
          Mail terug met een nr van mijn ingediende mail dat ik zo spoedig mogelijk bericht zou krijgen,helaas heeft iemand mijn vrouw gebeld en haar gezegd dat ik me niet naar moet maken.Had het liever op papier gehad maar helaas.



          mvg eddie

          Opmerking


          • #80
            Oorspronkelijk geplaatst door girlits Bekijk Bericht
            Die zorgen waar jij op doelt zijn jaren geleden hier al geuit door verschillende mensen die toen ook niet serieus zijn genomen maar achteraf toch gelijk hadden zoals nu maar weer blijkt.Nog steeds mis ik hun discussie,s over bovennoemde onderwerpen maar ook hun goede bijdragen over soorten en of kweek van vogels.
            Lees dan in het bondsblad een artikel over verantwoord vogelhouden en liever geen mutanten en stukje verder weer een artikel over 45 koppels zebravinken opzetten waarvan mischien zo,n 200 jongen in verschillende kleuren/formaten en daarnaast nog andere vogels.Wat moet die man een hoop vrienden hebben om ze alle weg te geven.
            Heb een mail gestuurd omdat ik graag antwoord had op een aantal vragen over een opleiding/kosten en voorwaarden voor een uniek bedrijfsnr.
            Mail terug met een nr van mijn ingediende mail dat ik zo spoedig mogelijk bericht zou krijgen,helaas heeft iemand mijn vrouw gebeld en haar gezegd dat ik me niet naar moet maken.Had het liever op papier gehad maar helaas.



            mvg eddie
            Eddie,
            Kun je het misschien verduidelijken wat je bedoelt?

            Opmerking


            • #81
              Heb altijd met veel plezier op de beurs in zwolle gestaan .Dit met vriendenclubje en daardoor met zo,n soms wel 100 vogels waarvan de meesten ek
              Dit niet om kapitalen te verdienen maar gewoon een bijdrage in de onkosten terug te krijgen en een leuke dag te hebben
              Omdat we bij elkaar willen staan bespreken we een tafel van een meter of tien die door een van ons besteld wordt.De besteller is verantwoordelijk voor de tafel en kan er dus op worden aangesproken.
              Als ik dat ben en geen handelsnr heb ben ik de handelaar zonder papieren en kan bekeurd worden.Zal hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren maar niemand geeft me dat op papier.Wil graag van iemand de toezegging hebben dat ik me geen zorgen hoef te maken bij een eventueel volgend bezoek
              als hobbyverkoper.Wil ook wel graag weten wat ik zou moeten ondernemen om een handelsnr te krijgen omdat mij ook al gezegd is dat het 2020 verplicht is.Vraag me af hoe de bond het regeld als tijdens de landelijke show er ook veel vogels verkocht worden?
              Dit topic loopt al jaren en nog steeds geen duidelijkheid

              mvg eddie

              Opmerking


              • #82
                Ja het is zeker onduidelijk. Misschien goed om allemaal eens contact te maken hier: http://www.nbvv.nl/de_bond.asp Want ik krijg bijna het gevoel dat er helemaal niet meegelezen wordt van daaruit helaas.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #83
                  Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk Bericht
                  Ja het is zeker onduidelijk. Misschien goed om allemaal eens contact te maken hier: http://www.nbvv.nl/de_bond.asp Want ik krijg bijna het gevoel dat er helemaal niet meegelezen wordt van daaruit helaas.
                  Zo als ik het heb begrepen moet er eerst door de Nvwa proces verbaal worden opgemaakt voor er actie kan worden ondernomen,het blijft nu nog steeds bij waarschuwingen.Dit komt misschien ook wel omdat het voor alle partijen niet duidelijk is waar de grens ligt tussen hobbymatig of bedrijfsmatig.Verkoop mag bv wel aan vrienden,wat moet je daar nu mee,alleen over de definitie vriend kun je een avond filosoferen.Wat belangrijker is de verkoop moet enige omvang hebben en met regelmaat.

                  Opmerking


                  • #84
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • #85
                      Quote Henk3:"om hier eens mee te komen lezen".

                      Een beetje input of feedback, of hoe je dat ook noemt in het Nederlands, zou ook "leuk" zijn.

                      gr kees

                      Opmerking


                      • #86
                        Henk als jij kunt aantonen dat jij je vogels 1 keer per jaar verkoopt dan kun je aantonen dat je hobby matig bezig bent.Als je 365 dagen vogels verkoopt zal dat een stuk moeilijker worden.

                        Opmerking


                        • #87
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

                          Mijn website:

                          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                          Opmerking


                          • #88
                            Wij zaten in een outback station in het Noord Westen van Western Australie. Iedere dag om 5 uur in de namiddag was er happy hour.
                            Voor hen die geen alcohol bij zich hadden was er een "ruilhandel" omdat er geen licentie was om alcohol houdende dranken te verkopen.Waar een wil is, is een weg.

                            gr kees

                            Opmerking


                            • #89
                              Ruilen zal nu ook wel gebeuren Kees maar als je vogels kweekt kan het zo zijn dat je er zelf geen ruimte meer voor op een gegeven moment en dan helpt ruilen ook al niet. Soms is het wel de bedoeling dat er weer ruimte vrijgemaakt gaat worden voor de volgende kweek. We kunnen natuurlijk ook gaan barbequen zo af en toe.
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

                              Mijn website:

                              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                              Opmerking


                              • #90
                                En dan de vogels die je kwijt wil op de barbeque of begrijp ik dat verkeerd

                                mvg eddie

                                Opmerking

                                Working...
                                X