Pagina 12 van de 14 EersteEerste ... 21011121314 LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 132

Onderwerp: ZWOLLE vogelbeurs

Senior lid
    Thanks
    128
    Snap dat niet iedereen een hoge pet van de NBvV heeft,maar voor de inzet van de 2 wijze mannen neem ik mijn hoed af.

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    461
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vriend Bekijk Bericht
    Snap dat niet iedereen een hoge pet van de NBvV heeft,maar voor de inzet van de 2 wijze mannen neem ik mijn hoed af.
    Je zondagse?
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Senior lid
    Thanks
    128
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk Bericht
    Je zondagse?
    Inderdaad Henk en trek natuurlijk mijn grapjas aan.

Senior lid
    Thanks
    0
    Blijkbaar zijn dit weekend de kattenmensen aan de beurt en is er vandaag volop bij die mensen gecontroleerd door de NVWA. Naar aanleiding van die actie heeft Mevrouw Philippi-Go (de advokaat van het platform verantwoord huisdierenbezit) de volgende informatie geplaatst:

De definitie die door EZ gehanteerd wordt van bedrijfsmatig is volstrekt ridicuul. Er kan volgens de rechter alleen sprake zijn van bedrijfsmatig als:• er sprake is van een duurzame organisatie van kapitaal en arbeid en deelname aan het maatschappelijke verkeer;
    • er moet sprake zijn van een winstverwachting dat wil zeggen dat gelet op de inzet van arbeid en kapitaal er redelijkerwijs voldoende omzet moet kunnen worden gegenereerd om winst te maken;
    • er moet daarbij rekening worden gehouden met gedane investeringen;
    • er moet voorts sprake zijn van winst over langere termijn. Een kleine winst gedurende één jaar is daartoe niet voldoende;
    • er moet bij de redelijkerwijs te verwachten winst rekening worden gehouden met tegenslagen welke bij levende have te verwachten zijn;
    • de hoogte van de algemene (vaste) kosten geven een indicatie of er redelijkerwijs en onder de gegeven omstandigheden al dan niet winst te verwachten is voor de activiteiten waarbij rekening moet worden gehouden met de schaal waarop die worden uitgevoer

Die rechter is de hoge raad en deze definitie wordt ook door de fiscus gevolgd. Het is dus ook maar de vraag de definitie van Economische Zaken stand houdt in het geval van een rechtszaak. Ik ben benieuwd hoe de NVWA reageert indien dit aan hen wordt voorgelegd?

Senior lid
    Thanks
    30
    De NVWA heeft hier weinig aan. Zij zijn slechts een controlerende instantie. Zij maken geen wetten en ook al zou (is) een wet zo krom als je maar kunt bedenken, dan nog heeft de NVWA hier niets mee van doen. Er moet gewoon een rechtszaak komen. Die uitspraak kan het ministerie vervolgens dwingen deze kromme wet aan te passen.

Senior lid
    Thanks
    0
    Klopt, maar als de NVWA zich bewust is van de uitspraak is de kans wel groot dat ze voorzichtiger zullen zijn met de handhaving. Wat ik begreep van het Platform Verantwoord Huisdierenbezit zitten ze te wachten op een excuus om een zaak aan te spannen.

Senior lid mosje's Avatar
    Thanks
    1
    Beste

Vandaar dat ze namen en "rugnummer"wilde weten en niet op geruchten wilde reageren.
    Ze vroegen ook wel heel erg nadrukkelijk of ze soms bij mij geweest waren wat niet het geval was.
    En met enkel een waarschuwing kunnen ze ook nog geen proces beginnen als ik het zo begrijp anders was het dus al gebeurd.

M.vr.gr.Evert-jan

een vraag als je meer dan negen vogels verkoop ben je dan ook beroeps matig bezig of niet .

Senior lid
    Thanks
    128
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ries Bekijk Bericht
    een vraag als je meer dan negen vogels verkoop ben je dan ook beroeps matig bezig of niet .
    Als het struisvogels zijn is de kans groot dat dit zo is,als het kanaries zijn is de kans al een heel stuk minder,er zal toch een keer een gerechtelijke uitspraak moeten komen voor er enige duidelijkheid is.

de dierenbescherming is bij ons langs geweest die begonnen er over .
    ik vond het al en raar regel

Forum Rechten