Pagina 11 van de 14 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 132

Onderwerp: ZWOLLE vogelbeurs

Senior lid
    Thanks
    7
    E.e.a. geld alleen voor Nederlanders tis een Nederlandse Wet! Dat is ook zoals gewoonlijk ze lopen hier voorop met dit soort zaken.
    Ik weet niet wie ze wel of wie ze niet gewaarschuwd hebben daar doen ze geen mededelingen over naar ons toe.

En ja Zwolle heeft de 'pech' in dit geval dat we de grootste zijn en wij worden dus volop en onbeperkt gevolgd door de instanties en dit kan inderdaad grote gevolgen hebben voor het voortbestaan van de Zwolse Vogelmarkt, we gaan kijken hoe dit uitpakt in september.

Senior lid mosje's Avatar
    Thanks
    1
    Beste

Alweer een rede dat ze geen poot hebben om op te staan bij de rechter want ze willen zo graag in Europeese gemeenschap blijven.
    Ze kunnen nooit en te nimmer eisen dat Nederlanders aan allerlei normen moeten voldoen waar Duitsers,Belgen of andere europeaanen niet aan hoeven te voldoen.

Het maakt niet uit wie ze tot nu toe hebben gewaarschuwd.
    Ze kunnen/moeten nu gewoon iedereen "pakken" want iedereen voldoet aan 1 van de voorwaarde als omschreven.

M.vr.gr.Evert-jan

Senior lid
    Thanks
    128
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mosje Bekijk Bericht
    Beste

Het is dus precies wat ik al dacht.
    Dat zou ook einde van de vogelmarkt in Zwolle betekenen dus.
    Heb ik nog een vraag over hoe ze dan omgaan met buitenlandse verkopers?

Als de rechter die positieflijst kan verbieden lijkt het me helemaal makkelijk om die onzinwet van bedrijfsmatig dierhouderij te doen
    verdwijnen.
    Die gaat echt helemaal nergens meer over.
    Gewoon met alle belanghebbende verenigingen van postduivenhouders,watervogelhouders tot aquariumliefhebbers naar de rechter stappen.
    Lijkt mij een uitgemaakte zaak als de rechters zoals hoort redelijk en billijk zijn.

M.vr.gr.Evert-jan
    Wachten op een proces-verbaal lijkt mij de enige optie.

Stamgast girlits's Avatar
    Thanks
    5
    Dan moet ik dus in plaats van een aantal vrienden uit duitsland mee te nemen nu met hun mee en voor de tijd mijn vogels aan hun overdragen zodat hun mijn vogels kunnen verkopen waar ze van mij wel een overdrachtsbewijs voor kunnen krijgen.Zij kunnen dan aantonen waar de vogels wegkomen en op die formulieren wordt geen prijs genoemd dus ,door mij weggegeven.
    Wachten op een procesverbaal is natuurlijk een optie maar je zult degene maar zijn die een aantal vogels kwijt is en duizenden euro,s boete kreeg.

mvg eddie

Thanks
    1
    Beste

Wel lastig want hoe toon je aan dat het je vrienden zijn?
    Dan maakt de wetgever ook geen verschil in verkopen of weggeven/afgeven;dat is voor de wet hetzelfde.

Niet betalen zou ik zeggen en dan zou er toch een proces verbaal al moeten zijn?
    Maar afwachten lijkt mij ook geen goed idee.
    Zou er in september wel een vogelmarkt komen dan?
    De helft van 1 hal zou dan wel volstaan.

M.vr.gr.Evert-jan

Senior lid
    Thanks
    3
    Dat ze excessen aanpakken lijkt me in het kader van dierenwelzijn niet meer dan logisch. Maar voor de hobby vogels houden en misschien wat geld vragen om wat voer te kunnen kopen ... kom op zeg mogen we in dit land helemaal geen plezier meer ergens aan beleven.

Senior lid
    Thanks
    7
    tja wellicht is een proces de enige weg, tot op heden hebben alle andere acties richting Ministerie niets opgeleverd. Ook zou het mooi zijn als de bond meerdere signalen krijgt van 'ongeruste' leden m.b.t. deze kwestie. Wij gaan in ieder geval in september nog een Zwolse Vogelmarkt organiseren!
    Zodra er nieuws is zal ik dat hier weer posten.

Thanks
    1
    Beste

De bond kon niet op geruchten reageren was hen reaktie.
    Mogelijk dat ze het nu inzien na de uitleg van de nvwa.

Maar iedereen kan lezen wat er in die wet staat.
    Het is heel duidelijk en overzichtelijk.
    Alles is in die wet afgetimmerd ; je mag zelfs je vogel/dier niet meegeven aan de dierenambulance[of je moet aan kunnen tonen dat het je familie of vriend is]!
    Dat staat er gewoon letterlijk allemaal in.
    Iedereen maar dan ook iedereen valt op enig moment of constant onder 1 van de voorwaarden om aangemerkt te worden als "bedrijfsmatig".

Het is van geen belang wat ze wel of niet gaan handhaven.
    Je kan toch geen wet maken en dan zeggen: ja;maar dit of dat gaan we niet handhaven?
    Dan moet je alles wat er in de wet staat handhaven.

Belachelijk eigenlijk dat we ons in dit land om zulk soort onzin druk of zorgen moeten maken.
    Zijn er dan echt geen belangrijker zaken dan het kwellen van dierenliefhebbers met onzinwetjes.

M.vr.gr.Evert-jan

Senior lid
    Thanks
    128
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door graaf277 Bekijk Bericht
    tja wellicht is een proces de enige weg, tot op heden hebben alle andere acties richting Ministerie niets opgeleverd. Ook zou het mooi zijn als de bond meerdere signalen krijgt van 'ongeruste' leden m.b.t. deze kwestie. Wij gaan in ieder geval in september nog een Zwolse Vogelmarkt organiseren!
    Zodra er nieuws is zal ik dat hier weer posten.
    Denk dat de bond wel weet hoe de vork in de steel zit.Om ze dan nog een hart onder de riem te steken lijkt mij overbodig.Er zitten een paar "oude" rotten bij onze organisatie die van de hoed en de rand weten.

Stamgast girlits's Avatar
    Thanks
    5
    Mischien is die hoed iets te groot en zakt voor hun ogen en orenen krijgen ze niet alles mee

mvg eddie

Pagina 11 van de 14 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten