Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ZWOLLE vogelbeurs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #61
    Wellicht lees ik het verkeerd Daniel en ik hoop dat het allemaal meevalt, maar vorig jaar wees de nvwa mij al op het bedrijfsmatig houden

    U bent bedrijfsmatig bezig als u de activiteiten met huisdieren met een zekere omvang en regelmaat uitoefent. In de meeste gevallen is dit wel duidelijk zoals bij een dierenspeciaalzaak of een dierenpension. Is het minder duidelijk, dan zijn er indicaties om iets als bedrijfsmatig te beschouwen. Deze indicaties hoeven niet allemaal van toepassing te zijn om iets al bedrijfsmatig te beschouwen.

    U fokt niet om de dieren zelf te houden als huisdier en ook niet voor uw familie en vrienden.
    U verkoopt of levert de dieren af aan anderen dan familie en vrienden.
    U vangt de dieren op tegen een vergoeding en u plaatst hiervoor advertenties.
    U heeft ruimtes speciaal ingericht voor de opvang, handel of het fokken van de dieren.
    U bent geregistreerd bij de Kamer van koophandel of u heeft een btw-nummer.
    U adverteert.
    U oefent de activiteiten uit om winst te maken.

    Nu hadden ze het ook over de transportvergunningen transport verder dan 65km die nodig zou zijn waarop in de toekomst gecontroleerd gaat worden, kortom het wordt er allemaal niet makkelijker en leuker op. Helaas was de rvo niet aanwezig op onze markt zodat ik samen met nvwa en rvo eens van gedachten kon wisselen over hoe het een en ander te interpreteren

    mvg

    Opmerking


    • #62
      Er staat zoveel vermeld dat je als leek door de bomen het bos niet meer ziet.Als ik het goed begrijp moet in principe elke vogel voor het binnen komen van een evenement worden gecontroleerd op besmettelijke ziekten.Dit lijkt mij niet te doen.

      Opmerking


      • #63
        typisch nederland weer.

        je verzuipt in de regels, en niemand die het snapt......
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #64
          het is allemaal een geld kwestie
          er worden steeds minder mensen gepakt die illegale vogel hebben
          dus verzinnen ze andere manieren om aan geld te komen \
          Europese Cultuurvogels

          Opmerking


          • #65
            Beste

            Volgens mij is dit honden en kattenbesluit tot stand gekomen doordat een hoge overijverige ambtenaar een steen weggerold heeft
            en daar kwam een neandertaler onder vandaan die daar sinds de prehistorie had liggen slapen en die brulde iets onverstaanbaars wat de ambtenaar
            op google translate heeft ingevoerd en het honden en kattenbesluit was geboren!
            complete en totale waanzin.

            M.vr.gr.Evert-jan

            Opmerking


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door mosje Bekijk Bericht
              Beste

              Volgens mij is dit honden en kattenbesluit tot stand gekomen doordat een hoge overijverige ambtenaar een steen weggerold heeft
              en daar kwam een neandertaler onder vandaan die daar sinds de prehistorie had liggen slapen en die brulde iets onverstaanbaars wat de ambtenaar
              op google translate heeft ingevoerd en het honden en kattenbesluit was geboren!
              complete en totale waanzin.

              M.vr.gr.Evert-jan

              Hier heb ik even smakelijk om gelachen.
              groetjes
              Heidi

              Neem eens een kijkje op mijn site.
              http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

              Opmerking


              • #67
                Was zeker de steen des aanstoots Evert-jan.

                Opmerking


                • #68
                  Beste

                  Ben vandaag al bij een slachtoffer geweest van deze "wanprestatie"van de overheid.
                  Een liefhebber die er mee stopte omdat nvwa bij hem langs is gekomen en hem dit even door de strot duwde.

                  Let wel dat dit het einde van de hobby betekent voor 99% van de liefhebbers!
                  Want eenieder die ook maar 1 vogel verkoopt ,is een handelaar.
                  Ik zie nagenoeg niemand de cursus vogelverzorgen in Barneveld gaan volgen,een ubn nummer aanvragen en bijvoorbeeld een quarantaine afdeling inrichten enz.
                  met alle kosten van dien.

                  Als je de afgelopen 3 jaar een advertentie op vogelmarktnet of marktplaats heb gehad;kunnen ze ieder moment bij je op de
                  stoep staan met een waarschuwing en dat ze de volgende keer gaan "handhaven".
                  Voor 1 zebravink kunnen ze je al "pakken"!!

                  Wordt het dan niet eens tijd om wat te gaan organiseren door bijv. de NBvV om dit gedrocht van een besluit
                  te vernietigen en de bedenkers er van in een tbs kliniek op te laten nemen?

                  Ook de medewerkers van de nvwa staan met een groot vraagteken boven hun hoofd van: moeten we dit echt uitvoeren en sorry;we worden ook maar gestuurd.

                  Het gebeurd echt!

                  M.vr.gr.Evert-jan

                  Opmerking


                  • #69
                    Ach ,wat een bang makerij allemaal.

                    Deze actie loopt niet zo hard als men denkt voor de zg. hobbykweker.
                    Handelaren/kwekers die zich met enige regelmaat inschrijven voor beurzen ,markten enz ,deze worden waarschijnlijk onder de loep genomen?.
                    Maar dit meer onder het motto "Dierenwelzijn" aanvullend eventueel met voorgaande transport van deze dieren.
                    Oja, volgens mij adventeer ik al meer dan 7 jaar op vogelmarktnet ,dus ik zou zeggen komt u maar!.


                    Gr ,Hubert

                    Opmerking


                    • #70
                      Hubert,
                      Hoop dat het allemaal meevalt.Wat is dan een hobbykweker voor de NVWA?

                      Opmerking


                      • #71


                        Gr ,Hubert

                        Opmerking


                        • #72

                          Opmerking


                          • #73
                            SIMPEL?

                            Als twee vreemden elkaar de hand schudden en beide hun naam bekend maken noemt men dit KENNISMAKING.
                            Als men nu vogels aan elkaar verkoopt, dan verkoop je toch aan een kennis? Dit is toegestaan.
                            Ben benieuwd wat een jurist hiervan denkt.

                            groetjes fons
                            Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
                            uit het restant de rest van het land.

                            Opmerking


                            • #74
                              Hoi Fons ben wel geen jurist ,maar zo simpel als jij omschrijft is het niet.

                              Je begint namelijk al met vreemden?.Hoe/waar hebben deze elkaar gevonden/ontmoet?.
                              Daarnaast ,wat hebben deze gemeen ,houden deze dezelfde rassen/soorten?.
                              Of is hier sprake van bloedverversing of eventueel uitwisselen nieuwe soorten.
                              Ik ben oorspronkelijke duivenkweker en kan voor een mooie prijs 20 putters kopen van een man die ik heb leren kennen op een vogelmarkt.
                              Wat denk je?.


                              Gr ,Hubert

                              Opmerking


                              • #75
                                Voor een nog mooiere prijs doorverkopen en je bent handelaar.Nu zijn putters niet het ideale voorbeeld van deze moeten al geregistreerd zijn.Na een kennismaking ben je geen vreemden meer voor elkaar,een vreemde is een onbekende volgens van Dale.
                                Gr,Jan.

                                Opmerking

                                Working...
                                X