Pagina 9 van de 14 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 132

Onderwerp: ZWOLLE vogelbeurs

Stamgast girlits's Avatar
    Thanks
    5
    Heb altijd met veel plezier op de beurs in zwolle gestaan .Dit met vriendenclubje en daardoor met zo,n soms wel 100 vogels waarvan de meesten ek
    Dit niet om kapitalen te verdienen maar gewoon een bijdrage in de onkosten terug te krijgen en een leuke dag te hebben
    Omdat we bij elkaar willen staan bespreken we een tafel van een meter of tien die door een van ons besteld wordt.De besteller is verantwoordelijk voor de tafel en kan er dus op worden aangesproken.
    Als ik dat ben en geen handelsnr heb ben ik de handelaar zonder papieren en kan bekeurd worden.Zal hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren maar niemand geeft me dat op papier.Wil graag van iemand de toezegging hebben dat ik me geen zorgen hoef te maken bij een eventueel volgend bezoek
    als hobbyverkoper.Wil ook wel graag weten wat ik zou moeten ondernemen om een handelsnr te krijgen omdat mij ook al gezegd is dat het 2020 verplicht is.Vraag me af hoe de bond het regeld als tijdens de landelijke show er ook veel vogels verkocht worden?
    Dit topic loopt al jaren en nog steeds geen duidelijkheid

mvg eddie

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    461
    Ja het is zeker onduidelijk. Misschien goed om allemaal eens contact te maken hier: http://www.nbvv.nl/de_bond.asp Want ik krijg bijna het gevoel dat er helemaal niet meegelezen wordt van daaruit helaas.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Senior lid
    Thanks
    128
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk Bericht
    Ja het is zeker onduidelijk. Misschien goed om allemaal eens contact te maken hier: http://www.nbvv.nl/de_bond.asp Want ik krijg bijna het gevoel dat er helemaal niet meegelezen wordt van daaruit helaas.
    Zo als ik het heb begrepen moet er eerst door de Nvwa proces verbaal worden opgemaakt voor er actie kan worden ondernomen,het blijft nu nog steeds bij waarschuwingen.Dit komt misschien ook wel omdat het voor alle partijen niet duidelijk is waar de grens ligt tussen hobbymatig of bedrijfsmatig.Verkoop mag bv wel aan vrienden,wat moet je daar nu mee,alleen over de definitie vriend kun je een avond filosoferen.Wat belangrijker is de verkoop moet enige omvang hebben en met regelmaat.

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    461
    Wat is regelmaat dan Jan, één keer per jaar je vogels verkopen is ook met enige regelmaat. Overigens heb ik zelf een e-mail verzonden naar de NBvV met het verzoek om duidelijkheid en ook om hier eens mee te komen lezen.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    94
    Quote Henk3:"om hier eens mee te komen lezen".

Een beetje input of feedback, of hoe je dat ook noemt in het Nederlands, zou ook "leuk" zijn.

gr kees

Senior lid
    Thanks
    128
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk Bericht
    Wat is regelmaat dan Jan, één keer per jaar je vogels verkopen is ook met enige regelmaat. Overigens heb ik zelf een e-mail verzonden naar de NBvV met het verzoek om duidelijkheid en ook om hier eens mee te komen lezen.
    Henk als jij kunt aantonen dat jij je vogels 1 keer per jaar verkoopt dan kun je aantonen dat je hobby matig bezig bent.Als je 365 dagen vogels verkoopt zal dat een stuk moeilijker worden.

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    461
    Ik gaf ook maar een voorbeeld Jan, het zal waarschijnlijk niet altijd lukken om ze in één keer te verkopen.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    94
    Wij zaten in een outback station in het Noord Westen van Western Australie. Iedere dag om 5 uur in de namiddag was er happy hour.
    Voor hen die geen alcohol bij zich hadden was er een "ruilhandel" omdat er geen licentie was om alcohol houdende dranken te verkopen.Waar een wil is, is een weg.

gr kees

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    461
    Ruilen zal nu ook wel gebeuren Kees maar als je vogels kweekt kan het zo zijn dat je er zelf geen ruimte meer voor op een gegeven moment en dan helpt ruilen ook al niet. Soms is het wel de bedoeling dat er weer ruimte vrijgemaakt gaat worden voor de volgende kweek. We kunnen natuurlijk ook gaan barbequen zo af en toe.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Stamgast girlits's Avatar
    Thanks
    5
    En dan de vogels die je kwijt wil op de barbeque of begrijp ik dat verkeerd

mvg eddie

Pagina 9 van de 14 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten