Pagina 8 van de 14 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 132

Onderwerp: ZWOLLE vogelbeurs

Senior lid
    Thanks
    6
    Jan,

Persoonlijk vind de benaming al niet goed ,iemand is liefhebber van bepaalde rassen/soorten en probeert voor zichzelf hier jongen van te krijgen.
    Dit is een uitdaging van de persoon, bij sommige rassen is het al heel moeilijk.
    M.a.w het gaat hier om aantallen ,grote aantallen en die hebben liefhebbers niet ,deze zijn al blij met èèn.
    Als men kweekt voor een opkoper of beurzen is men naar mijn mening geen hobbykweker meer,maar bedrijfsmatig bezig.
    ik verkoop ook vogels via internet ,maar......allemaal door mij geringde vogels.
    Dit is volgens mij ook de handelswijze van de Nvwa ,EK vogels geen probleem!
    Wacht niet op de goede dag,maak er één

Gr ,Hubert

Senior lid
    Thanks
    128
    Ben het met je eens Hubert gevoelsmatig is het niet moeilijk Hobby en bedrijfsmatig uit elkaar te houden.Waarom er nu nog steeds onduidelijkheid is dat je als vogelkweker een vogel verkoopt een UBN moet aanvragen is mij niet duidelijk en het valt als je geen bedrijf hebt ook niet mee er één aan te vragen.Ik weet ook niet of er achter de schermen van de NBvV er aan gewerkt wordt deze onduidelijkheid weg te nemen of wordt er gewacht dat Platform Verantwoord Huisdieren bezit de kar gaat trekken.
    Gr Jan

Senior lid
    Thanks
    23
    SIMPEL?

Als twee vreemden elkaar de hand schudden en beide hun naam bekend maken noemt men dit KENNISMAKING.
    Als men nu vogels aan elkaar verkoopt, dan verkoop je toch aan een kennis? Dit is toegestaan.
    Ben benieuwd wat een jurist hiervan denkt.

groetjes fons
    Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
    uit het restant de rest van het land.

Senior lid
    Thanks
    6
    Hoi Fons ben wel geen jurist ,maar zo simpel als jij omschrijft is het niet.

Je begint namelijk al met vreemden?.Hoe/waar hebben deze elkaar gevonden/ontmoet?.
    Daarnaast ,wat hebben deze gemeen ,houden deze dezelfde rassen/soorten?.
    Of is hier sprake van bloedverversing of eventueel uitwisselen nieuwe soorten.
    Ik ben oorspronkelijke duivenkweker en kan voor een mooie prijs 20 putters kopen van een man die ik heb leren kennen op een vogelmarkt.
    Wat denk je?.
    Wacht niet op de goede dag,maak er één

Gr ,Hubert

Senior lid
    Thanks
    128
    Voor een nog mooiere prijs doorverkopen en je bent handelaar.Nu zijn putters niet het ideale voorbeeld van deze moeten al geregistreerd zijn.Na een kennismaking ben je geen vreemden meer voor elkaar,een vreemde is een onbekende volgens van Dale.
    Gr,Jan.

Senior lid
    Thanks
    23
    Ben het met Jan eens. Tussen handelen en af en toe vogels verkopen zit een groot verschil.

groetjes fons
    Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
    uit het restant de rest van het land.

Senior lid mosje's Avatar
    Thanks
    1
    Beste

Een bekende is nog [lang] geen vriend.
    Je moet dan voldoende aannemelijk maken dat het ook een vriend betreft.
    De nvwa hoeft geen verschil te maken of je nu 1 vogel verkoopt of weggeeft of 1000.
    Daar zijn zij geheel vrij in.
    Al vraag je alleen maar een vogel[of goudvis] op marktplaats dan ben je met je voorraad opbouw bezig als handelaar en bovendien adverteer je dan.
    Ze maken geen onderscheid tussen eigen kweek geringde vogels of niet,dat is een fabeltje.
    Heb je 1 nestkastje in je voliere hangen dan heb je al een ruimte speciaal ingericht voor het fokken!
    Lees het maar na op die link van H.J. De Graaf.
    Iedereen voldoet aan 1 of meerdere van die voorwaarden om aangemerkt te worden als handelaar.
    Dit gaat echt heel ver en er schijnt niemand zich zorgen te maken.
    Struisvogel gedrag zou ik het noemen.

M.vr.gr.Evert-jan

Senior lid
    Thanks
    128
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mosje Bekijk Bericht
    Beste

Een bekende is nog [lang] geen vriend.
    Je moet dan voldoende aannemelijk maken dat het ook een vriend betreft.
    De nvwa hoeft geen verschil te maken of je nu 1 vogel verkoopt of weggeeft of 1000.
    Daar zijn zij geheel vrij in.
    Al vraag je alleen maar een vogel[of goudvis] op marktplaats dan ben je met je voorraad opbouw bezig als handelaar en bovendien adverteer je dan.
    Ze maken geen onderscheid tussen eigen kweek geringde vogels of niet,dat is een fabeltje.
    Heb je 1 nestkastje in je voliere hangen dan heb je al een ruimte speciaal ingericht voor het fokken!
    Lees het maar na op die link van H.J. De Graaf.
    Iedereen voldoet aan 1 of meerdere van die voorwaarden om aangemerkt te worden als handelaar.
    Dit gaat echt heel ver en er schijnt niemand zich zorgen te maken.
    Struisvogel gedrag zou ik het noemen.

M.vr.gr.Evert-jan
    Vraag mij af hoe je aannemelijk moet maken wat een vriend is,je hebt: kaartvrienden,visvrienden,faceboekvrienden,voetbal vrienden,allemansvrienden etc.etc. Vogelhouders die hun vogels ringen staan sterker om aan te tonen dat ze hobbymatig bezig zijn.Wie een advertentie plaatst: alle TT en kweek vogels te koop wegens omstandigheden lijkt mij geen handelaar.Als de Nvwa met willekeur kan handhaven dan heeft onze maatschappij een groot probleem.Dat niemand zich zorgen schijnt te maken weet ik niet,vraag mij af waar dat op gebaseerd is.De link van H.J. De Graaf is letterlijke test en biedt niet de oplossing eerder verwarring.

Stamgast girlits's Avatar
    Thanks
    5
    Die zorgen waar jij op doelt zijn jaren geleden hier al geuit door verschillende mensen die toen ook niet serieus zijn genomen maar achteraf toch gelijk hadden zoals nu maar weer blijkt.Nog steeds mis ik hun discussie,s over bovennoemde onderwerpen maar ook hun goede bijdragen over soorten en of kweek van vogels.
    Lees dan in het bondsblad een artikel over verantwoord vogelhouden en liever geen mutanten en stukje verder weer een artikel over 45 koppels zebravinken opzetten waarvan mischien zo,n 200 jongen in verschillende kleuren/formaten en daarnaast nog andere vogels.Wat moet die man een hoop vrienden hebben om ze alle weg te geven.
    Heb een mail gestuurd omdat ik graag antwoord had op een aantal vragen over een opleiding/kosten en voorwaarden voor een uniek bedrijfsnr.
    Mail terug met een nr van mijn ingediende mail dat ik zo spoedig mogelijk bericht zou krijgen,helaas heeft iemand mijn vrouw gebeld en haar gezegd dat ik me niet naar moet maken.Had het liever op papier gehad maar helaas.

mvg eddie

Senior lid
    Thanks
    128
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door girlits Bekijk Bericht
    Die zorgen waar jij op doelt zijn jaren geleden hier al geuit door verschillende mensen die toen ook niet serieus zijn genomen maar achteraf toch gelijk hadden zoals nu maar weer blijkt.Nog steeds mis ik hun discussie,s over bovennoemde onderwerpen maar ook hun goede bijdragen over soorten en of kweek van vogels.
    Lees dan in het bondsblad een artikel over verantwoord vogelhouden en liever geen mutanten en stukje verder weer een artikel over 45 koppels zebravinken opzetten waarvan mischien zo,n 200 jongen in verschillende kleuren/formaten en daarnaast nog andere vogels.Wat moet die man een hoop vrienden hebben om ze alle weg te geven.
    Heb een mail gestuurd omdat ik graag antwoord had op een aantal vragen over een opleiding/kosten en voorwaarden voor een uniek bedrijfsnr.
    Mail terug met een nr van mijn ingediende mail dat ik zo spoedig mogelijk bericht zou krijgen,helaas heeft iemand mijn vrouw gebeld en haar gezegd dat ik me niet naar moet maken.Had het liever op papier gehad maar helaas.

mvg eddie
    Eddie,
    Kun je het misschien verduidelijken wat je bedoelt?

Pagina 8 van de 14 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten