Pagina 7 van de 13 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 130

Onderwerp: ZWOLLE vogelbeurs

Senior lid
    Thanks
    3
    Wellicht lees ik het verkeerd Daniel en ik hoop dat het allemaal meevalt, maar vorig jaar wees de nvwa mij al op het bedrijfsmatig houden

U bent bedrijfsmatig bezig als u de activiteiten met huisdieren met een zekere omvang en regelmaat uitoefent. In de meeste gevallen is dit wel duidelijk zoals bij een dierenspeciaalzaak of een dierenpension. Is het minder duidelijk, dan zijn er indicaties om iets als bedrijfsmatig te beschouwen. Deze indicaties hoeven niet allemaal van toepassing te zijn om iets al bedrijfsmatig te beschouwen.

U fokt niet om de dieren zelf te houden als huisdier en ook niet voor uw familie en vrienden.
    U verkoopt of levert de dieren af aan anderen dan familie en vrienden.
    U vangt de dieren op tegen een vergoeding en u plaatst hiervoor advertenties.
    U heeft ruimtes speciaal ingericht voor de opvang, handel of het fokken van de dieren.
    U bent geregistreerd bij de Kamer van koophandel of u heeft een btw-nummer.
    U adverteert.
    U oefent de activiteiten uit om winst te maken.

Nu hadden ze het ook over de transportvergunningen transport verder dan 65km die nodig zou zijn waarop in de toekomst gecontroleerd gaat worden, kortom het wordt er allemaal niet makkelijker en leuker op. Helaas was de rvo niet aanwezig op onze markt zodat ik samen met nvwa en rvo eens van gedachten kon wisselen over hoe het een en ander te interpreteren

mvg

Senior lid
    Thanks
    126
    Er staat zoveel vermeld dat je als leek door de bomen het bos niet meer ziet.Als ik het goed begrijp moet in principe elke vogel voor het binnen komen van een evenement worden gecontroleerd op besmettelijke ziekten.Dit lijkt mij niet te doen.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    236
    typisch nederland weer.

je verzuipt in de regels, en niemand die het snapt......
    groeten Ton

Lid bermke's Avatar
    Thanks
    1
    het is allemaal een geld kwestie
    er worden steeds minder mensen gepakt die illegale vogel hebben
    dus verzinnen ze andere manieren om aan geld te komen \

Senior lid mosje's Avatar
    Thanks
    1
    Beste

Volgens mij is dit honden en kattenbesluit tot stand gekomen doordat een hoge overijverige ambtenaar een steen weggerold heeft
    en daar kwam een neandertaler onder vandaan die daar sinds de prehistorie had liggen slapen en die brulde iets onverstaanbaars wat de ambtenaar
    op google translate heeft ingevoerd en het honden en kattenbesluit was geboren!
    complete en totale waanzin.

M.vr.gr.Evert-jan

Stamgast loodje's Avatar
    Thanks
    39
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mosje Bekijk Bericht
    Beste

Volgens mij is dit honden en kattenbesluit tot stand gekomen doordat een hoge overijverige ambtenaar een steen weggerold heeft
    en daar kwam een neandertaler onder vandaan die daar sinds de prehistorie had liggen slapen en die brulde iets onverstaanbaars wat de ambtenaar
    op google translate heeft ingevoerd en het honden en kattenbesluit was geboren!
    complete en totale waanzin.

M.vr.gr.Evert-jan

Hier heb ik even smakelijk om gelachen.
    groetjes
    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Senior lid
    Thanks
    126
    Was zeker de steen des aanstoots Evert-jan.

Senior lid mosje's Avatar
    Thanks
    1
    Beste

Ben vandaag al bij een slachtoffer geweest van deze "wanprestatie"van de overheid.
    Een liefhebber die er mee stopte omdat nvwa bij hem langs is gekomen en hem dit even door de strot duwde.

Let wel dat dit het einde van de hobby betekent voor 99% van de liefhebbers!
    Want eenieder die ook maar 1 vogel verkoopt ,is een handelaar.
    Ik zie nagenoeg niemand de cursus vogelverzorgen in Barneveld gaan volgen,een ubn nummer aanvragen en bijvoorbeeld een quarantaine afdeling inrichten enz.
    met alle kosten van dien.

Als je de afgelopen 3 jaar een advertentie op vogelmarktnet of marktplaats heb gehad;kunnen ze ieder moment bij je op de
    stoep staan met een waarschuwing en dat ze de volgende keer gaan "handhaven".
    Voor 1 zebravink kunnen ze je al "pakken"!!

Wordt het dan niet eens tijd om wat te gaan organiseren door bijv. de NBvV om dit gedrocht van een besluit
    te vernietigen en de bedenkers er van in een tbs kliniek op te laten nemen?

Ook de medewerkers van de nvwa staan met een groot vraagteken boven hun hoofd van: moeten we dit echt uitvoeren en sorry;we worden ook maar gestuurd.

Het gebeurd echt!

M.vr.gr.Evert-jan

Senior lid
    Thanks
    6
    Ach ,wat een bang makerij allemaal.

Deze actie loopt niet zo hard als men denkt voor de zg. hobbykweker.
    Handelaren/kwekers die zich met enige regelmaat inschrijven voor beurzen ,markten enz ,deze worden waarschijnlijk onder de loep genomen?.
    Maar dit meer onder het motto "Dierenwelzijn" aanvullend eventueel met voorgaande transport van deze dieren.
    Oja, volgens mij adventeer ik al meer dan 7 jaar op vogelmarktnet ,dus ik zou zeggen komt u maar!.
    Wacht niet op de goede dag,maak er één

Gr ,Hubert

Senior lid
    Thanks
    126
    Hubert,
    Hoop dat het allemaal meevalt.Wat is dan een hobbykweker voor de NVWA?

Pagina 7 van de 13 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten