Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ZWOLLE vogelbeurs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Bruijn Bekijk Bericht
    De handelaar waar ik altijd kom hier in Drachten stond er ook. Hij had idd erg veel verkocht en zelfs wat teveel want hij moet nu hard opzoek naar nieuwe vogels. Bijna alle wat meer bijzondere vogels waren weg. 80% is naar buitenlanders gegaan. De buitenlanders die met bussen komen mogen wat eerder naar binnen. Dit lijkt mij niet eerlijk.
    Enig idee waarom zij dan eerder naar binnen mogen?

    Opmerking


    • Als ik er zaterdag kom zal ik hem eens vragen. Ik snap het ook niet helemaal, maar het gebeurt dus echt.

      Opmerking


      • @ jan vriend die hadden de focus op illegale vogels. Waarvan er ook weer een aantal van in beslag genomen zijn.

        @ hans de bruin alleen standhouders kunnen naar binnen voor 8.30.

        Opmerking


        • Buspassagiers eerder nar binnen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Bruijn Bekijk Bericht
          De handelaar waar ik altijd kom hier in Drachten stond er ook. Hij had idd erg veel verkocht en zelfs wat teveel want hij moet nu hard opzoek naar nieuwe vogels. Bijna alle wat meer bijzondere vogels waren weg. 80% is naar buitenlanders gegaan. De buitenlanders die met bussen komen mogen wat eerder naar binnen. Dit lijkt mij niet eerlijk.
          Het is niet zo dat buspassagiers eerder naar binnen mogen, wel kan een buschauffeur via deur D9 onder begeleiding van een medewerker van ons bij ons markt bureau vast toegangskaartjes kopen, maar ook die kunnen pas vanaf 8:30 naar binnen. Ook bezoekers van buiten Nederland mogen niet eerder naar binnen, er worden geen toegangskaarten verkocht die vroeger toegang verlenen dan 8:30 uur!

          Opmerking


          • Last edited by graaf277; 28-09-2017, 11:10.

            Opmerking


            • Uit interesse... Wat gebeurd er met een in beslag genomen vogel?

              Opmerking


              • inbeslag genomen

                Oorspronkelijk geplaatst door wps61 Bekijk Bericht
                Uit interesse... Wat gebeurd er met een in beslag genomen vogel?
                Die gaan naar een vogelopvang toe.

                Opmerking


                • Nou zie ik elk jaar weer een paar ontsnapte vogels rondvliegen. Wat gebeurt er met deze vogels eigenlijk?
                  Bekijk mijn vogels op:

                  http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                  Opmerking


                  • Aan het einde van de dag gaan de lampen uit en op een punt na daar komen ze dan vaak naar toe en worden dan gevangen. Ook de beheerder vangt er vaak wel een aantal in de dagen na de markt. Ze maken dan ook wel een ronde met de hoogwerker. Echter zullen er ook wel een aantal naar buiten vliegen door de deuren en dakluiken

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door HJ de Graaf Bekijk Bericht
                      Aan het einde van de dag gaan de lampen uit en op een punt na daar komen ze dan vaak naar toe en worden dan gevangen. Ook de beheerder vangt er vaak wel een aantal in de dagen na de markt. Ze maken dan ook wel een ronde met de hoogwerker. Echter zullen er ook wel een aantal naar buiten vliegen door de deuren en dakluiken
                      Wat gebeurd er daarna met de gevangen vogels en wat bv als ze illegaal zijn.

                      Opmerking


                      • Top dat bied voor mij enige hoop,.....

                        Ja ik had de pech/ stommiteit een vogel te laten vliegen alleen was het in dit geval een vrij zeldzame soort.
                        Ik ben gelijk naar de organisatie gegaan alwaar ze mijn gegevens hebben genoteerd, ze zeiden er toen wel bij dat hun niet meer mochten vangen?

                        Maar misschien weet iemand van de organisatie meer

                        Groet Saab

                        Opmerking


                        • Wat voor vogel heb je laten vliegen?
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                          Opmerking


                          • ..., een Elegantgors pop

                            Opmerking


                            • Balen......
                              groeten Ton
                              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                              Opmerking


                              • Als de vogel door een van de leden van vereninging gevangen wordt en er zijn geen contact gegevens achtergelaten dan is er vaak wel iemand binnen de vereniging die de vogel een plekje geeft. Zo heb ik zelf ooit eens een kruisbek opgevangen en daar jaren plezier aan beleefd. Is er niemand die ze wil dan worden ze verkocht. Een illegale vogel heb ik in al die jaren nog niet in handen gehad maar protecol is nvwa bellen hebben wij goed contact mee en dan gaat ie naar de opvang. Helaas heb ik geen gors voorbij zien komen laatste markt. Vanwege temperatuur waren de dakluiken snel open. Maar we hebben 2 overpakkooien dus het ontsnappen is al veel minder als vroeger. Echter zijn er veel mensen die denke het zonder overpakkooi ook te kunne.....

                                Opmerking

                                Working...
                                X