Pagina 1 van de 14 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 132

Onderwerp: ZWOLLE vogelbeurs

Stamgast
    Thanks
    0

ZWOLLE vogelbeurs

vraag zoals aan mij gesteld :
    wanneer ZWOLLE vogelbeurs ?
    en hoe laat open? voor particulier?
    en adres?
    bvd
    mvg

Van de site van "De Volièrevriend" Zwolle

Vogelmarkt zaterdag 22 september 2007
    In de IJsselhal Rieteweg 4 8011 AB Zwolle

Met 10.000m2 overdekte verkoopruimte de allergrootste !
    Geen tocht en kou door uniek sluizensysteem.
    Ruime parkeergelegenheid.
    Kwartels en uilen zijn verboden n.a.v. art 4 van de faunawet.
    Ook vogels vallende onder de B.U.D. regeling worden NIET toegelaten.
    Niet zelfstandige vogels zijn verboden.
    Openingstijden: van 10.30 tot 16.00 uur.
    Handelaren moeten voor 9.30 uur binnen zijn.
    Plaatsreservering is verplicht en kan tot 1 week voor de markt.

Op 10 minuten loop afstand NS-station
    Entree: Volwassenen € 4,00 p.p. Kinderen tot 6 jaar onder begeleiding gratis.

Dat is de officiële versie.
    Als je vogels wil gaan kopen kun je beter om 07.00 uur gaan, je betaalt dan 1 meter tafelhuur als toegang (7,50). Om 13.00 uur is het zo'n beetje over allemaal.

Senior lid Lucky's Avatar
    Thanks
    1
    Ja Ton, dat laatste klopt "De vroege vogels vangen de dikste worm"

Greetings Lucky

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    461

Post vogels kopen

Winterkoning, het is vaak zo dat er al heel wat handel gebeurt voordat de vogels de hal binnen komen. Men staat de handelaren al op te wachten. Dat is in Zwolle en ook in Meppel het geval. Maar dat zal op andere plekken niet anders zijn denk ik. Maar geen nood, niet alle vogels worden direct opgekocht. Ook handelaren onder elkaar doen dit. Het is zelfs zo dat er ook mensen zijn die met niks komen en hun handel snel even kopen om ze vervolgens binnen zelf weer door te verkopen. Ja, ja. zo gaat het ook.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Stamgast
    Thanks
    6
    maar een handelaar koopt toch niet vogels die duur zijn? dus de vogels betreft voor tentoonstellingen ofzo blijven over toch?

mvg Ben

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    461

Post vogels opkopen

Ben86
    maar een handelaar koopt toch niet vogels die duur zijn? dus de vogels betreft voor tentoonstellingen ofzo blijven over toch?
    Die mensen weten heel goed wat wat waard is, ga daar maar van uit. Als ze denken dat ze er aan kunnen verdienen, zullen ze het niet laten.
    Het is handelswaar, meer niet voor deze mensen.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Senior lid Piet's Avatar
    Thanks
    0

Zwolle

Zwolle is gewoon een veel grotere beurs dan Boskoop, er staan veel meer stands met vogelbenodigdheden, boeken etc. Er is ook veel ruimte voor de "gewone" liefhebber die zijn vogels aanbied naast veel handelaren.
    Het is een beurs die liefhebbers uit heel Europa aantrekt daarom is het aanbod van speciale vogels daar ook groot. De beursoppervlakte is ruwweg 3 keer zo groot als Boskoop. Het verschil is dat Boskoop er elke maand is en Zwolle maar 2 keer per jaar.
    Ik heb daar Duitsers, Italianen, Denen, Belgen(jawel) etc gesproken die allemaal opzoek zijn naar iets aparts. Uit die landen komt soms ook een interessant aanbod aan vogels.
    mvrgr

Piet

Stamgast
    Thanks
    0
    ja piet dat is zo
    want voor degene waar ik het voor vroeg is een italiaan,hij brengt (hopelijk want bij die gasten moet je het altijd maar weer afwachten) wat moois voor me mee.
    ik zit al te popelen.
    ik heb voor hem het stukje van ton koek zijn berichtje(nr 2) gekopieerd en opgestuurd en zo goed en zo kwaad vertaald naar/ in het engels.
    maar ik heb begrepen dat er daar een vertaler aanwezig is ,dus die kan me mooi helpen,want vragen zijn er al weer zat.
    mvg winterkoning

Senior lid
    Thanks
    0
    Opletten winterkoning, vroeg zijn is de boodschap. Italianen, tsjechen, duitsers,... staan er verschillende met de mobilhome op de parking. Ik vermoed van de avond ervoor al.
    Dus ten laatste om 7 uur moet je er zijn, of je komt tweede.
    Waar ik het wel verschrikkelijk moeilijk mee heb, (maar dat is dan persoonlijk), is dat er 's morgens in het balkdonker, met de zaklamp erop gericht, vogels van eigenaar veranderen. Dit begrijp ik dus niet. Je ziet toch gewoon niet wat je koopt. Het is volgens mij zo al moeilijk als ze gewoon in een kleine tentoonstellingskooi zitten, laat staan dat het dan nog balkdonker is. Je kan toch niets zien van die vogels zijn houding, enz... kortom, alles wat belangrijk is aan een vogel.
    Dus, vroeg zijn en langs de handelareningang, en je kan MISSCHIEN iets kopen.

Stamgast
    Thanks
    0
    tja tropic ik kan je niet meer dan gelijkgeven wat die diverse handelswijze betreft.
    dat mischien kopen is idd in hoofdletters geschreven want normaliter zit er niks voor mij bij op een vogelbeurs (hoe groot hij ook is) want ik kom daar eenmaal niet zo graag en koop alleen vanuit import (het liefste ,omdat men daar nog niet aan "geklooid"heeft en 100% natuurvorm ) en anders van de SERIEUZE (zonder poespas) kweker(en dit is dan vaak buitenland ivm de vogelsoortjes),maar in dit geval is het daarnaartoe (zwolle) of naar modena (italíë) rijden (wat denk jij dat ik het liefst doet?).
    als de beste man de vogels bij zich heeft en zich houd aan de gemaakte afspraak dan maakt het voor mij niet uit hoe laat IK ga,dan zijn de vogels toch voor mij.
    maargoed als ik er toch ben,wie weet? ik stel me er maar niet al te veel van voor,want als ik mij er iets van voor de geest haalt dan zie ik talloze vogeltjes in lopertjes of met zijn tienen in een TT kooi.
    maw schrikbeelden dus.(zo dan weten jullie gelijk mijn standpunt wat beurzen betreft).
    mvg winterkoning

Pagina 1 van de 14 12311 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten