Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Onderwerp: man of pop?

Junior lid evanhamersveld's Avatar
    Thanks
    0

man of pop?

Wie kan mij vertellen wat de linker vogel is, man of pop? De foto is van enkele weken terug en de linker vogel heeft nog steeds dezelfde kleur neusdoppen... De andere is nu echt een man, blauwe doppen. Ik vermoed dus dat het twee mannen zijn op de foto

Groet,
    Edo

Senior lid petra's Avatar
    Thanks
    0
    Hallo Edo,

Volgens mij is het een man.
    groetjes petra.

Senior lid pascal's Avatar
    Thanks
    0

man of pop?

Ik vind het nog moeilijk te zien
    den vogels zijn zo te zien nog erg jong?
    dus kan je nog niet echt zien wat
    het geslacht is. En de ene vogel toont eerder dan de andere

groet pascal

Senior lid flyingdebs's Avatar
    Thanks
    0
    ik denk ook een man

Thanks
    0
    Ik de volgels 6 weken geleden gekocht bij een ervaren hobby kweker. Die heeft me 4 jonge parkieten verkocht als 2 mannen en 2 poppen, en was aardig zeker van zn zaak! Als ie het mis had mocht ik terugkomen hoor om om te ruilen zodat ik twee koppels zou krijgen....

Een van de vogels is verdronken in de waterbak, waarschijnlijk een pop. De andere overgebleven vogel (niet op de foto) is een pop... Ik wacht nog even en dan kan ik dus zeer waarschijnlijk op zoek naar een nieuwe (minder ondernemende) pop.

Senior lid pascal's Avatar
    Thanks
    0

man of pop?

Ik denk niet als de vogels nog zo jong zijn dat je met 100 procent
    kunt zeggen wat het geslacht is. Op de foto is volgens mij heel duidelijk te zien dat de vogels erg jong zijn.
    zekerheid heb je pas als de neusdoppen op kleur zijn

groet pascal

Senior lid
    Thanks
    0
    Gezien beide recessief bont zijn,zal de neusdop bij een man NOOIT blauw worden,wel blijft hij glad en bij een pop bruiner en ruwer.
    het is zo bij alle recessief bont voming bij kromsnavels/parkietachtige is er optisch geen geslachts verschil meer waarneembaar,wanneer je een bonte zie en je ziet ook dat dit herkenbaar een man is dan is het dominant bont.
    Bij een aantal soorten parkieten,o.a de grasparkiet heb je zowel de recessief als dominant bontfactor,maar kijk maar bij bonte valkparkieten roodruggen hier is geen verschil tussen man en pop uiterlijk wel vaak zie je qua model/kopvorm /formaat de verschillen nog bij een aantal soorten.
    Door de eerder genoemde gladde neusdop is de grasparkiet nog wel herkenbaar,maar in feite zien alle recessief bonte eruit zoals een pop,man kenmerken verdwijnen in kleur en tekening en veel kwekers passen hier dan ook DNA op toe om het geslacht zeker te weten,
    maar mijn indruk is dat de linkse vogel een man is ondanks zijn nog jonge leeftijd

Jan de Nijs,Curacao

Thanks
    0

En zien jullie het nu???

Allen,

Nog maar eens twee fotos. De andere twee zijn verdwenen omdat de site waar die stonden niet meer bestaat.

Nu zijn we meer dan een half jaar verder. Kan iemand het nu zeggen?

en samen met een parkiet die dezelfde tijd geboren is en duidelijk een pop is:

Senior lid
    Thanks
    0
    ben er niet goed in, maar om toch ook te trainen:

man, ik mis de witte ringen om de neusgaten welke bij een pop zichtbaar zijn

Senior lid alexd's Avatar
    Thanks
    0
    Ik denk ook dat het een man is. Maargoed het is ook een jaar of 10 geleden dat ik ze voor het laatst had..
    Ben benieuwd wat er uiteindelijk uit komt, je moet er toch op een gegeven moment achter komen.
    Wat een leuke hobby hebben wij toch!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten