Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chinese en japanse kwartels.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Chinese en japanse kwartels.

    Hallo,

    Kan je de kuikens van de chinese dwergkwartel samen houden met kuikens van de japanse kwartel en de californische kuifkwartel? Ik heb deze eieren namelijk in mijn broedkast liggen. Ik zou ze graag samen laten opgroeien of gaat dit niet omdat de kuikens van de chinese kleiner is dan van de japanse.

    mvg nixunior
    Have fun and live your live to te maximum!

  • #2
    Dit kan heel goed, mits je het goed in de gaten houd op een gegeven moment groeit het ene soort wat sneller dan de ander, mogelijk soorteigen, maar die gaan dan domineren dan is het ingrijpen en maatregelen treffen.
    Ik had een homemade motorbroedmachine (oude koelkast!) en daar stopte ik de eieren in naar broedtijd, dat wil zeggen de eieren met de langste broedtijd eerst en een paar dagen later (afhankelijk van broedtijd) de volgende en als laatste de dwergkwartels (broedtijd 17 dagen) zodanig dat alle kuikens gelijktijdig uitkwamen. Zo had ik daar eieren in van glansfazant, pauwfazant, edward fazant, bamboepatrijzen, parelkwartels, harlekijnkwartels en chinese dwergkwartels die tegelijk (binnen 1 dag) uitkwamen en als kuikens de eerste week tot 2 week bij elkaar bleven, bij dominantie van 1 soort werden deze apart gezet.
    Als je alle eieren tegelijk in de broedmachine legt komen ze ongelijk uit en dan gaan de kuikens die een langere broedtijd nodig zijn te vroeg kippen, dus voordat de gehele eierdooier is ingetrokken, zij sterven vaak aan een navelontsteking. Suc6

    Greetzzz

    Opmerking


    • #3
      uitkomen/kippen van eieren

      Dus als ik het goed begrijp reageren kuikens in de eieren op de kuikens die al uitgekomen zijn. Ook wanneer die kuikens eigenlijk nog niet rijp zijn om uit het ei te komen. Daar had ik nog nooit van gehoord.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        De kuikens in het ei reageren op de kuikens die aan het kippen zijn, op het moment dat het ei word aangepikt word er meer geluid geproduceerd hier word op gereageerd. Het zal een geëvolutioneerd gen zijn voor nestvlieders om allemaal tegelijk uit te komen (kippen), zodra moeders het nest eenmaal verlaat zal ze niet weer naar het nest terug keren dus eventueel achter gebleven eieren die later uitkomen zijn ten dode opgeschreven. Dus is het zaak om allemaal gelijktijdig te kippen,nestblijvers hebben hier geen last van.

        Greetzzz

        Opmerking


        • #5
          logica

          Het is mooi die natuurlijke gedragingen. En ook wel enigszins te begrijpen. Want het zijn inderdaad nestvlieders. En eieren die niet op tijd kippen, ja die blijven liggen en zijn voor de roofdieren.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking

          Working...
          X