Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Weegbree en vijgen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Weegbree en vijgen


  • #2
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Weegbree: wat dacht je van met stengel en al in de diepvries ?
      kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

      Opmerking


      • #4
        Bedankt Ton en Hans.
        Ton bij ons in de achterhoek was het gisteren heerlijk zonnig weer dus alles is droog binnen gehaald.
        Heb je enig idee hoe lang die vijgen in de hete luchtoven moeten??en in zijn geheel of doorgesneden?ik bied ze nl doorgesneden aan.
        Hans,doe ik de weegbree vers in een bakje/zakje in de diepvries??
        Zijn er trouwens ook vogelliefhebbers hier die perzikkruid aan bieden??
        groetjes,Mirjam

        Opmerking


        • #5
          Volgens Wikepidia wel: Het zaad van deze plant wordt door vogelhouders verzameld, er zijn veel gekweekte vogelsoorten die dit lusten. Bij barmsijzen zou dit zaad de rode kleur op borst en pet helpen behouden.

          Ik heb zelf nog nooit gegeven, toch maar eens proberen.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Mirjam, weegbreestengels passen precies in de lengte van de bakken voer van de chinees
            Vers plukken en dan zo snel mogelijk in de vriezer doen.
            Je kunt ze dan plukken in diverse stadia, want ook de halfrijpe en de groene stengels lusten ze wel.

            Als je gaat voeren eerst even ontdooien, dat gaat heel snel en daarna kun je ze gelijk verstrekken.

            Dit geldt eigenlijk voor al het halfrijpe zaden spul uit de natuur, grassen, weegbree, trosgierst, etc.
            En perzikkruid lusten ze ook, zeker de papegaai amadines, maar ja dat zijn net varkens die vreten ook alles.
            Mooi wintervoorraadje aanleggen dus.
            kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

            Opmerking


            • #7
              Perzikkruid wordt door veel vogels graag gegeten. Mijn jonge barmsijzen en geelstuit-edelzangers zijn eerst veel gevoerd met paardebloemzaad en momenteel eten ze perzikkruid. Zelfs de zebravinken weten er wel weg mee.
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

              Opmerking

              Working...
              X