Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Onderwerp: Prijsindicatie

Senior lid
    Thanks
    0

Prijsindicatie

Hallo Liefhebbers,

Bij parkieten en papagaaien heb je sites waarop richtprijzen staan van diverse kromsnavels,maar zijn er die ook van andere vogelsoorten?

Voor de liefhebber die vogels wil verkopen aan een andere liefhebber zou dit wel prettig zijn.

Ik vindt namelijk:teab OF BIEDEN niet zo vriendelijk over komen als liefhebbers onder elkaar.

Mijn vraag dus :zijn er zulke lijsten met richtprijzen,of voelt iemand zich geroepen om zó n lijst te starten.

Groeten Rene

Stamgast
    Thanks
    6
    dit is meer bij vogels die vanaf een bepaalde prijsklasse gelden. zoals tegenwoordig ook de afrikaanse prachtvinken. onder een bepaald bedrag is het vaak afhankelijk van de markt en van de koper zelf dus is niet echt een bedrag te noemen. als ik zeg tussen de 20 en 40 euro word een bepaald soort verkocht kun je niet veel mee lijkt mij?

echt een prijsrichtlijn is vaak wel bekend bij de mensen die een bepaald soort vogel kweekt. ik zelf heb weleens bij een nederlands kampioen vogels gehaald(was altijd bij de top apeldoorn) daar betaal je veel meer voor als bij een oudere kweker die me op dat moment gewoon wou helpen. en de vogels verschilden van klasse echt niet veel.

probeer op vogelmarktplaats of andere site's te kijken wat er voor gevraagt wordt en kies voorjezelf of je je meer voor voelt om de hierboven omschreven oudere man te zijn of de topkweker die ze altijd wel kwijt kan maakt niet uit al is die man een stuk duurder dan gemiddelde.

noem je vogels misschien is hier iemand die je kan helpen.

ps. die laatste optie is het makkelijkst
    mvg Ben

Senior lid
    Thanks
    0
    Was eigenlijk algemeen bedoeld(en is het nog)

maar in mijn geval gaat het om molinetispreeuwen en zwartborstlijsters(E.K en /of import)

Maar ik ben ook geintresseert om enkele soorten bij te kopen en daar ken ik ook totaal de prijzen niet van.

Voor een beginnende kweker van deze soorten in deze tijd van importstop behoorlijk verwarrend.

Groeten Rene

Ik denk dat je met een richtpijzenlijst de geldwolven in de kaart speelt. Wat er gevraagd wordt en wat er betaald wordt kan wel eens heel erg verschillen.
    Een handelaar uit Rotterdam vraagt 120 euro voor een koppel mozambiquesijsjes, dat doet hij al weken. Dat wil niet zeggen dat dat een normale prijs is tegenwoordig.
    Op marktplaats biedt de verkoper vaak zelf al lekker hoog, gewoon onder een andere naam of door een compagnon. Zo denkt de "leek" dat het eerste bod "de gangbare prijs" is.
    Prijsopdrijven is van alle tijden maar de laatste tijd is het wel erg absurd. Ook Australische soorten worden duurder en duurder, terwijl de importstop daar niets mee van doen heeft.
    Ik kan wel een lijstje maken van prijzen die ik redelijk vind, maar wat heeft dat voor waarde?

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    465

Voor wat het waard is.

Niet gedateerd maar hier heb je nog een lijstje met prijzen.
    Prijslijst tropische vogels en kanaries:
    http://www.hobbyvogels.nl/tropenprijzen.htm
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Senior lid dijkkamp's Avatar
    Thanks
    0
    Voor de liefhebber die vogels wil verkopen aan een andere liefhebber zou dit wel prettig zijn.
    de liefhebber heeft deze vogels natuurlijk ooit zelf ook eens gekocht en heeft dus een richtprijs.

Ik vindt namelijk:teab OF BIEDEN niet zo vriendelijk over komen als liefhebbers onder elkaar.
    het dubbele of drievoudige vragen is ook niet vriendelijk.

Voor een beginnende kweker van deze soorten in deze tijd van importstop behoorlijk verwarrend

een beginnende kweker zal als het goed is zich eerst op de hoogte stellen van alles over de vogels die hij/zij zich wil aanschaffen dus ook over de prijs.

prijs bepalend is ook natuurlijk vraag en aanbod,kwaliteit en hoe gek is de verkoper/koper.
    om een voorbeeld te noemen de eeenvoudige zebravink(zoals de meeste zeggen tenminste)die kun je aanschaffen voor 1 euro maar er wordt ook wel 15 euro stuk gevraagt wat is nu de juiste prijs

voor mij zelf heb ik het standpunt heb ik het er voor over ja of nee ook al is het soms lastig om als je een eind gereden hebt om dan niet met vogels terug te gaan
    Henk Dijkkamp

Ik weet niet alles maar doe mijn best.

Stamgast Hans de Vries's Avatar
    Thanks
    4
    Winterkoning schrijft:
    ...wat prijzen of prijslijst betreft is het zo dat dit een vrij onmogelijke taak is,het heeft zoals jullie hierboven al aangeven met zoveel dingen te maken(althans bij mij) gaat zo'n vogel of vogels naar een kennis of bekende dan gaat het voor wat minder weg(of gratis) ,komt er iemand uit de andere hoek van nederland of van ver daarbuiten geld er ook weer een andere prijs (doe ik ook altijd wat schappelijker ivm de gereden km's).etc etc...
    Dat is natuurlijk erg nobel, ik was ook altijd zo gek. Totdat een dag later, de vogels die je voor een habbekrats van de hand hebt gedaan, op het internet voor een dik bedrag weer te koop worden aangeboden.
    Ik probeer tegenwoordig te ruilen voor gelijkwaardige vogels - gezond en goed geringd - en bij serieuze kwekers.

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    465

Post prijsindicatie

winterkoning
    LEUK grapje henk 3
    Ja vond ik ook wel maar als een leek eerst naar prijzen zoekt op internet en die komt dan zo'n oud lijstje tegen. Dan staat ie mooi op het verkeerde been. Ik heb dacht ik wel eens meer van die prijslijsten gezien maar op dit moment kan ik ze niet terug vinden. Kan ook zijn dat ze er gewoon niet meer zijn.
    Verder vindt ik wat Dijkkamp schrijft ook nuttig en de gang van zaken bij Winterkoning kunnen ook prima. 't is maar net hoe dik de dukatenbuidel bij deze en gene is. En wat iemand voor ogen heeft. Een nieuw hok kost ook nog wel het één en ander en dan kan je toch niet de vogels als sluitpost op de begroting neerzetten. Want om die laatsten gaat het natuurlijk inprincipe het eerst.
    En zoals menigeen zijn vogels ruilen gaat voor kwalitafief gelijke levende have, nou daar is helemaal niks op tegen. Je doet het zo je het doet. Er is vaak wel een weg te vinden die je past.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Het voorbeeld van de zebravink is wel leuk. Inderdaad vanaf 1 euro, maar wil je bij een topkweker een mooie "volle eumo" kopen dan is de prijs: 75 euro.

Wat zou ik op een lijst moeten zetten bij de zebravink, het gemiddelde?

Senior lid
    Thanks
    0
    Daar gaat ook Mijn voorkeur naar uit,maar er zijn nu éénmaal ook liefhebbers die een bepaalde soort graag willen hebben ,maar niks passends te ruil hebben .

De prijs voor de te verkopen vogels diend dan voor beide fair te zijn,vindt ik als liefhebber.

Toch is die in bepaalde gevallen(zeldzamere soorten) moeilijk te bepalen,of terug te vinden.

In mijn persoonlijke geval: Ik heb een 3 jaar terug stad en land afgereden om behoorlijk wat molinetie spreeuwen te verzamelen.

Mijn bedoeling was het om een zoveel mogelijk onverwante groep op te zetten.

Door de jaren heen heb ik vele vogels verloren(meestal ouderdom) en heeft het bloed,zweet en tranen gekost om een zo onverwant mogelijke kweekgroep op te zetten.

Van deze vogelsoort zie Je dus bijna geen vogels te koop staan en als ze te koop staan zijn het meestal losse import vogels waarop Je dan moet bieden

Dan lijkt het Mij toch niet makkelijk om een redelijke prijs te bepalen voor koper en verkoper.

(ik heb overigens nog nooit nakweekvogels te koop zien staan)

Dat het moeilijk is om tot richtprijzen te komen,begrijp ik wel maar zou het toch wel makkelijk vinden.

(Prijzen van tentoonstellingsvogels zouden daar denk ik los van moeten staan)

Groeten Rene[/QUOTE]
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails 111 003.jpg  

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten