Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Front voor zelfbouw broedkooi, waar koop jij die?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Front voor zelfbouw broedkooi, waar koop jij die?

    Hallo,

    Als startende hobbyfokker ben ik op zoek naar fronten voor het zelf bouwen van een of meer broedkooien voor (valk) parkieten. Het gaat om fronten van 80 of 100 cm lang en 30 tot 40 cm hoog. Het liefst met een opening met ontsnapbeveiliging zodat de nestkast zo in de broedkooi geschoven kan worden. Heel het internet afgestruind. Wel wat gevonden, maar ik wil keus hebben. Wellicht kan iemand mij aan wat linkjes van sites, danwel webwinkels sturen zodat ik wat kan rondkijken.

    Ik heb mooie plaatjes gezien van broedkooien op het web en op dit forum, oa van Serinus in de discussie over de houten broedkooi gestart door Petra. Dus inspiratie voor een ontwerp heb ik genoeg opgedaan.

    Ik denk aan zelfbouw omdat:
    - je krijgt wat je bouwt
    - het een leuk tijdverdrijf is
    en zeker niet omdat het goedkoper zou kunnen zijn...

    Groet,
    Edo

  • #2
    Hallo Edo,
    die frontjes die jij bedoeld kun je bij geon schrijver bestellen.

    maar ik weet niet hoe de kwaliteit is hoor.

    vandaag in kesteren geweest bij de driesprong toevallig bij de prijzen staan kijken voor de frontjes.

    als je een grote van 120cm bij 40 of 50 cm neem betaal je 22,95 maar dan heb je wel de kwaliteit die je niet verbuigd hoor.

    van amersfoort af is het wel een eindje rijden maar dan heb je ook wat.

    het nummer van die zaak is 0488-481373 hebben ze ook veel vogels.
    groetjes petra.

    Opmerking


    • #3
      Nog wat mogelijkheden.



      http://www.donkelaarede.nl/index1.html klikken op de maat die je wil.


      Je kunt ze ook bij elke vogelspeciaalzaak wel kopen of bestellen. Natuurlijk bij de zaak die ook uw vogelclub een warm hart toe draagt.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Geonshopping heeft verschillende kwaliteit fronten, "gewone" en hele sterke. Voor royaal minder dan een tientje ben je klaar (80 x 40).
        De fronten met dikkere tralies worden meestal voor grote kromsnavels gebruikt.
        Hij heeft ook aparte maten, vaak ook op voorraad.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          het linkje

          Hier het linkje om het nog completer te maken: http://www.geonshopping.nl/shop/Fron...-p-1-c-65.html
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            En ik maar denken dat ik niet teveel reclame mag maken...
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              reclame

              Ja Ton, dat stond mij eigelijk ook wat tegen maar als je meerdere links plaats kan het denk ik niet zo'n kwaad. Die laatste stond nog niet bij het lijstje. Die was ik nog niet tegengekomen. En ik dacht: dan moet die er ook maar ff bij. Wel zo eerlijk dan. En eh, ik heb bij geen enkele link/firma connecties!
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                Allen, ontzettend bedankt voor de reacties. En als je dan wat links hebt, dan lijkt het ineens of je alleen maar voorfronten op het internet kan vinden Ik heb zelf ook een aantal andere leveranciers gevonden....

                PS: Ik wilde niemand verleiden om reclame te maken. Vandaar de vraag linkjes te sturen. Ik weet dat op somminge forums moderators de links die op reclame lijken verwijderen

                Opmerking


                • #9
                  Hier slapen de moderators meestal gelukkig.
                  Hopelijk heb je voldoende info nu, succes en veel plezier met bouwen.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Snurken...

                    Het is net als scheidsrechter spelen bij het voetbal.

                    Lekker laten voetballen is het mooiste. Soms is het beter last te hebben van Oost-Indische doofheid. Af en toe komt er geel tevoorschijn en heel soms rood.

                    Opmerking


                    • #11
                      Blijf maar lekker snurken dan!

                      Sportief opgevat, goed zo! Wat dat voetballen betreft, van mij mogen ze net zo hard achter die ballen aan hollen als ze willen. Ik doe liever wat anders.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        He he, eindelijk eens een scheids waar ik mee op kan schieten

                        Maar we dwalen af: Ik heb genoeg info om zelf aan de slag te gaan. Ik zal wel een foto van het resultaat posten. Ik heb geen haast, dus dat kan nog wel even duren. Eerst met vakantie....

                        Opmerking


                        • #13
                          Voorfronten

                          Als je toch gaat kijken op internet
                          kijk dan ook even op www.jhfronten.nl
                          Daar kan je ook een brochure vragen. Eventueel maken ze ook
                          roosters e.d. op maat. Ook RVS fronten worden geleverd.Deze zijn echter
                          iets duurder.
                          Succes!
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door evanhamersveld
                            Hallo,

                            Als startende hobbyfokker ben ik op zoek naar fronten voor het zelf bouwen van een of meer broedkooien voor (valk) parkieten. Het gaat om fronten van 80 of 100 cm lang en 30 tot 40 cm hoog. Het liefst met een opening met ontsnapbeveiliging zodat de nestkast zo in de broedkooi geschoven kan worden. Heel het internet afgestruind. Wel wat gevonden, maar ik wil keus hebben. Wellicht kan iemand mij aan wat linkjes van sites, danwel webwinkels sturen zodat ik wat kan rondkijken.

                            Ik heb mooie plaatjes gezien van broedkooien op het web en op dit forum, oa van Serinus in de discussie over de houten broedkooi gestart door Petra. Dus inspiratie voor een ontwerp heb ik genoeg opgedaan.

                            Ik denk aan zelfbouw omdat:
                            - je krijgt wat je bouwt
                            - het een leuk tijdverdrijf is
                            en zeker niet omdat het goedkoper zou kunnen zijn...

                            Groet,
                            Edo
                            Tip. Kijk eens bij Gamma/Praxis of Nijhof.Alle materialen behalve de fronten kan je daar kopen geplastifiseerde spaanplaat van 10mm, plastic afzet strip daarvoor, aluminium afzetstrip en de plaat kan je daar op maat laten zagen. Nijhof zit in baarn langs de a1 aan de parralelweg.Zo kan je kooien maken die nagenoeg gelijk zijn aan gehu kooien.Maar wel naar je eigen behoefte.Vrg Siewil Ps,Voor passende fronten kan je naar van himsbergen die staat op de beurs in barneveld op 17 november.

                            Opmerking


                            • #15
                              ik ben ook bezig met nieuwebroedkooien.


                              de lades moet ik nog maken, deze krijgen ook een aluminimum voorkant, als je goed kijkt zie je bijna onderaan hoekprofieltjes hier op wordt een schuif van draad ingeschoven zodat de vogels niet meer op de bodem kunnen komen en in het midden is een u profiel geplaatst (onder en boven) zodat met een schuif de broedkooi in twee gedeeld kan worden.

                              de maten zij 1m breed 40cm diep en 38 hoog

                              ben ongeveer 30 euro per kooi kwijt aan materialen als ik een kooi helemaal klaar heb zal ik nog en foto plaatsen (kan even duren ,heb niet veel tijd om er aan te werken) moeten er 9 worden.
                              www.fretteren.eu

                              Opmerking

                              Working...
                              X