Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De merel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • De merel

    Wisten jullie dat merels gek zijn op de peulen/zaden van de stamfuchsia?
    Ik heb een stamfucsia voor het huis staan en elk jaar als die zaden er zijn dan komen ook de merels dagelijks even een portie ophalen.




    Deze foto's heb ik zojuist even gemaakt. Misschien heeft iemand er wat aan.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

  • #2
    stamfucia

    Hallo Henk,
    ff een vraagje is die plant wintervast,
    mooi foto trouwens en ik krijg er maar geen op de site ook via photo bucket niet snap er niks van heb bij andere site's geen problemen.
    m.vr.gr. Harry
    m.vr.gr. Harry

    Opmerking


    • #3
      winterhard

      Hallo beste Harry,
      Nou met deze winters lukt het best. Deze is meerdere keren wel bevroren geweest maar dan knip ik alle takken gewoon net boven de grond er vanaf en dan komt de struik zo weer terug. Ik heb hem al jaren en ik heb er ook al enkele keren de helft vanaf gestoken om weg te geven. Hij bloeit dit jaar als nooit tevoren. Ontzettend groot is de plant dit jaar. {Die foto's heb ik zo vanuit de huiskamer gemaakt, het gedeelte wat spiegelde heb ik er even afgeknipt.}

      Wat betreft photobucket, dat is echt heel gemakkelijk. Je moet zorgen dat je de foto op je computer beschikbaar hebt in b.v. afbeeldingen. Je moet dus weten waar die opgeslagen is. Dan ga je naar photbucket (als je je eenmailg geregistreerd hebt, voeg je deze site gewoon toe aan je favorieten. Dan kan je de volgende keer gewoon via favorieten deze site openen.) Dus als je het album geopend hebt klik je op bladeren, zoek de foto op op je pc - klik dubbel op deze foto en vervolgens op UP-Load. Nu komt na enige seconden deze foto in beeld. Even iets naar onderen scrollen. Nu op IMG code klikken en je hebt de link gekopieerd. Vervolgens ga je naar het vogelforum en klik je met je rechtermuis in het antwoord vakje en dan op plakken. Klaar.
      Je ziet de foto pas als je op opslaan hebt geklikt.

      Je kan met meerdere pagina's tegelijk werken, ik weet niet of je dat weet. Boven in de balk staat Vogelforum als je daar naar toe bent gegaan. Daar staat een leeg vierkantje naast. Klik daar op en je hebt er een pagina bij. Nu kan je zwitsen van site naar site. Hopelijk kan je hier wat mee.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        In vol ornaat dan maar.

        Hier is ie nog een keer:
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Nooit geweten, leuk.
          Zouden de zaden van de "gewone" fuchsia ook eetbaar zijn voor vogels? Ik heb wat hangfuchsia's en wat staande, ook een aantal van 2 jaar oud.
          Bij Wikepedia vind ik wel: De vrucht is een 5-25 mm grote donkerrode eetbare bes die veel kleine zaden bevat.

          Wel een superplant trouwens, erg mooi.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            eetbaar of niet

            Je zou het gewoon kunnen proberen. Ik denk niet dat het kwaad zou kunnen.
            Ik zie het hier elk jaar weer gebeuren. Die merels weten schijnbaar gewoon wanneer de zaden rijp genoeg voor ze zijn. Dat is in deze tijd dus. Totdat de zaden op zijn. Maar dat zal nog wel even duren. Hij {de plant} zit er vol mee.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking

            Working...
            X