Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe kan dit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • hoe kan dit

    ik heb 2 jonge kanarie's die kaal zijn
    wat kan hier de reden toe zijn
    wie kan mij dit vertellen
    komen ze wat tekort?

    ik hoor het graag mvg mike

  • #2
    geplukt?

    Zijn het nestjongen of net uitgevlogen jongen?
    De kans is dan groot dat pa of ma kanarie de veren gebruikt voor een nieuw nest.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      hoe kan dit

      het zijn net uit gevlogen jongen
      het is raar alleen bij deze pop gebeurd het
      andere poppen niet misschien net wat jij zeg henk
      misschien gebruik de pop het voor het nest ik weet het niet

      mvg mike

      Opmerking


      • #4
        ik weet niet hoeveel tijd u heeft vogelmantiel maar ik zou als ik u was en tijd ervoor had gewoon goed opserveren dan weet u of dit de reden is. bij ons deden ze dat ook een beetje heb ik gezien tijdens het opserveren terwijl de jongen niet eens kaal waren.
        mvg Ben
        Groeten, Ben

        Opmerking


        • #5
          Kale jongen

          Inmiddels zijn de jongen blijkbaar al helemaal kaal. Het leed is dus al veroorzaakt. Mochten de jongen nog wel wat veren hebben die voor moeder kanarie interessant zijn zou je er over kunnen denken om de man met de jongen apart te zetten. Waarschijnlijk voert de man dan wel door. Om de pop toch nog "terwille" te zijn kan je de man 1 of 2 keer per dag een minuut of tien bij de pop plaatsen. Op die manier zal het volgende legsel dan ook nog wel bezet zijn (mocht je dat nog willen). Let bij kale jongen wel op de omgevingstemperatuur. Ze zijn zoals je begrijpt wel hun warmhoud dekentje kwijt......

          Opmerking


          • #6
            hoe kan dit

            Plukken bij vogels gebeurt regelmatig, zoals al is aangegeven wordt dit vaak veroorzaakt door de pop die een volgend legsel wilt beginnen , dit soort poppen zal dit ook bij de volgende ronde gaan doen !!!! en de kans is ook erg groot dat de jongen dit later (volgend jaar) ook gaan doen !.
            is het een pop waar topvogels uitkomen dan zodra de jongen volledig in de veren zitten in een babykooi plaatsen, helaas zie je maar weinig echte baby kooien meer bij de kwekers (ruimte gebrek), dit zijn smalle of volledige kooien tussen 2 poppen in waar de man ook in wordt geplaatst zodat hij 2 poppen kan zien en bevruchten wanneer hij bij de pop geplaatst wordt, hier doe je de jongen in en de pop of ook de man zal ze hier in verder voeren ,zonder dat er geplukt wordt, maar voor deze liefhebbers zijn er babykooien te koop welke men aan de voorzijde kan ophangen, ook wat nieuw nestmateriaal op tijd geven kan plukken voorkomen, ook later in de grote vlucht kan er geplukt worden tot bloedens toe onder jonge vogels onder elkaar.
            Dit zijn vaak de pispaaltjes onder de groep ,maar dit kunnen kwalitatief wel de beste zijn, hier speelt verveling vaak een grote rol, hang wat touw op waar ze aan kunnen knabbelen, of gooi er een handveger in hier kunnen ze ook uren mee bezig zijn, dan weer een bos met onkruidzaad of graszaad, is dit nadelig voor de kleur van Uw vogels doe er dan eens een paar stengels trosgierst in ophanegen dit is echt niet alleen voor tropen en parkieten !!!
            wanneer er in de vlucht vogels geplukt zijn deze dan verwijderen en apart zetten, indien mogelijk kan men ook het beste jonge kanaries eerst in een ruime broekooi of kleine vlucht doen en dan elijk met een hele grote groep tegelijk in de grote vlucht , dit voorkomt ook problemen, om elke dag of week deze vlucht aan te vullen geeft ook meer problemen, ook voor elke vogel een aparte 1 vogel bestendige zitstok is preventief tegen plukken.
            Bij parkietachtige komt ook plukken voor dit wordt soms ook veroorzaakt omdat de pop aan een volgend legsel wil beginnen, hier dan een stukje hout of tak in de blok leggen, zodat ze hierop kunnen knagen, wat ook vaak de oorzaak is dat door de ontlasting van de jonge vogels er een amoniak lucht in de nestblok hangt en de pop hierdoor wat agressief door wordt en de jongen hierdoor tot bloedens toe kan kaal plukken, dit kan gemakkelijk opgelost worden door het deksel een stukje open te zetten zodat de amoniaklucht eruit kan de pop zal dan gelijk stoppen met plukken.
            je ziet dat je echt niet de enige bent die plukproblemen heeft, het bestaat al zolang er vogels gekweekt worden en zal waarschijnlijk ook altijd blijven bestaan
            succes verder met de kweek ,hoewel het al vrij laat in het seizoen begint te worden,maar deze vogels zijn wel snel door de rui !

            Jan de Nijs Curacao

            Opmerking


            • #7
              hoe kan dit

              allemaal bedankt voor jullie reacktie
              ik zal de vogels is gaan bekijken
              ik denk wel dat jullie mij geholpen hebben
              ik zal het jullie zo snel mogelijk laten weten

              mvg mike

              Opmerking

              Working...
              X