Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goudbuikjes eten geen eivoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • goudbuikjes eten geen eivoer

    mijn goudbuikjes eten geen eivoer aanmaken met water gaat haast niet want ze hebben zoweinig dat je het haast altijd te nat maakt. ik meng het nu met universeel voer wat al iets vochtig is vanzich met de gedachte dan nemen ze het wel op maar ze eten er eigenlijk niks van. en diepvries pinkies pikke ze er wel uit.
    wie heeft er tips?
    Groeten, Ben

  • #2
    Kennelijk hebben ze (nog) geen behoeftye aan eivoer. Misschien als ze broeds worden. Eivoer levert vrij veel energie, als ze die energie niet kwijt kunnen, eten verstandige vogels er ook minder van.
    Andere soorten eten tot ze omvallen, goudbuikjes hebben nog wat meer instict over.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      maar voor nog geen 2a3 weken terug werd mij verweten dat ik mijn vogels vitaminen alles onthield omdat ik zei ik denk dat ik ze even helemaal geen eivoer opfok voer enz. meer geef. haha beetje verwarrend dit
      Groeten, Ben

      Opmerking


      • #4
        Het is ook heel complex. Zoveel liefhebbers, zoveel meningen. Ik geef alleen door wat ik er van vind, geen vaste regel of voorschrift.

        Ik zou goudbuikjes in een kleine kooi alleen zaad en wat universeelvoer geven. Als ze meer ruimte hebben kun je aan broeden gaan denken en dan is completer voeren soms weer nuttig.
        Om het nog ingewikkelder te maken, niet alle vogels eten eivoer, ook niet vogels van dezelfde soort.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          haha oke Ton. bedankt.
          Groeten, Ben

          Opmerking

          Working...
          X