Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kanarie voor dummie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kanarie voor dummie

    Hallo,

    Ik ben nieuw op het forum door "omstandigheden".
    Gisteren bij de koop van een auto heb ik er een kanarie bij gekregen.
    Hij zit nu zielig in een kleine kooi en ik heb een kippenhok waar hij (of zij) wel bij kan, dacht ik....

    Het kippenhok is 2 x 1 meter en 1.80 meter hoog met een pannendak. In het hok zit een binnenhok bij van 80 x 90 cm x 100 cm.

    Ik heb de volgende vragen:

    - Kan deze binnenkanarie zo naar buiten?
    - hoe te handelen in de winter/ slecht weer/harde wind?
    - Is het raadzaam een tweede kanarie er bij te zetten voor de gezelligheid?
    - Heeft een kanarie een binnenhok nodig. En zo ja, hoe ziet zo'n hok er uit?
    - Hoe het buitenhok in te richten met zitstokken, bakjes e.d.?
    - waar moet het voerbakje / waterbakje
    - Kunnen er ook andere vogels bij zoals als parkieten?
    - Wat ben ik vergeten?

    Welke kanarieliefhebber kan mij en Hector ( zo heet ie namelijk) helpen?

    Alvast hartelijk dank voor de moeite!

  • #2
    http://www.huisdiereninfo.nl/content/kanarie.php , daar staat heel veel informatie over het houden van kanaries.

    Veel plezier met de kanarie (en met de auto).
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Welkom andre op dit vogelcafe,

      zelf heb ik ook kippen gehad en daar ook de kanaries bij gehad maar dat is niet zo goed hoor.
      het lig er trouwens aan wat voor soort kippen je heb als je gewoon leg kippen heb of brahma's nou dan spieden ze die kanarie gewoon aan de snep.

      dus pas maar goed op het kost je de vogel en misschien wel een kip.
      ik spreek uit ervaring heb het zelf meegemaakt is geen pretje hoor.

      heb je niemand in de buurt die kan kijken of de kanarie een pop of man is.

      als ik jou was zou ik er dan een bij doen en een apart hok dan zie je pas hoe leuk vogels houden is.

      zeg had je niet beter een andere auto kunnen nemen had je ook geen kanarie gehad ( geintje hoor).

      nou andre we horen wel van je hoe het allemaal afloopt.

      groetjes petra.

      Opmerking


      • #4
        een kennis van me had ook vogels bij kippen zitten en de kippen hadden het voer van de vogels (wat hij hoog in het hok had opgehangen) opgegeten. dus zorg ervoor dat de kanarie het wel kan vinde en de kippen er niet bij kunnen. verder moet de kanarie niet op de grond gaan zitten dat overleefd hij niet. ( zoals al gezegd afhankelijk van het soort kip)

        veel succes ermee. mvg Ben
        Groeten, Ben

        Opmerking


        • #5
          ik heb mijn kippen (hollandese kriel patrijz) al 4 jaar in mijn voliere zitten ik heb ze bij kanaries gehad en ze zitten nu nog bij mijn agaponissen het gaat prima hier luis en mijd heb ik niet bij de vogels dat controleer ik regelmatig en over dat voer dat klopt als je de vogels in de voliere voert op een platoo dan eten de kippen het op maar ik voer mijn vogelsgewoon binnen
          Gr Marcel Levers

          Opmerking

          Working...
          X