Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: rose kaketoe

Junior lid
    Thanks
    0

rose kaketoe

Hallo,
    Heeft er iemand ervaring met het houden van rose kakatoes? Ik wil graag een koppel aanschaffen omdat ik ze erg mooi vind.
    In een voliere ernaast heb ik blauw gele ara's zitten. Zou dit elkaar niet verstoren? Ze zijn niet in het zicht van elkaar.
    Maken deze vogels veel herrie als je ze als koppel houd? Of misschien over en weer met de blauw gele ara's?
    Hoe zit het met de voeding? Ik begrijp dat ze snel te vet worden, is dit goed in de hand te houden of zijn daar ingewikkelde dieeten voor nodig?
    Is er goed mee te kweken?
    Hoop dat jullie me kunnen helpen, vast bedankt!

Senior lid Birdfarm's Avatar
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door antje Bekijk Bericht
    Maken deze vogels veel herrie als je ze als koppel houd? Of misschien over en weer met de blauw gele ara's?
    Als je het geluid van de blauwgele ara's als uitgangspunt neemt dan zijn de rosé kaketoe's zeer rustig, en zullen zich ook niet zo gauw storen aan de ara's mede door de dichte afscheiding. Ze doen mij nog steeds aan lories denken als ik ze hoor.
    Hoe zit het met de voeding? Ik begrijp dat ze snel te vet worden, is dit goed in de hand te houden of zijn daar ingewikkelde dieeten voor nodig?
    Door rantsoenerend te voeren is dit heel goed in de hand te houden een grote (lange) voliere doet ook wonderen.
    Is er goed mee te kweken?
    Marktplaats staat er vol mee dus kweekt het best wel goed, alleen hangt het wel van een goed harmoniërend koppel af. Enige vogels kopen en dan zelf uit laten zoeken is nog de beste truc. Is wel duur maar leverd uiteindelijk de beste resultaten.
    Het is voor mij nog steeds een mooie en erg prettige vogel.
    Suc6 bij jouw keuze.

Greetzzz

Junior lid
    Thanks
    0
    Oké, bedankt. Ik zal me nog eens goed her en der in gaan lezen en dan misschien opletten of er niet een bewezen koppel aangeboden wordt. Want dat zou dan 1 van de struikelblokken kunnen zijn lijkt me. En om nu meerdere vogels te kopen is voor mij een wat te kostbaar gebeuren.
    Gr. Antje

Forum Rechten